2011-03-14, 22:06
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token12
Ni har missförstått mig!
Jag tänker inte på arbetet eller att det är arbetets fel utan att jag verkligen tjänar 22 kr är fan inte ens nödvändigt för det tar mig 30 min o ta mig dit och sedan tillbaks 30 min, sedan 30 minuter på övrigt (äta m.m.) 3 timmar och 30 minuter för 22 kr?
Borde jag ens arbeta med det då för att är inte alls nödvändigt, jag pluggar i övrigt och tänkte att det skulle öka min ekonomi lite och tjäna egna pengar och så skulle jag få känna på arbetslivet lite, men inte trodde jag att jag skulle få 22 kr för 3 timmar och 30 min?
Vad tycker ni att jag ska göra?

OBS! Tänk nu inte på arbetet utan för min fördel, vad skulle vara bäst för mig att jag gjorde? Se upp mig eller be om fler timmar.
Men varför lägger du 70 kronor på mat om du bara ska jobba två timmar? Ta med en macka eller en frukt, alternativt ät innan hemma.
Citera
2011-03-14, 22:06
Medlem
Tratts avatar
Skaffa busskort/lära dig att cykla och ta med mat hemifrån.
Citera
2011-03-14, 22:08
Medlem
token12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K
Men varför lägger du 70 kronor på mat om du bara ska jobba två timmar? Ta med en macka eller en frukt, alternativt ät innan hemma.
För att jag drar efter skolan till jobbet och behöver någonting att äta. Det är lite svårt att hålla sig när man har stått där och gjort hamburgare i två timmar, medans man hör magen kurra och skrika efter mat. Jo, jag vet att det är mitt eget fel att jag äter och inte resturangens men vafan man måste ju äta, jag kan inte heller svälta ihjäl bara för att tjäna 70 kr extra?
Citera
2011-03-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
80 kronor i timmen låter väldigt lågt. Är du 16 år?

en 16 åring får 99,98 kr/hr ^^

( Lill brossan jobbar lite )
Citera
2011-03-14, 22:11
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
För att jag drar efter skolan till jobbet och behöver någonting att äta. Det är lite svårt att hålla sig när man har stått där och gjort hamburgare i två timmar, medans man hör magen kurra och skrika efter mat. Jo, jag vet att det är mitt eget fel att jag äter och inte resturangens men vafan man måste ju äta, jag kan inte heller svälta ihjäl bara för att tjäna 70 kr extra?
Men ta med dig något att äta då när du går till skolan? Lite pasta och korv kostar väl kanske 20 kronor måltiden om du gör den hemma.
Citera
2011-03-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ni har missförstått mig!
Jag tänker inte på arbetet eller att det är arbetets fel utan att jag verkligen tjänar 22 kr är fan inte ens nödvändigt för det tar mig 30 min o ta mig dit och sedan tillbaks 30 min, sedan 30 minuter på övrigt (äta m.m.) 3 timmar och 30 minuter för 22 kr?
Borde jag ens arbeta med det då för att är inte alls nödvändigt, jag pluggar i övrigt och tänkte att det skulle öka min ekonomi lite och tjäna egna pengar och så skulle jag få känna på arbetslivet lite, men inte trodde jag att jag skulle få 22 kr för 3 timmar och 30 min?
Vad tycker ni att jag ska göra?

OBS! Tänk nu inte på arbetet utan för min fördel, vad skulle vara bäst för mig att jag gjorde? Se upp mig eller be om fler timmar.

Edit: Jag kan inte cykla då det är för långt!

Ingen som har missförstått dig. Folk (inkl. mig) har ju kommit med tips på hur du kan minska utgifterna och därmed "tjäna" mer än de där 22 kronorna per timme.

Det är dessutom ingen som tvingar dig att köpa mat för 70 kr varje dag. Finns ju matlådor, och billiga varianter i form av frukt och smörgåsar om man bara vill ta sig ett lättare mellanmål. Om man bara arbetar i 2 timmar så har man inte samma behov av matrast jämfört med de personer som arbetar längre pass (tex 8 timmar som heltidsanställd). Förstår att du blir hungrig. Men det behöver inte kosta 70 kr varje gång..

Du kanske kan komma billigare undan om du köper månadskort? Enkelresor brukar nämligen bli dyrare om man reser någorlunda regelbundet. Om du verkliger behöva ta bussen alltså, om det är så långt att cykla..
Senast redigerad av RockyZorro 2011-03-14 kl. 22:18.
Citera
2011-03-14, 22:14
Medlem
Citat:
Det kanske inte är så gott att låta en matlåda ligga i väskan hela dagen. Men om jag vore du skulle jag ta med mig några mackor till jobbet och sedan göra något mer stadigare när jag kom hem från arbetspasset.
Citera
2011-03-14, 22:15
Medlem
Dafels avatar
Citat:

Ja, då kan du sluta då istället för att klaga?

Annars kan du laga extra mycket mat dagen innan och ta med matlåda.
Citera
2011-03-14, 22:18
Medlem
token12s avatar
Jag har nämnligen bestämt mig. Jag ska ta och snacka med min arbetsgivare och fråga ifall att han kan ge mig minst 4 timmars pass per dag eller mer. För att jag kan tyvär inte arbeta 2 timmar och nästan gå i back. Sen om han väljer att inte ge mig det så ser jag upp mig och söker arbete någon annanstans, lite närmare så att jag kanske kan cykla istället.
Hur tycker ni att det här låter?
Citera
2011-03-14, 22:20
Medlem
token12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafel
Ja, då kan du sluta då istället för att klaga?

Annars kan du laga extra mycket mat dagen innan och ta med matlåda.
Jag klagar inte, vart nånstans har du läst det?
Jag säger bara att Jag tjänar 22 kr per arbetspass, borde det vara såhär? Jag är nämnligen ny i arbetslivet? Första jobbet.
Jag klagar absolut inte på mcdonals utan vill bara ha lite hjälp här.
Citera
2011-03-14, 22:20
Medlem
Ta med matlåda till skolan, och lägg i skolmat i den?

Eller så får du stå där och "svälta" som du beskriver det, i de 2 timmar du jobbar.
70 kronor per dag i en månad blir mycket pengar i längden, och skolmaten är gratis för dig.
Citera
2011-03-14, 22:24
Medlem
Citat:
Jag klagar inte, vart nånstans har du läst det?
Jag säger bara att Jag tjänar 22 kr per arbetspass, borde det vara såhär? Jag är nämnligen ny i arbetslivet? Första jobbet.
Jag klagar absolut inte på mcdonals utan vill bara ha lite hjälp här.
Ja, det är sådär det är. Men det kan kännas lite drygt eftersom du jobbar så lite. Men ett steg mot rätt riktning är att sluta käka mat där. Ta med dig mackor eller matlådor så ska du se att du helt plötsligt har sparat några kronor extra.

Du går inte back av att arbeta två timmar om dagen. Och om detta är ditt första jobb och du är ny så kan du knappast gå till chefen och kräva en massa. Var glad över att du ens har ett jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in