2014-02-04, 20:40
Medlem
DoDaDas avatar
Hej! Tänkte ansöka om ett lånelöfte på handelsbanken, men såg att det stod: "Notera också att en bil får vara högst 120 månader när avbetalningsperioden är slut."

http://www.handelsbanken.se/shb/Inet...cument&frame=0

Jag tycker detta låter lite konstigt, för som jag tolkar det så kan jag inte ta lån på en bil från -03 exempel..?
Jag är intresserad av en bil från -07, vilket gör att jag måste ta ett lån som betalas av inom tre år.. Skulle helst vilja ha fyra eller fem års avbetalning.

Det känns för mig lite bakvänt, om jag skulle vilja låna till en veteranbil är det isf en omöjlighet..?

Hjälp mig att reda ut detta!

Tack på förhand!
Citera
2014-02-05, 00:05
Medlem
Jag var i kontakt med Handelsbanken relativt nyligen för ett billån, och hon jag pratade med menade att kraven om bilens ålder etc mer var riktlinjer än krav, och det kunde diskuteras i från fall till fall.

Hon sa ungefär att "Vi rekommenderar ju såklart att du köper det du sagt för pengarna, men vi kommer ju inte att kontrollera det. Pengarna skall ju betalas tillbaka oavsett"

Antagligen beror seriositeten på lånets storlek och låntagarens återbetalningsförmåga, för min del rörde det sig om ganska små summor, och jag har iaf på pappret bra lön.(Bilen kostar <100kkr, lånade mest för att jag inte ville låsa upp investeringskapital som jag räknar med bättre ränta på än vad lånet kostar).
Senast redigerad av Fragone 2014-02-05 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in