Citat:
Ursprungligen postat av
MedvetenOmedveten
Kanske, men kan du definiera frst, veta och allmn tanke? D jag inte r bekant med de nmnda begreppen i den mn att jag skulle kunna definiera dem, s kan jag inte avgra. Om definitionerna verensstmmer med mina beskrivningar om "tillstnden", s fljer det vl s att du har rtt(?).
r det inte lttare att sl upp orden i en ordbok ifall du inte vet vad de betyder?
Det tynger mig att behva skriva nedltande men i vissa fall r det bttre att inte yttra det sjlvklara. Men om du mot all frmodan vill fortstta tnka p dessa rudimentra tankegngar s kan du fra in fler steg i modellen fr att f en mer precis bedmning. T.ex. som den originella fem-stegs modellen:
1.
Novice
non-situational recollection, decomposed recognition, analytical decision, monitoring awareness
2.
Competence
situational recollection, decomposed recognition, analytical decision, monitoring awareness
3.
Proficiency
situational recollection, holistic recognition, analytical decision, monitoring awareness
4.
Expertise
situational recollection, holistic recognition, intuitive decision, monitoring awareness
5.
Mastery
situational recollection, holistic recognition, intuitive decision, absorbed awareness