Citat:
Ursprungligen postat av
Clyo
En arbetsgivare kan betala ett traktamente för dina merkostnader under förutsättning att du rest mer än 50 km från din vanliga verksamhetsort samt att du även övernattat. Som jag förstår på din skrivning är dina resor inte förenade med någon övernattning.
Givetvis kan din arbetsgivare alltid betala ut kostnadsersättning även om traktamentsförutsättningarna inte uppfylls men då blir ersättningen att betrakta som lön och detta är förenat med arbetsgivaravgifter. Jag tror därför att din arbetsgivare inte är så intresserad av att ersätta dig som läget är nu.
Nej jag läste på lite om det också. Det är ju ingen övernattning så det verkar ju skita sig på det. Inte alltid över 5 mil heller men oftast.
Sjukt ändå att man måste övernatta. Om jag jobbar 7-16 och är borta hela dagen så måste man ju äta ändå. Man vet ju inte hur det ser ut på arbetsplatsen innan man varit där, alltså om man kan ta med matlåda eller inte. Vill ju inte gärna låta den ligga orörd hela dagen i bilen, speciellt inte senare till sommaren.
Kimson: Jag har mailat dom men väntar på svar.