2017-02-09, 23:58
Medlem
Det finns ingen rättssäkerhet för den lilla människan. Sverige börjar mer och mer likna en diktatur. Politiker, journalister och rättsväsendet håller varandra om ryggen, man blir spyfärdig.

Hoppas någon startar en insamling för Olsson, jag är redo att bidra.
Citera
2017-02-10, 00:42
Medlem
snusmumrik50s avatar
En skandal utan dess like. Hur kan det vara möjligt att i en domstol inte uppge domskäl?
Lever vi i Nordkorea eller möjligen forna Sovjetunionen?

Den fete grisen kom undan den här gången, men jag hoppas han får uppleva bistrare tider efter valet 2018.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hoppas någon startar en insamling för Olsson, jag är redo att bidra.

Du är nog inte ensam.
Citera
2017-02-10, 00:48
Medlem
DDRTVs avatar
Tragiskt att Thomas Mattson blir friad. Ska vi skapa register och hänga ut alla nu.
Nej just det inte om du är skattefinansierad...alla andra kan vi hänga ut.
Citera
2017-02-10, 00:53
Medlem
Från Avpixlat

vilhelmmoberg1984 för 2 timmar sedan
Hej,

Det är jag som är Jim Olsson.
Tack för alla vänliga ord och goda råd.
Här kan ni läsa kommentar från den fantastiska Advokatfirman De Basso.
https://www.facebook.com/advokatdebasso/
I ett normalt land hade vi vunnit stort.
Jag har just nu den passande pseudonymen efter
författaren och rättskämpen Vilhelm Moberg samt
1984 efter den berömda boken från George Orwell.
Just nu ligger jag back ungefär 364 000 kr relativt insamlade 536 000
eftersom De Basso efterskänkte ungefär 350 000.
Tack igen alla som stött mig ekonomiskt.
Jag kommer diskutera med advokat helst då De Basso
om överklagan till Europadomstolen finansiering mm.
Då är det staten Sverige man processar mot.

Mvh
Jim Olsson
Citera
2017-02-10, 01:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vidriga Expressen skryter om sin seger över vanliga människor som inte har den rätta tron:

https://unvis.it/bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/02/expressen-jim-olsson-60-0-i-fortalsmalet-dar-expressen-frias-helt

Ja se där, om man är invandringskritisk så är man fritt villebråd för "den Fete" och Expressen. Det här är så vidrigt att jag knappt finner ord. Äckliga Expressen som mobbar oliktänkande genom att låta sin SS-division begå karaktärsmord.

Det där är nog bland det mest magstarka jag läst i en "vanlig" tidning.

Två saker slår mig när jag läser texten. Det första är att Tomas Mattson intellektuellt och i mognad är en en dväg, en pyssling. Det andra är att som detta har utspelat sig och den ton han tar så skulle det förvåna mig om ingen pratar med honom om det med tiden.
Citera
2017-02-10, 01:38
Medlem
Det blev ju inte bättre med hans fula flin när han vann fy fan
Citera
2017-02-10, 01:42
Medlem
Jämrans pennalister. - Vi ser ett mönster där 08or betraktar övriga Sverige som nån jävla koloni de kan dränera och härja hur de vill med. De är kolonisatörer och det vet om det.

Vet nån vilka det var som satt i juryn?
Mattssons polare, Bonniers, Expo-folk? Södermalmare?
Citera
2017-02-10, 03:43
Medlem
carass avatar
"Nu ska Jim Olsson ersätta mina och Expressens rättegångskostnader om 650 000 kronor samt stå för sina egna ombudskostnader om 720 000 kronor."
- citat Thomas Matsson, Expressen
Citera
2017-02-10, 03:48
Medlem
carass avatar
"Jag har beslutat att efterskänka lejonparten av vårt arvode. Jag har inte hjärta att begära en krona till av Olsson när hela rättssamhället och tredje statsmakten fullkomligt kört över honom. Pensionären Olsson har nu att svara för Expressens advokatkostnader om över 650.000 kr."
- Advokatfirman De Basso
https://www.facebook.com/advokatdebasso/
Citera
2017-02-10, 07:59
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Vidriga Expressen skryter om sin seger över vanliga människor som inte har den rätta tron:

https://unvis.it/bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2017/02/expressen-jim-olsson-60-0-i-fortalsmalet-dar-expressen-frias-helt

Ja se där, om man är invandringskritisk så är man fritt villebråd för "den Fete" och Expressen. Det här är så vidrigt att jag knappt finner ord. Äckliga Expressen som mobbar oliktänkande genom att låta sin SS-division begå karaktärsmord.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det där är nog bland det mest magstarka jag läst i en "vanlig" tidning.

Två saker slår mig när jag läser texten. Det första är att Tomas Mattson intellektuellt och i mognad är en en dväg, en pyssling. Det andra är att som detta har utspelat sig och den ton han tar så skulle det förvåna mig om ingen pratar med honom om det med tiden.

Kanske kan man ändå tolka texten som ett uttryck för att Mattsson faktiskt har dåligt samvete någonstans där inne, och att det är dess röst han försöker dränka med den ofattbart arroganta formuleringen att advokaten "tillstod" att innehållet varit "invandringskritiskt", den slående bristen på ödmjukhet och ädelmod, samt förstås försöket att ironisera över föreställningen om "något oklart etablissemang" som omedelbart följs av en frejdig hänvändelse till "alla etablerade journalistiska medier".
Citera
2017-02-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jämrans pennalister. - Vi ser ett mönster där 08or betraktar övriga Sverige som nån jävla koloni de kan dränera och härja hur de vill med. De är kolonisatörer och det vet om det.

Vet nån vilka det var som satt i juryn?
Mattssons polare, Bonniers, Expo-folk? Södermalmare?

Eftersom frågan avgjordes i Stockholm så var juryn utsedd därifrån, Stockholm med omnejd, hade den hållits i Malmö hade det varit folk från sydligaste Sverige.
Tyvärr är det i landsorten som tidningarna dör först (undantaget inom S-pressen är väl att Stockholmstidningen las ner före Arbetet)
Citera
2017-02-10, 08:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Jag är mållös. Verkligen mållös!

Hur kan detta vara möjligt!!!?!?!?!?!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem