2014-01-29, 12:52
Medlem
ESS-Lunds avatar
Så, vad tror vi om Koenigsegg One:1?
Tydligen kommer den göra debut i Genève i mars.
http://www.gtspirit.com/2014/01/28/exclusive-koenigsegg-one1-to-debut-at-geneva-motor-show-2014/
1400 hästar som ska få fart på 1400 kg (den vikten är inklusive förare/olja/bensin/vatten) bådar om att vi nog får se de flesta världsrekord för "serietillverkade" bilar slås.

Någon som har lite mer info än länken ovan?
Personligen tycker jag det är synd att Koenigsegg inte får mer spaltmeter i Svensk media.
Det är trots allt ett av de företag i bilvärlden som förtjänar skrivas om både när det gäller innovation och prestanda men även för att Christian von Koenigsegg själv är en intressant person.
Citera
2014-01-29, 12:57
Bannlyst
jag fattar inte varför dom inte anställer en designer.

bilen ser för jävlig ut.

skulle dom göra den snygg skulle basket och fotbollsproffsen köpa den. nu köper dom ferrari, maserati och lamborghin istället. synd.
Citera
2014-01-29, 13:14
Medlem
berra17s avatar
tyvär så ser bilen ut som ett schakbräde i lacken men ska ändå bli roligt att se den i verkligheten så att säga. Någon som vet vem den ska gå till? för mig läste att den skulle till någon rik kines?
Citera
2014-01-29, 14:12
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbarton
jag fattar inte varför dom inte anställer en designer.

bilen ser för jävlig ut.

skulle dom göra den snygg skulle basket och fotbollsproffsen köpa den. nu köper dom ferrari, maserati och lamborghin istället. synd.

Du kan ju inte jämföra Koenigsegg med ferrari eller Lamborghini, möjligtvis deras absolut värsta som de säljer i ett fåtal ex men det är inte riktigt korrekt de heller. De personer som funderar på att köpa en Koenigsegg väljer nog mellan den och bugattin.
Citera
2014-01-29, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Du kan ju inte jämföra Koenigsegg med ferrari eller Lamborghini, möjligtvis deras absolut värsta som de säljer i ett fåtal ex men det är inte riktigt korrekt de heller. De personer som funderar på att köpa en Koenigsegg väljer nog mellan den och bugattin.
då måste det vara spån. att välja mellan de två fulaste bilarna som finns.

kör hellre micra än bugatti eller koenigsegg. förbannat fula. och hur ofta kör man som svensk i 400 km/h?

nej, italienarnas bilar är snyggare, nästan lika snabba och drar till sig luder - klart man hellre kör snyggt än fult.
Citera
2014-01-29, 16:40
Medlem
H8reds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn

Idag finns det massor av Superbilar att välja mellan.

McLaren P1
Porsche 918
LaFerrari

Bugatti Veyron är ju lite i ett mellanskede. Vad kommer?

Pagani också. Tuffa tider där.

Spontant tror jag att Koenigsegg har det lite tufft, vi får se bokslutet.
Citera
2014-01-29, 16:42
Medlem
Drevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8red

McLaren P1
Porsche 918
LaFerrari

Bara så ni vet, att jämnföra Koenigsegg med Bugatti är som att jämnföra äpplen och päron..
Citera
2014-01-29, 20:40
Bannlyst
Fyfan va häftigt!!! Älskar Koenigsegg. Synd att jag inte har råd med en haha. Det är min största jävla dröm asså. Att glida runt med en Koenigsegg Agera R och haffa brudar
Citera
2014-01-29, 20:51
Medlem
1400kg inkluderar det också destilleringsapparaten samt folkölen i baksätet?

Ser inte det fräna med ett sånt där könsägg..

Dodge Ram 2500 Cummins 4x4 där är grejjer,
Citera
2014-01-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbarton
då måste det vara spån. att välja mellan de två fulaste bilarna som finns.

kör hellre micra än bugatti eller koenigsegg. förbannat fula. och hur ofta kör man som svensk i 400 km/h?

nej, italienarnas bilar är snyggare, nästan lika snabba och drar till sig luder - klart man hellre kör snyggt än fult.
Här handlar det om att vara SNABBAST...........
Citera
2014-01-29, 22:23
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8red

McLaren P1
Porsche 918
LaFerrari

Om prestandan som Koenigsegg talar om verkligen finns på plats i bilen när den släpps kommer den lämna alla de där bilarna bakom sig. GT Spirit är ju inne på ungefär samma spår, One:1 öppnar upp kategorin "Ultracar" (gillar inte namnet men förstår vad de är ute efter) eftersom den är så mycket bättre än en vanlig "Hypercar".

De här som klagar på Koenigsegg och sedan jämför med Ferrari etc har nog inte riktigt förstått. Det är precis som att klaga på Ferrari och jämföra med BMW som då skulle ge mer för pengarna. Äpplen och päron.
Citera
2014-01-29, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Om prestandan som Koenigsegg talar om verkligen finns på plats i bilen när den släpps kommer den lämna alla de där bilarna bakom sig. GT Spirit är ju inne på ungefär samma spår, One:1 öppnar upp kategorin "Ultracar" (gillar inte namnet men förstår vad de är ute efter) eftersom den är så mycket bättre än en vanlig "Hypercar".

De här som klagar på Koenigsegg och sedan jämför med Ferrari etc har nog inte riktigt förstått. Det är precis som att klaga på Ferrari och jämföra med BMW som då skulle ge mer för pengarna. Äpplen och päron.
nej. dessa bilar finns i samma segment.

sluta gråt för att ingen köper denna bil - fulare än ford scorpio.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in