Citat:
Ursprungligen postat av token12
Ni har missförstått mig!
Jag tänker inte på arbetet eller att det är arbetets fel utan att jag verkligen tjänar 22 kr är fan inte ens nödvändigt för det tar mig 30 min o ta mig dit och sedan tillbaks 30 min, sedan 30 minuter på övrigt (äta m.m.) 3 timmar och 30 minuter för 22 kr?
Borde jag ens arbeta med det då för att är inte alls nödvändigt, jag pluggar i övrigt och tänkte att det skulle öka min ekonomi lite och tjäna egna pengar och så skulle jag få känna på arbetslivet lite, men inte trodde jag att jag skulle få 22 kr för 3 timmar och 30 min?
Vad tycker ni att jag ska göra?
OBS! Tänk nu inte på arbetet utan för min fördel, vad skulle vara bäst för mig att jag gjorde? Se upp mig eller be om fler timmar.
Edit: Jag kan inte cykla då det är för långt!
Ingen som har missförstått dig. Folk (inkl. mig) har ju kommit med tips på hur du kan minska utgifterna och därmed "tjäna" mer än de där 22 kronorna per timme.
Det är dessutom ingen som tvingar dig att köpa mat för 70 kr varje dag. Finns ju matlådor, och billiga varianter i form av frukt och smörgåsar om man bara vill ta sig ett lättare mellanmål. Om man bara arbetar i 2 timmar så har man inte samma behov av matrast jämfört med de personer som arbetar längre pass (tex 8 timmar som heltidsanställd). Förstår att du blir hungrig. Men det behöver inte kosta 70 kr varje gång..
Du kanske kan komma billigare undan om du köper månadskort? Enkelresor brukar nämligen bli dyrare om man reser någorlunda regelbundet. Om du verkliger behöva ta bussen alltså, om det är så långt att cykla..