2014-02-04, 18:36
Medlem
Tjenare,

Jag planerar att studera utomlands efter gymnasiet och ska lsa en Bachelor degree dr jag brjar 2 r p ett community college och sedan fr en transfer till ett university och lser klart min utbildning dr! Min frga r d om ngon har ngon erfarenhet av hemsidan studyabroad.se? Dom erbjuder allts kostnadsfri studierdgivning och hjlper till med hur man ska g tillvga med CSN och visum osv, allt r allts helt kostadsfritt och det fr mig att vervga hur serist detta r. Jag pratade med en som studerar i USA som ocks ftt studierdgivning men hon sa att hon betalade fr det s jag vet inte vad jag ska tro..

Tack p frhand!
Citera
2014-02-04, 19:44
Medlem
Wunbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alvinatorn
Tjenare,

Jag planerar att studera utomlands efter gymnasiet och ska lsa en Bachelor degree dr jag brjar 2 r p ett community college och sedan fr en transfer till ett university och lser klart min utbildning dr! Min frga r d om ngon har ngon erfarenhet av hemsidan studyabroad.se? Dom erbjuder allts kostnadsfri studierdgivning och hjlper till med hur man ska g tillvga med CSN och visum osv, allt r allts helt kostadsfritt och det fr mig att vervga hur serist detta r. Jag pratade med en som studerar i USA som ocks ftt studierdgivning men hon sa att hon betalade fr det s jag vet inte vad jag ska tro..

Tack p frhand!

Jag skulle tro p din vn eftersom hon har gjort det, vad mer fr du ut av att frga hr?
Citera
2014-02-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wunb
Jag skulle tro p din vn eftersom hon har gjort det, vad mer fr du ut av att frga hr?

Jag ifrgastter inte min vn som sa att hon betalade fr det? Min frga r bara om just denna hemsidan r seris. Hon tog frmodligen hjlp frn ngot annat frbund eller vad man ska kalla det.
Citera
2014-02-05, 00:41
Medlem
930819s avatar
Citat:
Tjenare,

Tack p frhand!

Var p ett mte idag med studyabroad. De ger rdgivning fr de skolor de listar p hemsidan, de har inte srskilt bra koll p de skolor de inte samarbetar med. Dremot kan jag rekommendera dig att boka ett mte d de definitivt r serisa!
Citera
2014-02-05, 14:42
Medlem
karamellas avatar
De har avtal med ett visst antal universitet, och fr pengar frn de universiteten fr att slussa in svenska studenter just dit. Av den anledningen behver de inte ta betalt frn den enskilda studenten.

Betala kommer du ju gra s smningom - till universitetet.
Citera
2014-02-05, 17:04
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 930819
Var p ett mte idag med studyabroad. De ger rdgivning fr de skolor de listar p hemsidan, de har inte srskilt bra koll p de skolor de inte samarbetar med. Dremot kan jag rekommendera dig att boka ett mte d de definitivt r serisa!
Man bor dock vara forsiktig. Som Karamella papekar ovan innebar deras affarsmodell att de maste styra in folk mot de universitet de har avtal med och efter att ha tagit en titt pa deras lista for samarbetspartners i UK sa ar det bara att notera att de flesta inte ar seriosa institutioner. Det finns undantag sasom University of Essex, men de flesta bor definitivt undvikas.
Citera
2014-02-09, 17:32
Medlem
Var ocks hos studyabroad p studiemte som jag uppfattade bra. Fick med mig hem diverse broschyrer som jag lste igenom. Men nr jag skte p de universiteten dom samarbetar med i Europa visade det sig att i stort sett alla universitet var riktigt kassa. Jag sket totalt i studyabroad och skte sjlv till de universitet som faktist r bra, rekomenderar dig att gra detsamma!
Citera
2014-02-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Degis
Var ocks hos studyabroad p studiemte som jag uppfattade bra. Fick med mig hem diverse broschyrer som jag lste igenom. Men nr jag skte p de universiteten dom samarbetar med i Europa visade det sig att i stort sett alla universitet var riktigt kassa. Jag sket totalt i studyabroad och skte sjlv till de universitet som faktist r bra, rekomenderar dig att gra detsamma!

Ska lsa i USA p community college och dom samarbetar med flera knda college och universitet, vet dock inte hur det r i Europa men om jag ska kra p USA s verkar det ju vara bra nd!
Citera
2014-02-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ska lsa i USA p community college och dom samarbetar med flera knda college och universitet, vet dock inte hur det r i Europa men om jag ska kra p USA s verkar det ju vara bra nd!

Det r mjligt, men gr en egen underskning fr skerhetsskull!
Citera
2014-09-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Degis
Det r mjligt, men gr en egen underskning fr skerhetsskull!

Man tar ju nstan fr givet att Study Abroad som r en del utav ett av Sveriges strsta utbildningsfretag YrkesAkademin skulle ha en seris och pedagogik verksamhet, dr de grundlggande vrderingar om mnniskors lika vrde borde vara en sjlvklarhet hos samtliga anstllda.

Yrkesakademin, citat: "Muslimjvel", "Somalier r lss".

Studera Utomlands med Study Abroad: frmedlar lite mer n bara anskningar, lite hat, lite hot och lite rasism. Fr det frsta om fretaget roll r att slussa vidare studenter till de olika universiteten i vrlden s borde de iallafall vara s pass professionella att de kan ge rd och rekommendationer s att de blivande studenterna kan f en klar uppfattning ang utbildningen, utbildningsorten osv.

Fr det andra s borde ett universitet som Griffith University ha serisa avsikter nr det kommer till ens utbildning, de har ett utbytesprogram i Sverige med Gteborgs universitet, Lunds universitet, Karolinska Institutet, KTH och Stockholms universitet m.fl.
Citera
2014-11-02, 20:52
Medlem
Funderar du p att studera utomlands? Sk sjlv!

Att vara bde Regional Manager fr Study Abroad / Yrkesakademin och samtidigt vara Key Account Manager fr Griffith University kan uppfattas som jv.

Sk p internet: Griffith University+Racist , Griffith University+Racism

Den 10 december r 1948 antogs en allmn frklaring om de mnskliga rttigheterna av Frenta Nationernas generalfrsamling. Detta erknnandet ligger till grund fr vr syn om mnniskors lika vrde och de obestridliga rttigheterna om grundvalen fr frihet, rttvisa och fred i vrlden.

Det hr r landet som delar ut Nobels fredspris varje r tillsammans med Norge, citat: Det r nstan rrande att se hur det svenska folket sluter upp kring rtten att krnka asiater av Ronnie Sandahl - Aftonbladet, Publicerad 2011.

Helsingborgs Dagblad - Ni sliter sjlen ur mig.
Patrik Lundberg

Publicerad 13 september 2011.

Citat: Ingenstans r jag fredad. Frnedringen hemsker mig i radio och tv. Att skmta om och skratta t asiater tycks vara den enda rasism som kan g obemrkt frbi. Det rcker att stretcha gonen med fingrarna eller sga L i stllet fr R, s kiknar publiken av skratt.

http://hd.se/mer/2011/09/13/ni-sliter-sjalen-ur-mig

Kinapuffar en viktig skitfrga fr de utsatta.
Elin Grelsson

Publicerad 20 september 2011.

Citat: Kinapuffarnas frpackning r en liten skitfrga i en massiv struktur av rasism, hierarkier och normer. Att tro att samhllet frndras genom en produktfrndring r att vara hopplst naiv.

http://www.aftonbladet.se/debatt/kro...cle13653463.ab

Helig rasism i form av chokladpuffar.
Ronnie Sandahl

Publicerad 03 Oktober 2011.

Citat: Det r nstan rrande att se hur det svenska folket sluter upp kring rtten att krnka asiater.

En Sifo-underskning visade i veckan att 97 procent av Sveriges befolkning inte alls anser att Fazers Kinapuffar kan uppfattas som krnkande
.

Citat: Det hela brjade med en krnika i Helsingborgs Dagblad. Patrik Lundberg skrev om hur han, som adopterad frn Sydkorea, vant sig vid att hnas och frljligas. Att folk skriker tjing-tjong bakom hans rygg. Men inte sverigedemokrater och brunskjortor utan helt vanliga Svenssons.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle13716924.ab

Svd - Slut med nidbild p Kinapuffar.
Publicerad 20 september 2011.

Citat: Debatten blossade upp efter en krnika i Helsingborgs Dagblad. Krnikren beskrev den rasism som kan drabba en adopterad asiat.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sl...ar_6483094.svd

DN - Kinapuffar debatten som fick ett nytt ansikte.
Publicerad 26 Juli 2012.

Citat: Nr bilden kritiserades drogs den tillbaka, men debatten eftert kom inte att handla om rasismen utan om verdriven politisk korrekthet.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...t-nytt-ansikte

DN - Samhllets sista tilltna rasism.
Publicerad 26 Juli 2012.

Citat: Att driva med kineser och ostasiater r den sista tilltna ppna rasismen. Den finns verallt runtomkring oss p scenen, i humor, i filmer och p frpackningar.

Citat: Rasismen spreds under 1800-talet och fortsatte under 1900-talet. P 1970-talet skulle Japan dominera globalt utifrn sin industri, en roll som Kina rvt i dag.

Citat: Till skillnad frn rasismen angende exempelvis afrikaner ses asiaten som ett hot mot den vita vstvrldens verhghet.

Citat: Srskilt den asiatiske mannen r feminin, lismande och utgr det nrmaste vi kommer angende antisemitiska karikatyrer av judiska mn i dag.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...illatna-rasism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in