• 1
  • 2
2014-04-05, 15:37
Medlem
Naravodomoks avatar
Ja, vad ska jag säga. Jag känner igen mig fullkomligt. Sverige har vlivit obehagligt politiserat och polariserat. Jag hoppas denna cykel i vårt lands historia snart försvinner, och att 50 % av sveriges befolkning återfår sitt existensberättigande.
Citera
2014-04-06, 05:25
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm
Jag är en arg ung vit opriviligerad man, snälla sluta rikta er kamp mot alla män. Rikta in er på den elit som faktiskt har ett enormt inflytande.

En sådan taktik skulle aldrig fungera i praktiken. Vitsen med att öka kvinnomakten i samhället är just att strida mot lätbesegrade svagingar i bottenskiktet. Du får ju hålla med om att en krympling är lättare att slå ner än en vältränad bodybuilder ? Detsamma gäller inom maktpolitiken och en svag underställd karl är inte särskilt svår att krossa.

Männen uppe i toppen rår man inte på lika lätt. Man kan däremot gifta sig med dom och få indirekt makt den vägen. Som kvinna får man vara feg, men inte naiv.
Citera
2014-04-06, 14:57
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm

Vem fan bryr sig om männen utanför toppen?

Inte många. Och feministerna mindre än de flesta. Särskilt inte om dessa män kan uppfattas som i någon mening "omanliga". För vi ska inte tro något annat än att feminister lika mycket som andra kvinnor attraheras av "manliga" män, och hyser förakt mot resten (utom av någon anledning de homosexuella)!

Själv tycker jag det är uppenbart att feminismens hat mot jämställdisterna i hög grad handlar om förakt mot män som inte upplevs manliga nog. För jämställdisterna "gnäller", talar öppet om sina känslor, lägger vikt vid vårdnaden om barn...
Citera
2014-04-06, 15:39
Medlem
FlamingBacons avatar
Vilka tror du det är som ligger bakom feminismen? Dumt att bita den hand som föder en.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in