Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-05, 13:49
Medlem
Tjena, igår när jag skulle stänga av min dator så fick jag 2 st uppdateringar jag va tvungen att göra. Men det händer inget, jag kommer aldrig vidare... de står hela tiden "Stäng inte av datorn, uppdatering 1 av 2 installeras" eller nåt sånt. Men som sagt, den stannar och tuggar på den hela tiden.

Efter att den hade stått så i 4-5 timmar så tröttnade jag och stängde av datorn. Sen när jag startade den igen så började den på uppdateringarna igen.

Kan jag på något sätt komma förbi dom, för de verkar ju som de hängt sig lite, de ska väl inte ta så lång tid för en uppdatering?

Mvh
Citera
2014-02-05, 13:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Någon uppfattning om vad dessa uppdateringar heter eller har för kB-nummer?
Citera
2014-02-05, 14:03
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
dotNET Framework uppdateringar har en förmåga att ta lång tid. Även på snabba servrar, dock inte flera timmar. Men en bärbar med balanserat läge kan nog ta en bra stund och tugga sig igenom.
Citera
2014-02-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Någon uppfattning om vad dessa uppdateringar heter eller har för kB-nummer?
Nej, det har jag ingen aning om tyvärr... Fick inte upp ett meddelande att de fanns uppdateringar som va klara att installera tyvärr. Nu sitter jag vid min stationära och den bärbara får stå bredvid och fortsätta tugga. Tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
dotNET Framework uppdateringar har en förmåga att ta lång tid. Även på snabba servrar, dock inte flera timmar. Men en bärbar med balanserat läge kan nog ta en bra stund och tugga sig igenom.
Nä, jag tycker också att detta tar för lång tid, man har ju fått uppdateringar som tagit tid men som man ser rör på sig, denna har ju stått och tuggat på uppdatering 1 i flera timmar.

Bara att låta de vara antar jag? Men har ju inte all tid i världen, har den inte gått vidare om ett par timmar så känns de ju som den fastnat och då går de inte att komma förbi den va?
Citera
2014-02-05, 15:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Låter dock inte att processen är en lyckad sådan. Om det nu tar ett par timmar så är detta inte normalt. Inte ens om Microsofts serverdepå har högtryck så ska inte detta tar flera timmar.

Vad händer om du går in under felsäkert läge och hämtar hem dessa uppdateringar?
Det kan vara något 3-partsprogram som orsakar denna stryphals, te.x säkerhetsprogrammet.
Citera
2014-02-05, 15:15
Medlem
/Nisse_Hults avatar
se: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-8

samt kolla i loggboken och i "Visa tillförlitlighetshistorik" efter ev. felmeddelanden etc.
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2014-02-05 kl. 15:18.
Citera
2014-02-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter dock inte att processen är en lyckad sådan. Om det nu tar ett par timmar så är detta inte normalt. Inte ens om Microsofts serverdepå har högtryck så ska inte detta tar flera timmar.

Vad händer om du går in under felsäkert läge och hämtar hem dessa uppdateringar?
Det kan vara något 3-partsprogram som orsakar denna stryphals, te.x säkerhetsprogrammet.

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
se: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-8

samt kolla i loggboken och i "Visa tillförlitlighetshistorik" efter ev. felmeddelanden etc.
Den uppdaterades av sig själv slut slut, tog en bra stund haha!

Tack för era svar
Citera
2015-03-17, 21:45
Medlem
Har samma problem jag med! Fattar inte! Det höll på att uppdatera i flera timmar tills jag stängde av datorn, orkade inte, och ändå var det inte klart. Windows update skriver att det finns 2 viktiga uppdateringar:
- uppdatering för windows 8.1 för 64-x baserade system 729,3 mb
- microsoft net framework 4.5.2 för windows 8.1 71,6 mb

Antar att det var dessa jag avbröt. Kan nån hjälpa mig? Inte kan det väl ta flera timmar och inte vara klart?
Citera
2015-03-17, 22:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikii
Har samma problem jag med! Fattar inte! Det höll på att uppdatera i flera timmar tills jag stängde av datorn, orkade inte, och ändå var det inte klart. Windows update skriver att det finns 2 viktiga uppdateringar:
- uppdatering för windows 8.1 för 64-x baserade system 729,3 mb
- microsoft net framework 4.5.2 för windows 8.1 71,6 mb

Antar att det var dessa jag avbröt. Kan nån hjälpa mig? Inte kan det väl ta flera timmar och inte vara klart?

Visst kan det , och gör det , låt det stå över natten !
Citera
2015-03-17, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Visst kan det , och gör det , låt det stå över natten !

Stort tack!
Citera
2015-03-20, 13:13
Medlem
Commodores avatar
Om det inte går att uppdatera kan du alltid testa att starta services.msc och sen starta om Windows Update-tjänsten.
Citera
2015-03-31, 11:55
Medlem
justdoit1337s avatar
Finns även ett problem med 8.1 att efter uppdatering blir det svart bild efter inloggningsrutan. Man ser endast muspekaren. Jag undrar om det är efter den stora uppdateringen på över 700mb...!? Rätt många som drabbas av problemet men lite info. De som kan funka som jag hittat är Systemåterställning till tidigare datum och ibland räcker det att den bara står på med svart ruta och efter nån timme hoppar det igång. Nån som har mer info om problemet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in