Citat:
Ursprungligen postat av
95alwi95
Är det ett brott att sno en kudde från en stena line? Ska bil i många timmar efter jag kliver av färjan och undrar om det är ett Britt eller om de räknar kuddarna och kommer debitera mig för det? Eller är det fritt fram.
Vanligtvis så sover man flera stycken i samma hytt på färjor, antar att samma gäller för er? Dessutom brukar man kunna få med sig okända på små hyttför-/efterfester.
Det kan visserligen tillämpas att de som hyrt hytten är ansvariga för att hålla uppsikt över den, men jag tror inte de orkar jaga dig/er om ni säger att den försvann kvällen innan och att en av er fått sova med sin tröja som kudde. Ni kan också dra en saga om att du hamnade med en tjej i en annan hytt och beslutade att ta med egen kudde/täcke men att du sedan glömde kvar kudden så att den fortfarande bör vara i deras förvar.
Såatteee... Du kan åka på att betala för den för du har i och med bokningen lovat att lämna hytten i ungefär samma skick som du fick den, de märker nog att 1/4 eller 1/2 kuddar är borta från hytten men jag tror knappast att de orkar lägga så mycket energi på det så länge du/ni inte spytt ner hytten eller något annat extremt. I ett sådant fall skulle de troligen dra upp allt de kan.