Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Trams som inte leder till någonting annat än svenskt motstånd. Jag tror verkligen inte på att hjärntvätt funkar.
Måste bli outhärdligt att ta del av det där.
Jag hoppas och tror du har rätt. EXPO vrider sig som masken på kroken - stiftelsen är ju Daniel Poohls med fleras levebröd - så det gäller att hitta ständigt nya infallsvinklar och sponsorer allteftersom kopplingen till verkligheten blir alltmer avlägsen. Folkhögskolor är nog tacksamma objekt, som tummelplats för allehanda muppar och flumutbildningar så brinner vänsterfacklan starkt.
http://www.vindelnsfolkhogskola.se/utbildningar/expo/
Citat:
Vi varvar studier i projektmetodik med studier i praktisk antirasism. Vi lär oss om bland annat den svenska extremhögerns historia, antisemitism, islamofobi, flykting- och migrationspolitik och Sverigedemokraterna. Stort utrymme lämnas åt argumentationsteknik och antirasistisk retorik.
Det jag fetmarkerat är lite ironiskt då den debatt man efterlyser i stort fortfarande inte existerar utan problemet med oss mångkulturateister i den påbjudna "Svenska Mångkulturkyrkan" föredras att tigas ihjäl. Och argumentationstekniken går väl som vanligt ut på att få meningsmotståndare misshandlade, stigmatiserade och sparkade från sina jobb?
En Knausgård i dessa cyklop-kretsar skulle, trots korrekt utseende, vara utstött ganska så omgående!