2014-02-03, 13:56
Medlem
Jag fick mig ett krampanfall för en vecka sen. Innan det så har jag missbrukat tramadol i 2 år varje dag. Jag kom upp till 700-800 mg dagligen. Som sagt det har gått en vecka och jag mår bra eller bättre än någonsin. Mitt problem är att jag inte kan sova så bra. Sen mitt krampanfall har jag bara kunna sova 2-4 timmar/natt. Första 3 dagarna kändes som ett fkn helvete. Med tramadolen var mitt lev perfekt(trodde jag) Men jag börjar få liv i mig igen är inte så deppig mer. Trodde först att jag skulle hamna i en depression. Men känner mig bättre, det är första gången som sagt utan tramadol på nästan 2 år. Jag vet inte hur jag ska sluta tänka på de. Jag mår bra, samtidigt inte. Tramadolen kommer alltid upp i huvudet och jag vill inte hamna där igen och jag ska inte göra de! Har inte tagit något på 1 vecka nu. Jag trappade inte ner eller något jag bara slutade så fort jag kom hem från sjukhuset. Jag tycker allt känns bra förutom sömnen det är där jag börjar tänka på allt och jag vill inte till läkaren för att få sömnpiller. För det vill jag inte lära mig utav. Någon som varit/är där jag är nu ? Jag vill bara säga att aldrig ta den drogen ifall man är svag för sånt, så som jag var. Tips på hur jag kan få upp livsglädjen igen för just nu känns det som skit bara ! Förlåt om ni inte fattar så mycket av texten för skrev bara skit snabbt ! Är det något ni undrar så bara skriv så svarar jag !
Citera
2014-02-03, 14:00
Bannlyst
Gå ut och gå en låååång runda. Slå på lite musik, alternativt en ljudbok och bara gå. Gå tills benen nästan ger vika och gå lite till. Sen när du kommer hem så slå på en lugn film och käka något gott så slocknar du sen och sover som en kung.

Det gäller inte att tänka, bara att göra. Gör bara någonting direkt! Gå ut och gå nu, fokusera tankarna på annat så ska du se att tramadol-tankarna mest finns där tristessen infinner sig.
Citera
2014-02-09, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervil665
Gå ut och gå en låååång runda. Slå på lite musik, alternativt en ljudbok och bara gå. Gå tills benen nästan ger vika och gå lite till. Sen när du kommer hem så slå på en lugn film och käka något gott så slocknar du sen och sover som en kung.

Det gäller inte att tänka, bara att göra. Gör bara någonting direkt! Gå ut och gå nu, fokusera tankarna på annat så ska du se att tramadol-tankarna mest finns där tristessen infinner sig.

Sorry för jag inte svarat på ditt meddelande, har haft mycket o göra. Under min "Rehab". Det har gått skit bra, den 27 januari, var den sista dagen jag tog tramadol. och på idag är det 2 veckor !. Har börjat o träna, och festa med vänner(inga droger inkluderade) Men fyfan vad det har varit jobbigt. Att sova var det värsta men jag är på god väg. Jobbet som vanligt 100 % och tänker ej på de. Jag är stolt över mig, jag ska aldrig mer röra sånt skit. Det är fan värsta viruset det fuuckade upp min livssyn helt. Ville bara skriva detta och säga att jag klarat detta så bra. Och jag hoppas folk med samma Tramadol problem eller droger kan sluta också. För det slutar inte bra i längden! Tack för mig
Citera
2014-02-11, 20:05
Medlem
Tramadol är den jävligaste drogen att sluta med...
Jag hade obegränsad tillgång till den under 8 års tid, eftersom jag skrev ut egna recept...
Min dygnsförbrukning, som man måste låta gå i "vågor" dvs minska och öka, snittade på 80 x 50 mg, alltså 4000 mg...så jag har ensam petat i mig omkring 240.000 kapslar/tabletter...
Provade många gånger att tända av, men det funkade inte...till slut fick jag lägga in mig på hispan, då klarade jag av det...men jag har ibland avtändningssyndrom fortfarande, trots att det är 4 år sedan...och att tända av från Tramadol är bland det vidrigaste man kan vara med om...
Om det är någon som har några funderingar, så skriv gärna till mig...
Citera
2014-02-12, 04:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Jag hade obegränsad tillgång till den under 8 års tid, eftersom jag skrev ut egna recept...
Min dygnsförbrukning, som man måste låta gå i "vågor" dvs minska och öka, snittade på 80 x 50 mg, alltså 4000 mg...så jag har ensam petat i mig omkring 240.000 kapslar/tabletter...
Provade många gånger att tända av, men det funkade inte...till slut fick jag lägga in mig på hispan, då klarade jag av det...men jag har ibland avtändningssyndrom fortfarande, trots att det är 4 år sedan...och att tända av från Tramadol är bland det vidrigaste man kan vara med om...

Jo fyfan jag förstår dig. Men jag förstår inte. Jag har inte haft något abstinens alls. Det är jag sjukt glad över. Men jag kunde känna lite abs 2-3 dagen men inte mer. Mitt liv har ämdrats helt. Har börjat och gå ut lite mer än att bara sitta framför datorn 6-7 timmar helt hög på tramadol. Jag hade inget recept på de, mem hade en otroligt bra kran nära till mig. Han skrämdes helt när han fick höra att jag kramapat. Dock sluta hab med skiten också. Men det som är så sjukt bejöver det gå så.långt för att sluta. Måste man få ett anfall. Jag är stolt över mig själv ät ett stort steg för mig att ha lämnat denna manipulerande drogen. Jag tänkte flera gånger att jah borde ha sökt hjälp. Jag var inte stark nog för de. Jag önskar att alla som tar denna drog försök sluta ! Ni kan fråga vad som helst och jag svarar gärna på allt jag kan. Tack för mig. Det är snart 3 veckor man varit tramadol fri. Känns bättre än någonsin !
Citera
2014-02-27, 16:47
Medlem
jag har haft samma problem men slutade med Tramadol så himla enkelt genom att bara ändra mina dagliga vanor såsom att lira hela jävla kvällen och jag gjorde nya saker hela tiden förrens suget var borta men DET största problemet var för fan tröttheten och muskelsvagheten, det var nog det jobbigaste i hela mitt liv då jag lirar fotboll också!

Folk säger "fan vilken pussy klarar ej av AT:n" alla kan klara av det precis som personer som får det receptbelagt av läkare och får käka varje dag.. dom ska väl också sluta en dag?? ... allt är i huvudet..
Försök bara att göra något så du lyckas somna, men nedtrappning ska vara ett måste tycker jag!
Citera
2014-03-06, 08:06
Medlem
Tjo Congo samt övriga tram-torskar!

Intressant tråd och jag håller verkligen med om nästan allt. Har själv brottats med denna djävulska "medicin" i närmare 6 år nu. Har ett blandmissbruk sen många år tillbaka (allt jag kommer över) men just tram är återkommande och liksom spökar hela tiden, mer eller mindre! En oerhört beroendeframkallande substans. Varning! Fick själv av läkaren för bruten fot - blev hooked på något dygn!

Du beskriver att du inte upplevt någon direkt AT vid uppbrott/avslut utan nedtrappning, men att du varit sömnlös flera nätter. Jag vill påstå att det är just detta som ÄR själva ATn för tramadol; sömnlöshet, krypningar i armar och ben, oro, rastlöshet, svaghet m.m m.m. Men själva sömnlösheten tycker jag helt klart är den vidrigaste biten, då sömnbehovet är stort och en viktig del av återhämtningen. Själv blir jag totalt Out-Of-Order; känner mig som en zombie, och ser även ut som en (blek, svettig osv)!

Sedan slår denna substans även på serotoninet (ovanligt för opiater/opioider?), så en depression kan absolut båda utlösas eller förvärras, framförallt vid höga doser och tvära avslut. Min egna erfarenhet iallafall!

Ett "tips" om man vill hålla sig borta från tram och välja något mindre skadligt är cannabis (gräs), denna mirakelmedicin har hjälpt mig under både många och långa perioder utan tram!

Men men nu är det slut på det roliga, för gott hoppas jag - avgiftning och behandlingshem genom soc är vad som väntar mig härnäst! Good times!

Trevlig vår på er alla!
Citera
2014-03-06, 08:14
Medlem
En liten tröst för mig är ändå vetskapen om att en tram-AT inte är i närheten av så vidrig som en riktigt tung benz-AT tydligen är eller kan vara. Detta ser jag som positivt då jag aldrig fastnat för habbar, och därför ingen erfarenhet av benz-at. Såklart är jag glad för det och inget jag saknar!

Någon som instämmer i, eller av egen erfarenhet kan bekräfta, detta påstående?
Citera
2014-03-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostHardware
En liten tröst för mig är ändå vetskapen om att en tram-AT inte är i närheten av så vidrig som en riktigt tung benz-AT tydligen är eller kan vara. Detta ser jag som positivt då jag aldrig fastnat för habbar, och därför ingen erfarenhet av benz-at. Såklart är jag glad för det och inget jag saknar!

Någon som instämmer i, eller av egen erfarenhet kan bekräfta, detta påstående?

Jag kan instämma, tramadol AT är rena skogspromenaden gentemot Benzo AT. Tramadol AT GÅR i vart fall att stävja med hjälp av acitylsyra som "lurar" kroppens smärtcentrum, men Benzo kan du inte fejka kemiskt. Du måste må ut avtändningen, som är hemsk. Dessutom är tillvänjningen av Benzo i princip total efter en vecka, vilket den inte är på Tramadol.

Men ja, om man som jag är smärtinvalid och äter tramadol regelbundet, man MÅSTE sätta sig själv på "torken" regelbundet, för att inte fastna i hjulet att bara öka och öka dosen för att få effekt. Men första dagarna utan är inte så kul. Bara äta ipren och treo i ganska ansenlig dos.
Citera
2014-03-13, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostHardware
Tjo Congo samt övriga tram-torskar!

Intressant tråd och jag håller verkligen med om nästan allt. Har själv brottats med denna djävulska "medicin" i närmare 6 år nu. Har ett blandmissbruk sen många år tillbaka (allt jag kommer över) men just tram är återkommande och liksom spökar hela tiden, mer eller mindre! En oerhört beroendeframkallande substans. Varning! Fick själv av läkaren för bruten fot - blev hooked på något dygn!

Du beskriver att du inte upplevt någon direkt AT vid uppbrott/avslut utan nedtrappning, men att du varit sömnlös flera nätter. Jag vill påstå att det är just detta som ÄR själva ATn för tramadol; sömnlöshet, krypningar i armar och ben, oro, rastlöshet, svaghet m.m m.m. Men själva sömnlösheten tycker jag helt klart är den vidrigaste biten, då sömnbehovet är stort och en viktig del av återhämtningen. Själv blir jag totalt Out-Of-Order; känner mig som en zombie, och ser även ut som en (blek, svettig osv)!

Sedan slår denna substans även på serotoninet (ovanligt för opiater/opioider?), så en depression kan absolut båda utlösas eller förvärras, framförallt vid höga doser och tvära avslut. Min egna erfarenhet iallafall!

Ett "tips" om man vill hålla sig borta från tram och välja något mindre skadligt är cannabis (gräs), denna mirakelmedicin har hjälpt mig under både många och långa perioder utan tram!

Men men nu är det slut på det roliga, för gott hoppas jag - avgiftning och behandlingshem genom soc är vad som väntar mig härnäst! Good times!

Trevlig vår på er alla!

Nu har det gått 2 månader och 2 veckor. Mår hur bra som helst. Som sagt första 2-3 dagarna var jobbiga kunde inte sova och var helt slut om dagarna. Jag sluta direkt efter mitt anfall, utan nedtrappning. Jag bara sluta helt med skiten. Att jag bara sluta helt utan någon nedtrappning, var nog för att jag blev lite skraj när jag fick mitt anfall. Jag tänkte att nästa gång kan det vara om jag kör eller är ute o går mitt i natten osv. Jag är hur glad som helst att jag klarade att bara sluta helt utan någon nedtrappning, är själv förvånad. Som sagt det går om man vill eller så måste man bara får något anfall eller något, för att verkligen fatta att det är skit kroppen får ta och som förstör ens livsstil helt o hållet. Tack för mig

Ghost lycka till på rehab du klarar det !
Citera
2020-05-16, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Hej! Jag har slutat med tramadol för 3 veckor sedan och har fortfarande väldigt hemsk AT. Jag har brukat i 6 år och trappa upp med åren till 600mg. Jag fick hjälp med nedrapning av läkaren. Har hemska smärtor i kroppen, svårt att beskriva smärtan men ska försöka. Det käns som att varenda led i min kropp skriker och själen vill slita sig lås från kroppen, sover 2 timmar pär kväll och nu är jag så utsliten att jag inte vet hur jag ska ta mig till??? Har varit sängliggande och klarar inte av att göra något. Läkaren bytte ut Tramadol mot Norspan Plåster under dom 2 första veckorna sen bestämde jag att ta bort sista 5 mg plåstret och varit utan i en vecka.
Citera
2020-05-18, 18:43
Medlem
Jag slutade tvärt med tramadol för 4 dagar sedan. Fick medicinen utskrivet av läkare till en början, för mina ryggproblem och har försökt sluta flera gånger, mest med nedtrappning, men det har inte gått.
Nu, med stöd av underbar sambo, så mår jag just nu helt ok, förutom enorm trötthet, fortfarande lite krypningar och sover dåligt (ändå helt ok nu sista natten). Vid tidigare tvärstopp har jag upplevt det som så jobbigt att det inte har gått och nu börjar jag undra vad haken är, för det känns lite för lätt? Mår ju långt ifrån bra, men senast har jag haft såna enorma krypningar och värmeväxlingar osv att det har varit helt överjävligt.
Kan det bli värre efter dag 4? Har ätit hyfsat låga doser jämfört med andra, omkring 200-300 mg om dagen senaste 6 månaderna eller så. Jag har enbart ätit vitamintillskott och Ipren som ”hjälp”. Tagit långa duschar och försökt gå korta promenader senaste dagarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in