2014-02-06, 13:52
Medlem
Moltas666s avatar
Vad händer i den forumdelen egentligen? Är det någon/några som beslutat spamma ned forumdelen med trådar vars rubrik slutar med - fick sparken?

(FB) Kollade LiveJasmin på jobbet - fick sparken

(FB) Blev lurad av chefens dotter, satte på henne och fick sedermera sparken-konsekvenser?

(FB) Glömde kondomen, fick sparken!

Senast redigerad av Moltas666 2014-02-06 kl. 14:03.
Citera
2014-02-06, 13:57
Medlem
Ingen aning, helt jävla sinnessjukt vilken explosion det blev där!! Denna tråd är underbar (FB) Hårig röv - fick sparken!
Citera
2014-02-06, 13:57
Medlem
SkepticalHippos avatar
Hur ser moderatorer på alla som nu fått sparken och andra troll?

Knappt så att man vågar skriva i detta forum men jag har läst i FAQ samt i frågetråden för enklare frågor angående Flashback. Om jag har missbedömt situationen så ber jag om ursäkt och har full förståelse om tråden kastas i så fall.

Jag funderar över den trend som en eller flera användare startade i går, där TS påstår att h*n fått sparken av något märkligt skäl. Efter detta så har flera trådar startats i samma stil men det verkar inte vara samma TS som när det drog igång utan copycats.

Min fråga är hur ni moderatorer ser på det, ur er personliga synvinkel? Flera delforum verkar beröras så det verkar som att flera av er redan har råkat ut för det. Det är ju svårt att avgöra om det är trams eller inte från början men det brukar i vanlig ordning visa sig rätt snabbt. Det tråkiga är att om någon faktiskt får sparken och vill ha hjälp av Flashbacks publik så kommer denna inom den närmaste framtiden att bli misstrodd å det grövsta.

Mina frågor är:
1. Kommer du som moderator att utdela varningar eller kommer du att se mellan fingrarna?
2. Vilka straff kommer vara aktuella (om några), endast varningar eller även avstängning?
3. Tror du personligen att trollningarna som slagit igenom hårt på senare tid, där man bygger upp en historia om ett väldigt exakt problem, kommer att ha någon negativ inverkan på klimatet?

Användare är så klart också välkomna att skriva vad de tycker med basfrågan handlar just om moderatorernas eget tyckande och hanterande av dessa troll.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2014-02-06 kl. 14:02.
Citera
2014-02-06, 14:00
Medlem
Svårt att se varningar/avstängningar delas ut då du inte har någon aning huruvida dessa trådar är sanna eller inte. Tror det exploderade för att folk faktiskt vågar skriva av sig nu efter att det väl kommit igång…
Citera
2014-02-06, 14:03
Medlem
Tjockstarks avatar
Spårar ur! Var väl roligt dom första 3 trådarna...
Citera
2014-02-06, 14:03
Medlem
robomans avatar
Jag tror att det handlar om två saker:
- Många tycker att det är komiskt med alla dessa fick sparken-trådar.
- Många unga människor vill vara delaktiga i ett stort skoj, såsom en "epic thread" eller liknande. "Legendariska" trådar och liknande bygger ju oftast på att många oberoende av varandra (eller smurfkonton) drar varianter på samma skämt eller utvecklar skämtet till nya nivåer. Jämför med panda-tråden på flashback eller den här tråden: http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2008/09/2807838577_83cbed0126_o.jpg

Jag tror inte att det är svårare än så.

EDIT: Det som förvånar mig mest är att folk inte verkar se mönstret, eller av någon anledning ändå väljer att svara på trådarna. Vad är grejen med det?
Att skriva att TS är dum, vad får man ut av det om det är uppenbart att tråden är trams?
Senast redigerad av roboman 2014-02-06 kl. 14:06.
Citera
2014-02-06, 14:07
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag tror att det handlar om två saker:
- Många tycker att det är komiskt med alla dessa fick sparken-trådar.
- Många unga människor vill vara delaktiga i ett stort skoj, såsom en "epic thread" eller liknande. "Legendariska" trådar och liknande bygger ju oftast på att många oberoende av varandra (eller smurfkonton) drar varianter på samma skämt eller utvecklar skämtet till nya nivåer. Jämför med panda-tråden på flashback eller den här tråden: http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2008/09/2807838577_83cbed0126_o.jpg

Jag tror inte att det är svårare än så.

Väl uttryckt.

Och som tapper flashbackare man är så väljer man självmant att inte klicka eller ge uppmärksamhet åt dessa.
Citera
2014-02-06, 14:12
Medlem
SkepticalHippos avatar
Denna tråd kom tydligen upp medan jag höll på att skriva mitt inlägg: (FB) Vad händer i Arbetsmarknad och arbetsliv?

Denna tråd handlar dock om vilka, om några, åtgärder som kommer att vidtas och inte om vad som händer i delforumet så jag vill understryka att det är olika frågeställningar och att jag hade kollat igenom forumet innan jag började skriva.

SuperXg: Jag har oerhört svårt att tro att alla, helt plötsligt, börjar göra hela vrickade saker och att alla blir sparkade under samma dygn. Jag är övertygad om att 90% trollar. Det var en som verkade seriös och sanningsenlig, övriga är rätt genomskinliga.
Citera
2014-02-06, 14:14
Medlem
najass avatar
Ta det lugnt bara. RP:a så kommer modsen där att radera skiten och dela ut varningar. Dock är ju inte modsen online 24/7.

Obs att det inte är mot reglerna att trolla. Trams är dock mot reglerna, och gör man det så dåligt/tramsigt och torftigt utan någon som helst finess, som de jag läste så ryker de nog.

Men det är ju upp till modsen i delforumet och tids nog kommer de online. Hetsar man upp sig över tramset så är det ju bara att ignorera.
Senast redigerad av najas 2014-02-06 kl. 14:16.
Citera
2014-02-06, 14:20
Medlem
Tänkte precis starta en tråd om detta själv.

Samlade på mig några av dagens rubriker som ej är i papperskorgen eller annat:

• Surfade på flashback - fick sparken!
• Kollade LiveJasmin på jobbet - fick sparken
• Glömde ställa in smöret. Fick sparken
• Kompisen drämde matlådan i skallen på chefen - fick sparken
• Flörtade med chefens fru - fick sparken!
• Runkade på toaletten, fick sparken!
• Runka till spädbarn och chefens fru - Fick sparken
• Hårig röv - fick sparken!
• Glömde kondomen, fick sparken!
• Gjorde litet fel - fick sparken
• Bajsade för högt - fick sparken!
• Glömde min matlåda idag på jobbet, fick sparken.

Citat:
Ursprungligen postat av roboman
EDIT: Det som förvånar mig mest är att folk inte verkar se mönstret, eller av någon anledning ändå väljer att svara på trådarna. Vad är grejen med det?
Jag svarade seriöst i en av trådarna. Jag misstänkte att TS trollade, men för av avsluta diskussionen och göra tråden så tråkig som möjligt (Trollet får inte skoj) så försökte jag bara ge ett kort, konkret och sakligt svar.

Men det var först efteråt som jag såg att en användare nämnde att flera "fick sparken"-trådar uppstått som jag kollade, och först då såg jag mönstret
Senast redigerad av Daudodidi 2014-02-06 kl. 14:27.
Citera
2014-02-06, 14:25
Medlem
.Chloes avatar
Det är antagligen en raid av något slag.

Edit: visst är det sportlov nu?
Senast redigerad av .Chloe 2014-02-06 kl. 14:29.
Citera
2014-02-06, 14:28
Medlem
Så fruktansvärt tröttsamt. Om de åtminstone ansträngde sig och såg till att trådarna blev fyndiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in