2014-02-05, 20:07
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
QUOTE=Uran233]Men Reinfeldt hatar
Ja, det stämmer, Reinfeldt hatar. Men sen blev det Tystnad?
Citera
2014-02-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Minns att reinfeldt sa att han skulle kunna tänka sig att jobba med SD innan valet 2010, för att efter han van totalvända och säga att han aldrig skulle arbeta med dom. Nu "lovar" man massinvandring. Har han hålt några löften han har gjort? Fattar inte att folk röstar in sånt folk. SD är det ända allternativet om man vill se förändring i sverige. Sossarna och moderaterna är två sidor på samma mynt. Det är snart dags för ett riktigt regeringsskifte.
Massinvandring är väll det ända vallöfte man säkert kan lita på när det gäller Moderaterna. Det har ju blivit deras profilfråga
Citera
2014-02-05, 22:06
Medlem
J.Ks avatar
Jag får nästan intrycket av att dom insett att matchen är förlorad, vänstern tar över styret.

I detta läget spelar det ingen roll vad dom säger, men det verkar ju nästan som om dom vill förlora.

Det är en salig röra dom lämnar över till svetsarn & co.
Citera
2014-02-05, 22:29
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattekille
Handlar inte främst om MUFare som ska ta över, utan många vanliga moderat-medlemmar som inte gillar den nuvarande ledningen. Däribland jag själv. Bevisligen kunde ju M bli "nya" ganska så snabbt, så vad säger att de inte kan svänga tillbaka och bli vettiga igen?
Aha, vanliga väljare ska helt enkelt kasta ut både Muf och alla moderaba riksdagsmän och ta deras platser?
"Svänga tillbaka och bli vettiga igen"? Svänga tillbaka till vad? När bedrev de en vettig invandringspolitik enligt dig?
Citat:
Minns att reinfeldt sa att han skulle kunna tänka sig att jobba med SD innan valet 2010, för att efter han van totalvända och säga att han aldrig skulle arbeta med dom. Nu "lovar" man massinvandring. Har han hålt några löften han har gjort? Fattar inte att folk röstar in sånt folk. SD är det ända allternativet om man vill se förändring i sverige. Sossarna och moderaterna är två sidor på samma mynt. Det är snart dags för ett riktigt regeringsskifte.
Källa tack!
Citera
2014-02-05, 22:36
Medlem
Citat:
Oavsett vad man tycker om invandringen så är inte SD lösningen. Är man trött på den löser inte SD ett skit då man hakat upp sig på islam och samtidigt inte vill stoppa invandringen helt utan vill fortsätta ta in folk men i mindre omfattning. Tycker man att invandring är lösningen på världens problem är SD också av uppenbara skäl fel väg att gå.
Citera
2014-02-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Ibland vanlig folk jag har träffat i mina dagar är det inte många moderater som har varit för invandring kan jag säga. De har varit konservativa och emot invandring.

Tror det här är ett stort självmål ifrån moderaterna.

Höjer upp en hand på den. Är själv helt blå, och avskyr denna nya ide de fått för sig.
Citera
2014-02-05, 23:13
Medlem
LeFakirs avatar
Skickligt men fördjävligt. Stjäl pk-väljare från alla håll. Stjäl de fattiga invandrarna som egentligen gynnas av VP's bidragspolitik, behåller de rika väljarna för att än mer pressa låglönerna neråt.
Citera
2014-02-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Jovisst men ingen kommer ju känna till mitt parti om inte någon form av media berättar för folk att partiet finns. Särskilt innan internets tillkomst så förlitade sig folk på mainstream media i hög grad.

Skulle säga att vi blivit lurade på grund av medias (och i förlängningen politikers) vinklade verklighetsbeskrivning, bedrägliga historiebeskrivning och icke-befintliga konsekvensanalys.

Men eftersom du antagligen fortfarande tillhör de lurades skara så vill du kanske inte inse detta.

Ett par citat angående medias synder:

Lurad? Jag är inte lurad. Du kan ju med fördel läsa källorna i diverse medier ifall du tror att dom har vinklat något. Eller är statistiska undersökningar, forskarrapporter mm. också styrt av några högre makter?

Om ditt argument bara handlar om att källkritik och mediavinkling så håller jag med dig. Men att någon högre makt skulle diktera över valen är nog nonsens.
Citera
2014-02-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Oavsett vad man tycker om invandringen så är inte SD lösningen. Är man trött på den löser inte SD ett skit då man hakat upp sig på islam och samtidigt inte vill stoppa invandringen helt utan vill fortsätta ta in folk men i mindre omfattning. Tycker man att invandring är lösningen på världens problem är SD också av uppenbara skäl fel väg att gå.
SVP är knappast heller lösningen. I de flesta Europeiska länder så har det invandringskritiska partiet antingen fungerat som en blåslampa på övriga partier genom sin tillväxt. Eller blivit så stora så att de själva fått igenom sina frågor. Detta kommer och måste nog ske i Sverige.
Citera
2014-02-05, 23:26
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Det är tydligt att Nya SocialModeraterna har gett sig f-n på att köra vårt lands välfärd i botten!

Blir mörkrädd när jag tänker på att jag gav dom min röst så sent som 2006...
Citera
2014-02-05, 23:33
Medlem
RolleWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Jag får nästan intrycket av att dom insett att matchen är förlorad, vänstern tar över styret.

I detta läget spelar det ingen roll vad dom säger, men det verkar ju nästan som om dom vill förlora.

Det är en salig röra dom lämnar över till svetsarn & co.

Precis så tycker jag med .
Det är som dom slänger in vita handduken , istället för att lägga in en extra växel .
Är Fred trött , så bör han lämna plats .
Att ge över till vänstern vore fan i mig katastrof ,efter denna återuppbyggnad.
Citera
2014-02-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Aha, vanliga väljare ska helt enkelt kasta ut både Muf och alla moderaba riksdagsmän och ta deras platser?
"Svänga tillbaka och bli vettiga igen"? Svänga tillbaka till vad? När bedrev de en vettig invandringspolitik enligt dig?

Källa tack!

Källa på vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in