Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-07-30, 01:09
Medlem
pastorns avatar
Jag sitter nu och försöker bemöta ett inlägg av medlemmen "smockad" som i sin tur bemöter medlemmen "Henkko" i en tråd. Det fungerar väldigt dåligt, då smockad valde att väva in henkkos inlägg via italics taggen i sitt inlägg.

Då forumet saknar qoutes i flera nivåer så blir det väldigt svårt för mig att bemöta smockad. Ärligt talat så är det en jävla gröt nu när jag sitter och skriver detta. Hurvida det är fredagsfyllan eller forumbegränsningar det låtar jag läsaren avgöra.

När en debattör svarar på en annan, så får man qoutestaggen. Gör gärna så att qoutestaggen hänger kvar i fler nivåer än en..
Citera
2005-07-30, 01:12
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
När en debattör svarar på en annan, så får man qoutestaggen. Gör gärna så att qoutestaggen hänger kvar i fler nivåer än en..
Betänk nu hur ofta din situation inträffar i förhållande till hur ofta den inte inträffar, och räkna in hur sjukt jobbigt det skulle bli att läsa om alla tidigare inlägg quotades, så har du nog svaret på varför det inte är så.
Citera
2005-07-30, 01:14
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Citat:
Jag sitter nu och försöker bemöta ett inlägg av medlemmen "smockad" som i sin tur bemöter medlemmen "Henkko" i en tråd. Det fungerar väldigt dåligt, då smockad valde att väva in henkkos inlägg via italics taggen i sitt inlägg.

Då forumet saknar qoutes i flera nivåer så blir det väldigt svårt för mig att bemöta smockad. Ärligt talat så är det en jävla gröt nu när jag sitter och skriver detta. Hurvida det är fredagsfyllan eller forumbegränsningar det låtar jag läsaren avgöra.

Betänk nu hur ofta din situation inträffar i förhållande till hur ofta den inte inträffar, och räkna in hur sjukt jobbigt det skulle bli att läsa om alla tidigare inlägg quotades, så har du nog svaret på varför det inte är så.

Detta KAN man ju åstadkomma själv - med lite klipp och klistrande.
Citera
2005-07-30, 01:30
Medlem
pastorns avatar
Okej, jag får nog ta och ge mig i denna diskussion. Jag personligen vet hur man byter ut italics mot qoutes. Men vad gör man om den som besvarar inte kan html? Låter genmälet bero? Eller låter en sörja uppstå?

Jag tror fortfarande att qoutes i qoutes har en plats här i världen..
Citera
2005-07-30, 01:33
Medlem
sonlard80s avatar
vilken är tråden?
Citera
2005-07-30, 01:35
Medlem
pastorns avatar
Citat:

Men om vi säger så här. Du har en qoutesknapp och en qouteallknapp, Hur mycket enklare skulle det inte bli då?

(och ja, det är första gången det inträffar för mig, men problemet blir inte mindre för det.)
Citera
2005-07-30, 02:07
Bannlyst
Men hur svårt är det att klippa och klistra de få gånger man måste citera i flera nivåer?

Citat:
Ursprungligen postat av Person 1
Så här

Citat:
Ursprungligen postat av Person 2
Citat:
Ursprungligen postat av Person 3
kan man ju göra

helt manuellt

om det behövs.
Citera
2005-07-30, 02:09
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Men om vi säger så här. Du har en qoutesknapp och en qouteallknapp, Hur mycket enklare skulle det inte bli då?

(och ja, det är första gången det inträffar för mig, men problemet blir inte mindre för det.)
Jag skulle ta "QuoteAll" på det senaste inlägget i Knutbytråden och sen skulle vi få köpa en ny server att ha forumet på...
Citera
2005-07-30, 02:35
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticEnquirer
Men hur svårt är det att klippa och klistra de få gånger man måste citera i flera nivåer?

Inte svårt alls i mitt fall (jo lite svårt är det, annars skulle jag inte startat tråden), men låt oss tänka på den som inte vet hur man gör detta. Framförallt, i den mån diskussionen bygger på vad b sagt som a svarar på. Hur mycket enklare är det då inte att se diskussionen i sin helhet?
Citera
2005-07-30, 02:42
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Jag skulle ta "QuoteAll" på det senaste inlägget i Knutbytråden och sen skulle vi få köpa en ny server att ha forumet på...

Jovisst, skulle du ta qouteall i knutbytråden så skulle man kunna hälsa servern god dag, och godnatt. Men min fråga i all sin enkelhet är ett enkelt Svar i två nivåer eller fler. Knutbytrådar som motargument till trots. Nog skulle man kunna säkerhetsställa att svaren i "qouteall" blir inte mer än 2, kanske säg tre för diskussionens skull.
Citera
2005-07-30, 02:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
En variant kan vara att citatet är klickbart. Dvs när man klickar på rubriken "Ursprungligen postat av .... " så hoppar man bakåt i tråden till den som skrev detta.

Så fungerar det t ex på mitt lilla forum.

Då kan man ju backa bakåt för att se argumenten fram och tillbaka.
Citera
2005-07-30, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
En variant kan vara att citatet är klickbart. Dvs när man klickar på rubriken "Ursprungligen postat av .... " så hoppar man bakåt i tråden till den som skrev detta.

Så fungerar det t ex på mitt lilla forum.

Då kan man ju backa bakåt för att se argumenten fram och tillbaka.

Jag har stora problem att quota därför delar jag numer in i punkterform 1, 2, 3 osv. Ttots ihärdiga försök från bla dig (även en kille som i PM försökte lära mig...) har jag inte begripit hur man quotar upp ett långt inlägg i flera. Se nedan hur det blir, jag vill ha sådär fint som ni andra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in