2014-02-01, 07:26
Avslutad
Hej

Jag blev häromdagen kallad till förhör.
X antal månader sedan tog jag en bärs med en kollega, för att göra en lång historia kort måttade han ett antal slag mot en annan kille, han blev nedbrottad av polisen.

häromdagen blev jag uppringd av polisen, som vittne trodde jag(Nu ska vi reda upp det här liksom).

Men uppenbarligen är jag misstänkt för brott, killen påstår at jag har slagit och sparkat han.

Det här är nått jävla slödder som förmodligen bara vill ha pengar.
Jag är jävligt "live and let live", på plats försökte jag bara avväpna situationen då jag fattar att polisen lär komma liksom.

Jag blev kallad till förhör igår(torsdag) och kom in på fredag, efter en koll på flashback blev jag skitnödig och bad om advokat för ett framtida förhör.
jag har faktiskt inte gjort något mot honom, borde inte vara något problem med vittnen om man bortser ifrån vakten som var mellanöstern-kille(jag ser ut som en stereotypnazist ur amerikansk tv, inget jag kan påverka)

Jag tänkte göra en motanmälan "falsk angivelse" nudå, låter som om det är värre straff än hans försök till snabb cash.
Om nu inte vakten är pissed för att jag e kortsnaggad svensk så borde det inte vara nått problem att få vittnen.

Kan nämnas att kollegan inte träffade nått av sina slag då han var rätt packad, och att han väger typ 70kg så han utgjorde inget hot

Kan även nämnas at killen som anklagar mig, var på utav helvete under kvällen och frågade om min tatuering, jävlades även med tjejerna vi pratade med.
F.Ö hade han den största tuppkammen jag nånsin sett, varmt vatten och socker var tydligen hemligheten för att resa håret.

Ledsen om jag är lite svamlig, är lite kluven just nu.

Jag har bett om offentlig försvarare, kan man prata med försvararen innan och berätta sin sida av det hela eller? jag ska ju gå på förhör igen då.
vore jättenice om nån kunde dra en "förhör för dummies" i min riktning, är inte helt lätt med misshandelsdomar i min situation.

Edit:ledsen om jag skrivit fel, är trött ledsen och full.

Edit:2 Snälla skriv, hjälp mig, jag är inte ond.
Senast redigerad av Hatan 2014-02-01 kl. 08:17.
Citera
2014-02-01, 10:32
Medlem
Du borde fixa en advokat ganska omgående, din försäkring borde täcka sådana kostnader.
Prata med din kollega, han borde kunna vittna om att du inte slogs.

Men prata med en advokat först, de är kunniga på sådana här området, vänta inte utan kontakta en IDAG.
Citera
2014-02-01, 12:13
Medlem
Det är inte säkert att det är personen med mohawken som anmält dig. Om polisen kom till platsen är de skyldiga att upprätta en anmälan om misshandel eftersom det brottet faller under allmänt åtal.

Om personen uppger att det var två personer mot honom är det utgångsläget för utredningen.

På förhör ska man alltid hålla sig till sanningen och vara konsekvent genom hela processen. Dvs. om man inte har något att dölja. Vilket du inte har, eller? Dessutom har du två vittnen som kan bekräfta din sida av saken.
Citera
2014-02-01, 16:35
Avslutad
Hej, under mitt 5min förhör fick jag nu veta namn och vad han anklagat mig för.
Han påstår ju att jag har slagit han, det är inte polisen som har gjort anmälan.
Om han inte gjort nått mot sig själv så finns det inga skador.

Nej jag har inget at dölja,men det är jobbigt att förklara för kollegerna om sånna här saker.

Edit: och ja, jag har bett om offentlig försvarare.
Senast redigerad av Hatan 2014-02-01 kl. 16:40.
Citera
2014-03-12, 21:51
Avslutad
Jag bad som sagt om advokat, och genomled 2 jävliga förhör.

Tydligen var det vakten som hade anmält mig(?!) (utländsk) trots att han bara stod bredvid och hukade sig när allt detta hände.
Han ville ha ersättning för en trasig kavaj då jag tydligen hade sparkat och slagit han under 5 min, dessvärre fanns inga märken trots att jag är 100kg+.
Skönt att det finns logiska poliser och förhörsledare ändå

Tack för hjälpen!

EDIT: ja nedlagt.
Senast redigerad av Hatan 2014-03-12 kl. 22:09.
Citera
2014-05-24, 09:31
Avslutad
Mikael olofsson, bra gubbe!
https://www.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU
Citera
2015-04-25, 03:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Mikael olofsson, bra gubbe!
https://www.youtube.com/watch?v=3JWTaaS7LdU

Ja vafan jag står för det, han är en god man.
Fyllesvammel eller ej.
Jepp.
lite gammalt men vafan.

haha, ja.
Senast redigerad av Hatan 2015-04-25 kl. 04:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in