2014-02-03, 02:40
Medlem
BerraBes avatar
Tjena Flashback fighters!

Just nu sitter jag i en sits som är jobbig som fan, har spelat bort mycket pengar och tänker aldrig på konsekvenserna. Satt senast för 1 minut sen på pokerstars och brände en tusenlapp.

Hur fan skall jag tänka/motivera mig själv till att sluta?

Känner mig dum att jag fortsatte men nu måste jag lägga ner skiten. Har någon suttit i samma sits och hur löste ni situationen?
Senast redigerad av BerraBe 2014-02-03 kl. 02:44.
Citera
2014-02-03, 02:44
Medlem
Awesomes avatar
En del klarar att styra upp situationen själva, andra behöver lite hjälp att låta bli spelandet. Du ka nringa stödlinjen eller kontakta din vårdcentral. Det finns hjälp att få, det är upp till dig att avgöra när du är redo att hjälpa dig själv.

Lycka till.
Citera
2014-02-03, 02:52
Medlem
BerraBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
En del klarar att styra upp situationen själva, andra behöver lite hjälp att låta bli spelandet. Du ka nringa stödlinjen eller kontakta din vårdcentral. Det finns hjälp att få, det är upp till dig att avgöra när du är redo att hjälpa dig själv.

Lycka till.

Tack för svaret!

Jag vet att jag kan sluta spela själv, det enda jag tänker på är hur jag ska få tillbaks de pengar jag spelat bort. Jag spelar egentligen inte för att det är kul utan för att jag vill bli kvitt ångesten med att ha spelat bort runt 40 000...
Citera
2014-02-03, 02:53
Medlem
Havremopedens avatar
Det du kan göra är att kontakta de spelbolag du spelar på och berätta att du vill stänga konto för spelmissbruk (enligt lagen måste ditt konto stängas o aldrig öppnas igen oavsett vad)

Det är ett sätt för dig att inte kunna komma tillbaka till de sidorna, och så gör du så på alla du vet

Bestäm dig, gör det och så är de klart!
Citera
2014-02-03, 02:57
Medlem
BerraBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det du kan göra är att kontakta de spelbolag du spelar på och berätta att du vill stänga konto för spelmissbruk (enligt lagen måste ditt konto stängas o aldrig öppnas igen oavsett vad)

Det är ett sätt för dig att inte kunna komma tillbaka till de sidorna, och så gör du så på alla du vet

Tack för tipset!

Jag spärrade mig ifrån Svenska spel där jag spenderade mycket tid. Sen kändes det skönt att det släppte men bara en vecka efter klickade jag in mig på pokerstars och va fast..
Citera
2014-02-03, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden

Jag själv spelade en hel del och gjorde detta. Spärrade mig själv på alla sidor och idag känns det förbannat bra och ångesten har släppt.

Lycka till!
Citera
2014-02-03, 03:04
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraBe
Jag vet att jag kan sluta spela själv, det enda jag tänker på är hur jag ska få tillbaks de pengar jag spelat bort. Jag spelar egentligen inte för att det är kul utan för att jag vill bli kvitt ångesten med att ha spelat bort runt 40 000...
Då kan du ju inte sluta själv. Du har förlorat 40k. Live with it. Om du inte kan sluta själv förrän du har vunnit tillbaka pengarna så kan du inte sluta själv. Du får acceptera den förlusten. För övrigt vet varenda profesionell spelare att man aldrig spelar bra när man ska spela igen en förlust.

Hur du ska motivera dig att sluta? Ja, för att inte bränna mer tid och pengar på det? Räcker inte det?

EDIT:
Lycka till!
Senast redigerad av kinesarsle 2014-02-03 kl. 03:11.
Citera
2014-02-03, 03:20
Medlem
ManJuices avatar
Gjort är gjort. Du får försöka blicka framåt och ta hjälp från någon som kan ge dig stöd och terapi.

Du måste även inse att alla typer av Hasardspel är utvecklade till "husets" fördel i längden. Huset vinner alltid!

För att få bukt med ångesten, försök att inte sitta hemma utan skaffa dig ett gymkort och börja träna på den fritid du har så du slipper tänka på spelet.
Citera
2014-02-20, 19:16
Medlem
Hoppas det går bra för dig, skit i pengarna tänk inte att du ska vinna tillbak. Köp ett gymkort eller något så löser drtta sig
Citera
2014-02-20, 19:44
Medlem
Vad du än gör, tro inte att du kan spela tillbaka pengarna innan du slutar. Gjort är gjort och fortsätt spelande kommer inte hjälpa med ett spelmissbruk. Stäng alla konton, du behöver inte tjäna igen pengarna så länge det räcker till mat och hyra.
Citera
2014-02-21, 02:13
Medlem
Prollus avatar
Här kan du dela med dig av dina tankar, din historia, och läsa om andras:

(FB) Spelberoende/ Spelmissbruk ( Officiell )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in