2014-02-04, 20:41
Bannlyst
Enkelt, genom sig själv känner man andra.
Citera
2014-02-04, 20:45
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Har Bo Frank rätt om SD-väljare? Är SD-väljare "White trash"?
Absolut.
Citat:
Borde Bo Frank och Moderaterna be om ursäkt?
Det borde man inte behöva göra när man talar sanning.
Citat:
Tyder det här utspelet på att Moderaterna är desperata över att folk överger Moderaterna för SD.
Nej, det handlar om en politiker som känner för att vara ärlig.
Citera
2014-02-04, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Rent linguistiskt så säger väl Bo Frank att det är kulturradikaler som kallar Sd-folk för white trash.

2. Alltså är tråden bara korrekt ifall Bo Frank är en kulturradikal.

3. Det enda som man hört om Bo Frank är annars hans förslag som plankades av någon Mp sympatisör och avhandlade ekvationen 8 miljoner svenskar x 7000kr i månaden i statsbidrag = 672 miljarder per år -( 720 miljarder i Sociala utgifter + 200 miljarder i generell byråkrati). Alltså årliga besparingar om ca. 250 miljarder genom att ge bidrag till varenda person. Ganska fyndigt förslag faktiskt även om det resulterade i en varning från partiet.

Jag försöker lyssna på alla. Även de vars åsikter jag inte gillar. Jag anser att sd exploaterar vilsna människor. De flesta av deras anhängare är inte onda människor. Flertalet skulle stanna i fall nån fått en punktering. Fast inte om det är en utlänning eller en akademiker i en Merca. De är människor som inte klarar av globalisering, förändring, Pridefestivaler och nya intryck. Lite av de man ser i Änglagård.

http://bofranksdagbok.blogspot.se/20...manniskor.html

----------------

Kan du inte läsa föraktet för svenska SD-väljare?? SD-väljare är tydligen enbart folk som inte klarar globalisering, förändring, Pridefestivaler och nya intryck..
Citera
2014-02-04, 20:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Skulle folk födda på 50-talet generellt mer för SD? Eller är mer "sverigevänliga" eller vad gör dig förbluffad för att han trots allt är född 54?

Tja, det är kanske är bara mig men desto äldre man blir, desto konservativare man blir..
Men dagens Svenska moderater har ju valt en annan väg..(liberalismen)
Senast redigerad av Snapcount 2014-02-04 kl. 20:54.
Citera
2014-02-04, 20:53
Medlem
KulturBladets avatar
Många som hinner slänga på offerkoftan. Han har ju helt fel, det förekommer väldigt mycket slödder i SD precis som i vänstern. Däremot att det enbart skulle vara det, de är ju bara trams.
Citera
2014-02-04, 20:54
Medlem
urquinaonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Det är ytterst intressant att han kallar SD-väljare för WT och lågutbildade när han själv skriver sämre svenska än en 10-åring. Mot bakgrund av hans påståenden om vad som kännetecknar en SD-väljare, torde Frank vara den ideala SD-sympatisören. Någon som vet vad vederbörande har för utbildningsbakgrund?

Jag har också reagerat på hans taffliga språkbruk, hans inlägg saknar verkligen akademisk prägel. Hans svenska är väl möjligen snäppet bättre än WT-Connys
Citera
2014-02-04, 20:55
Medlem
Ingen hemlighet att många arbetare slutit upp bakom SD. Men att definiera folk efter ras och inkomst är vidrigt. Hade han kallat Vs väljare för niggertrash eller invandrar-skräp så hade han fått fängelse.

Motivet bakom utspelet är att distansera sig från Sd, Bo Frank är uppenbarligen Sdare själv. Får ge han creed för att han åtminstonde försökt ändra på Ms vansinnes politik. Jag tror hans huvud kommer rulla snart ändå, många liberal-moderater ser honom som en Sd-trojan och kräver att han utesluts.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
En stilla undran man får när man hör argument som "SD är white thrash...Lågutbildade bönder...hö hö hö"...Även om det kanske finns ett korn av sanning i detta. Är inte kommentarer likt dessa ett ganska starkt utslag av ett djupt klassförakt och på vilket sätt skulle klassförakt vara bättre än den främlingsfientlighet som SD anklagas för? Sverige är i sanning ett splittrat land, och värre lär det bli.
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja, det är kanske bara mig men desto äldre man blir, desto konservativare man blir..
Men dagens Svenska moderater har ju valt en annan väg..

Fast det finns en jämmrans massa femtiotalister som röstar på V, S och MP.. hade man folk blivit politiskt konservativa av ålder så hade vi väl haft ett egentligt konservativt parti i riksdagen kan man tycka?

Sen är jag lite nyfiken på den där Bo Franks språkbruk.
Vad menar han egentligen med kulturradikaler?
Citera
2014-02-04, 20:57
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
En stilla undran man får när man hör argument som "SD är white thrash...Lågutbildade bönder...hö hö hö"...Även om det kanske finns ett korn av sanning i detta. Är inte kommentarer likt dessa ett ganska starkt utslag av ett djupt klassförakt och på vilket sätt skulle klassförakt vara bättre än den främlingsfientlighet som SD anklagas för? Sverige är i sanning ett splittrat land, och värre lär det bli.

Absolut.

Men klassförakt är väl inte sådär jätteoväntat från en moderat kanske.
Det är klart värre om t.ex. en vänsterpartist skulle uttrycka sig så.
Citera
2014-02-04, 21:00
Medlem
BiskopWestrings avatar
Läge att skicka bosse en hälsning??
Citera
2014-02-04, 21:09
Medlem
För att besvara frågan måste man ju först definiera "White-trash". Räcker det med att man bor på landet, röker och går i trasiga jeans, eller måste man bo på en soptipp?

I min kompisgrupp röstar alla på SD och vi är en salig blandning från högutbildade, välbetalda till arbetarklass (skulle kanske för några kunna klassas som WT). Det som utgör en skillnad mellan vi mer högutbildade och våra "WT"-kompisar är att vi förstnämnda röstar på SD utifrån fakta, kunskap och rationellt tänkande, medan de snarare lockas av SD p.g.a. att de bär på ett irrationellt hat gentemot invandrare.

Vidare tror jag att vi högutbildade har ett större intresse av att inte diskutera politik i allmänhet, och inte visa sympati för SD i synnerhet, delvis med tanke på karriär b.la. Personligen varken döljer eller visar min politiska ståndpunkt, jag basunerar knappast ut det men om någon frågar mig så svarar jag ärligt.

Med tanke på föregående stycke tror jag det är oerhört svårt att avgöra hur stor andel WT som röstar på SD. Men eftersom undersökningar visat att SD eventuellt har ett starkare stöd hos lägre utbildade än högre utbildade, så finns det nog en betydande andel WT som stödjer partiet.

Enl. egen uppskattning:

Riksdagspartier med högst andel Trash-sympatisörer (inte WT eftersom vi måste räkna med våra kära röstberättigade negrer)
Citat:
1. Vänsterpartiet
2. Socialdemokraterna
3. Sverigedemokraterna
4. Centerpartiet
5. Miljöpartiet
6. Folkpartiet
7. Kristdemokraterna
8. Moderaterna

Notera att listan är baserad på egna erfarenheter och kanske är totalt felaktig

Edit: Miljöpartiet består ju av en drös mycket skumma människor, men de kan inte gärna räknas som WT. Benämningar som hipsters, hippies och lattemammor(personlig favorit) passar bättre på MP
Senast redigerad av Ghana 2014-02-04 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in