2014-01-30, 11:21
Bannlyst
Känner en person som höll på att dö av mt-45. På enskild sticka gav det utslag på fentanyl. Ingen aning om dosering men h*n är mellan 25-30 och van vid opiater. Giftig batch som när folk dog av dxm?

Edit.
Citat:
stora mängder pulver, och de är inte heller prisvärt, 400kr/mg.

Antar att nån mer drog var med i bilden kanske?

Tragiskt att sånthär ska hända iaf

Nja lite billigare..
Senast redigerad av i574n8u11 2014-01-30 kl. 11:24.
Citera
2014-01-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Jag tycker det är spännande hur folk helt plötsligt börjar bry sig när det är överdos av nätdrog. Det tycks aldrig skrivas om överdoser på illegala substanser.

Förmodligen för att samhället/vården etc. är välinformerad om de illegala som då är konventionella att dessa är inga okända områden för någon.

Om det kommer in en person som tagit överdos på t.ex. heroin, så vet vården hur dessa skall hantera situationen för att ge den bästa möjliga vården. Med nätdroger, har vården en hel del emot sig. Det är
ju obehagligt, måste vara hemskt att få in en sådan patient.
Citera
2014-01-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Man borde legalisera droger så att man slipper sådana tragiska fall. Priserna skulle förmodligen sjunka markant vilket skulle få ner viss sorts brottslighet markant. Sen tror jag inte folk skulle ta vad som helst när det finns justa droger som man vet hur de fungerar.

HAHAHA WTF? Det roligaste felresonemanget idag.
Citera
2014-01-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Så fel har han inte, det är den effekten vi ser i länder som testar samma sak. I Schweiz t.ex ger staten missbrukare gratis heroin och speciella platser där de kan skjuta i värmen. Överdoser, småbrott, och tillochmed missbruket minskade som konsekvens.

Du är bara inte bildad nog för att inse att det är en bra idé.
Citera
2014-01-30, 14:45
Medlem
xtrftw1337s avatar
Såhär går det när cannabis är olagligt och alldeles för dyrt.. folk väljer andra "billigare" alternativ.
Citera
2014-01-30, 14:47
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:

Han har helt rätt.

Skulle droger bli legaliserat så skulle dessa "RC dödsdroger" försvinna eftersom folk skulle hålla sig till droger som faktiskt används inom sjukvård med mera. För de är testade/prövade och man vet deras bi-effekter..
Citera
2014-01-30, 15:11
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Andningsuppehåll i ca 4minuter kan leda till hjärndöd.
Det är orimligt att det är andningsdepression, märk skillnaden vid andningsdepression upphör hjärnan att andas men du kan manuellt andas vid andningsuppehåll är du inte längre medveten om det

Så du VET att det handlade om andningsdepression i det här fallet?,
kom med en trovärdig källa isåfall.
Citera
2014-01-30, 15:28
Medlem
Underkasts avatar
Citat:

Det fetmarkerade är de du som står för, gratulerar. Du har redan fått svar på tal ett antal gånger som påpekar hur fel ute du är.

Tråkigt, hoppas hans vänner tar lärdom och undviker rc i framtiden.
Citera
2014-01-30, 16:16
Medlem
D.E.I.s avatar
Citat:

Härligt uttalande. Och nu upp till bevis.
Nyttja gärna officiell statistik från Nederländerna, Tjeckien och Portugal. Dessa länder har ju avkriminaliserat/legaliserat droger till viss del och borde ha tonvis med data som stödjer din tes.

Ta även tillfället i akt att jämföra dödstalen mellan Sverige och dessa länder avseende drogrelaterade dödsfall.

Vill du ha data från närmare håll kan jag rekommendera dansk statistik från sprutbytarprogrammet i Köpenhamn. Där kör en ideell organisation runt med en inredd skåpbil där narkomaner kan skjuta i lugn och ro med rena nålar.

Tänker inte länka källor.
Google is your friend
Citera
2014-01-31, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Definera ordet "knark".. är jag knarkare om jag tar någon gamlings piller bara för jag inte har recept på det? Går att "knarka" helt lagligt om man får det utskrivet.. är det okej då?

Om du har recept är det inte kriminell narkotika och således ej knark
Citera
2014-01-31, 13:08
Medlem
Deras eget fel.
Droger ska behandlas med full respekt. Att bara vräka på utan någon vetskap kring dosering kan döda vem som helst. De är knark, inte godispulver.

Visst, finns inget som stödjer att de var en överdos. Kan ju vara just M-45 som är livsfarlig i sig, men det är inte trovärdigt i de här fallet.
Senast redigerad av Floosiki 2014-01-31 kl. 13:15.
Citera
2014-01-31, 14:59
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennziil
Lite vad jag fått fram

Vik*or Svens*on (Avliden)

Os*ar Lars*on (92a?)

Al*in Lars*on (93a?)

Al*in Lars*on är 91a annars rätt!

Varit i kontakt med bröderna under en lång period i mitt liv, tackar gud att de inte dog. Bra grabbar som för tillfälligt hänger med fel sorts folk. Hoppas detta kom som en alarmklocka!
Senast redigerad av Trollkarlen17 2014-01-31 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in