• 1
  • 2
2014-02-06, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovärdelig
Det optimala vore ju dock om hon kunde få fatt i en burk Metamina! Har själv studerat med både Concerta, Ritalina, Amfetamin och Metamina, Concerta och Ritalina är ett jävla rävgift om jag får säga det själv, välbefinnande i 2-3 timmar sedan total ångest och man känner sig bara avtänd, ju mer man tar desto värre blir det bara! hederligt tjack fungerar ju kanon men man vill dock gärna inte bara sitta stilla Metamina innehåller rent Dexamfetamin. Vanligt amfetamin innehåller Dexamfetamin samt Levoamfetamin, dex = psykisk och levo = fysiskt. Med Metamina kan man få ro att bara sitta stilla och det stressar inte upp kroppen mer än nödvändigt, oönskade biverkningar ligger på minimum och man får alla effekter som man vill ha! Metamina är överlägsna enligt mig dock svåra att få tag på då man måste hitta en person med grov ADHD som har licens på preparatet då de ej är godkända som läkemedel i Sverige och till råga på allt inte vill ha dom själv!

Håller med om att man mår dåligt efter dom första 2-3 timmarna. Jag har testat mellan concerta och ritalin under 1,5år och slutar ibland för jag mår så dåligt.

Jag har sagt det till läkarna - men nu efter att ha väntat på en tid sedan mars 2013 ska jag faktiskt dit nu i februari, så vi får se ifall dom kanske kan testa skriva ut något med en bättre formel och annat än Ritalin och Concerta. Fungerar det inte sedan, då ger jag upp. Ritalin fungerar ganska bra ifall man ska prestera i några timmar - tyvärr är det ångest efter det. :/
Citera
2014-02-06, 04:13
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hereweareagain
Håller med om att man mår dåligt efter dom första 2-3 timmarna. Jag har testat mellan concerta och ritalin under 1,5år och slutar ibland för jag mår så dåligt.

Jag har sagt det till läkarna - men nu efter att ha väntat på en tid sedan mars 2013 ska jag faktiskt dit nu i februari, så vi får se ifall dom kanske kan testa skriva ut något med en bättre formel och annat än Ritalin och Concerta. Fungerar det inte sedan, då ger jag upp. Ritalin fungerar ganska bra ifall man ska prestera i några timmar - tyvärr är det ångest efter det. :/

Känner igen det du skriver där, jag har många nära och kära med ADHD. Vissa löser det med medicinering, andra med meditering, andra med cannabis. Det är väldigt individuellt vad som funkar och inte funkar!
Men för de som har valt medicinering har Metamina varit det ENDA hållbara alternativet! av alla amfetaminpreparat du kan få utskrivet är dessutom Metamina den med absolut minst intravaskulära biverkningar (biverkningar på kroppen) samt en minimerad avtändning som jag kallar det (brukar ta Metamina rekreationellt på rave, festivaler och dylikt). Med avtändning menar jag kort och gott ångest egentligen. Och det tycker de vänner som har det på recept också. Jag tycker inte du ska prova fler metylfenidiat-preparat (metylfenidiat är den verksamma substansen i Concerta, Ritalin, Medikinet osv) då allt i princip är samma skrot och korn, skillnaden är att vissa är direktverkande (Ritalin 10mg, medikinet 10mg tabletter - inte kapslarna) andra långtidsverkande (concerta) och den tredje har s.k "modifierad frisättning" (ritalina kapslar, medikinet kapslar) vilket oftast är hälften snabbverkande och hälften långtidsverkande. utan be istället om "att få prova något annat". Om du ber om Metamina rakt ut är chanserna stora att de blir återhållsamma- men vad vet jag du kanske har en väldigt god relation med din läkare så att du kan be om det?
Grejen är att eftersom Metamina inte är godkänt som läkemedel i Sverige och tabletterna är narkotikaklassade så måste läkaren gå igenom lite besvär för att ordna licensen åt dig och ger dig således hellre ett metylfenidiatbaserat preparat. Jag rekommenderar att söka en privat läkare istället för din lokala husläkare då de oftast har större angagemang i sina patienter!

Blev många paranteser här kände jag men ville förklara ordentligt! Och väldigt offtopic blev det också.. aja den här tråden lär ju inte bli långlivad i vilket fall
Citera
2014-02-06, 04:34
Medlem
General-snuss avatar
Tjack är nog den nästa lösningen, får du fin fin fokus också
Citera
2014-02-06, 12:18
Medlem
Fitipaldis avatar
Så Metamina är alltså bäst att studera på? Varför är det så många i USA som kör med Adderall, som (om jag förstått det rätt) innehåller både dex- och levoamfetamin? Är inte Adderall isåfall samma sak som gammalt hederligt gatutjack?
Citera
2014-02-06, 13:51
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Så Metamina är alltså bäst att studera på? Varför är det så många i USA som kör med Adderall, som (om jag förstått det rätt) innehåller både dex- och levoamfetamin? Är inte Adderall isåfall samma sak som gammalt hederligt gatutjack?

Har provat även dessa, de innehåller 3/4 Dexamfetamin och 1/4 Levoamfetamin (15/5mg). Det lilla Levoamfetaminet gör en större skillnad från Metamina än vad man kanske tror vilket får ivarjefall mig rastlös vilket inte uppskattas när man skall sitta still i 12 timmar och studera. Den långtidsverkande effekten ger dom en ganska utdragen "comedown" och de är inte i närheten lika lätta att återdosera som Metaminan vid behov. Visst, de är 10 resor bättre än Concerta, men jag väljer Metamina framför Adderal alla dagar i veckan!
Citera
2014-02-06, 16:02
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Har provat även dessa, de innehåller 3/4 Dexamfetamin och 1/4 Levoamfetamin (15/5mg). Det lilla Levoamfetaminet gör en större skillnad från Metamina än vad man kanske tror vilket får ivarjefall mig rastlös vilket inte uppskattas när man skall sitta still i 12 timmar och studera. Den långtidsverkande effekten ger dom en ganska utdragen "comedown" och de är inte i närheten lika lätta att återdosera som Metaminan vid behov. Visst, de är 10 resor bättre än Concerta, men jag väljer Metamina framför Adderal alla dagar i veckan!

Varför är det Adderall som är vanligast i USA då? Är det helt enkelt så att Metamina (eller dess motsvarighet) inte är lika lätt att få tag på?

Hur ligger det egentligen till med gatutjack vs. Adderall? Hade en diskussion med en kompis för ett tag sen som sa att Adderall i stort sett var helt ofarligt, medan det motsatta gällde för gatutjacket. Antar att det låg en del fördomar bakom det (kompisen är inte direkt drogliberal), men jag menade att substanserna i stort sett är likadana. Alltså: funkar det lika bra att plugga på vanligt amfetamin som på Adderall?
Citera
2014-02-06, 18:22
Medlem
Vatten, frisk luft, hitta nån att prata med (skype,facebook), ät mat, inge mörkt rum, starkt kaffe, ingen musik då du blir trött i huvudet av att lyssna på det å kommer däcka.

Du kommer nog inte somna, inte en chans, du verkar vara rätt nervös, och det kommer hålla dig vaken.

Lycka till
Citera
2014-02-06, 18:29
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Varför är det Adderall som är vanligast i USA då? Är det helt enkelt så att Metamina (eller dess motsvarighet) inte är lika lätt att få tag på?

Hur ligger det egentligen till med gatutjack vs. Adderall? Hade en diskussion med en kompis för ett tag sen som sa att Adderall i stort sett var helt ofarligt, medan det motsatta gällde för gatutjacket. Antar att det låg en del fördomar bakom det (kompisen är inte direkt drogliberal), men jag menade att substanserna i stort sett är likadana. Alltså: funkar det lika bra att plugga på vanligt amfetamin som på Adderall?

Att mediciner är ofarliga och "droger" är livsfarliga är ju en vanligt förekommande åsikt bland de som inte vet vad de pratar om
Adderal innehåller ju samma komponenter som vanligt gatutjack fast Adderalen har en modifierad frisättning jämfört med vanligt tjack. Detta gör att både ruset och comedownen blir mer utdragna, därför föredrar jag vanligt tjack framför Adderal, både i studie-syfte och berusnings-syfte! De som inte är insatta i drogvärlden utan bara är vanliga studenter kan jag dock tänka mig hellre äter en medicin än att dra i sig en lina/svälja en bomb tjack dock
Varför Metamina är ovanligt i USA kan jag inte svara på faktiskt, dock vet jag att de som har Adderal/Metamina på recept i Sverige får dom skickade till sina läkare från Storbritannien, så Metamina kanske inte existerar där? Men vad vet jag
Citera
2014-02-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebeckakroplewski
Ursäkta den mycket hemska rubriken, men jag måste ju uppmärksamma er på något vis.
Jo det är såhär att jag kan inte sova inatt för jag sitter och hårdpluggar in i sista minuten till min tenta imorgon. Så jag behöver verkligen tips för att inte somna nu under natten men även för att känna mig pigg imorgon.
Att sova inatt är inget alternativ.

Snälla hjälp.
/Vilsen tjej haha

Jag har precis börjat ta 5-htp och har märkt att jag blir otroligt pigg av dom. Tar jag en tablett vid 6 på kvällen somnar jag inte förrens 3 på morgonen, ibland senare, jag blir jätteenergisk och börjar utföra en massa sysslor. Därför tar jag dom numera endast på morgonen, jag som älskar att sova. På natten alltså, när det sig bör.
Dessa är ju helt lagliga och naturliga också, skulle absolut inte tipsa om att ta mediciner som Ritalin. De kommer även göra så att du kraschar senare och mig gav de riktiga "baksmällor", fyffaan vad dåligt jag mått. Trodde jag skulle krypa ur skinnet.
Citera
2014-02-07, 12:49
Medlem
Fitipaldis avatar
Citat:
Att mediciner är ofarliga och "droger" är livsfarliga är ju en vanligt förekommande åsikt bland de som inte vet vad de pratar om
Adderal innehåller ju samma komponenter som vanligt gatutjack fast Adderalen har en modifierad frisättning jämfört med vanligt tjack. Detta gör att både ruset och comedownen blir mer utdragna, därför föredrar jag vanligt tjack framför Adderal, både i studie-syfte och berusnings-syfte! De som inte är insatta i drogvärlden utan bara är vanliga studenter kan jag dock tänka mig hellre äter en medicin än att dra i sig en lina/svälja en bomb tjack dock
Varför Metamina är ovanligt i USA kan jag inte svara på faktiskt, dock vet jag att de som har Adderal/Metamina på recept i Sverige får dom skickade till sina läkare från Storbritannien, så Metamina kanske inte existerar där? Men vad vet jag

Tack för att du redde ut detta, nu ska jag bara trycka ditt svar i ansiktet på min kompis.

Kollade f.ö. upp, och Dexedrine finns ju i USA, och det ska vara dexamfetamin. Det kanske inte är lika lätt att få utskrivet som Adderall är, eller så är det helt enkelt så att en liten dos stissighet är bra för studierna.
Citera
2014-02-07, 14:10
Medlem
Ovärdeligs avatar
Citat:
Tack för att du redde ut detta, nu ska jag bara trycka ditt svar i ansiktet på min kompis.

Kollade f.ö. upp, och Dexedrine finns ju i USA, och det ska vara dexamfetamin. Det kanske inte är lika lätt att få utskrivet som Adderall är, eller så är det helt enkelt så att en liten dos stissighet är bra för studierna.

Haha gör det! Mina vänner kallar mig för knarkdoktorn faktiskt, om det är något de undrar över när det gäller narkotika eller mediciner kommer de till mig

Dexedrine ja! det har man ju sett på film
Anledningen till varför den ena sorten är vanligare än den andra i USA kan ju ha att göra med att den marknadsförs aggresivare, i USA ser ju medicinförsäljningen inte ut som i Sverige utan läkarna skriver ut de mediciner vars företag erbjuder bäst förmåner för läkarna som säljer deras piller!
Citera
2014-02-07, 14:25
Medlem
Turb0F1LL3s avatar
Drick Redbull!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto