2014-02-28, 16:06
Medlem
om han nu finns i belastningsregistret måste detta vara ett av det mest spektakulära självmål man någonsin har hört talas om!!hoppas att uppgifterna stämmer,då är han rökt på så många vis att det nästan stinker!
Citera
2014-02-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapellet
om han nu finns i belastningsregistret måste detta vara ett av det mest spektakulära självmål man någonsin har hört talas om!!hoppas att uppgifterna stämmer,då är han rökt på så många vis att det nästan stinker!

Mailat alla tingsrätter för tillfället i Stockholm. Och tyvärr finns inget av de tyngre grejerna med i tingsrätterna. Kan vara mer en 5 år sen han blev dömd och då måste man ha domstolsdatumet för att gå tag på det. Väntar svar på svea hovrätt dock. Kan vara så att min källa har fel
Senast redigerad av zebsun 2014-02-28 kl. 16:38.
Citera
2014-02-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Mailat alla tingsrätter för tillfället i Stockholm. Och tyvärr finns inget av de tyngre grejerna med i tingsrätterna. Kan vara mer en 5 år sen han blev dömd och då måste man ha domstolsdatumet för att gå tag på det. Väntar svar på svea hovrätt dock.

Snyggt! Upp med allt du hittar Det kan vara så att mkt i tingsrätten är gallrat och/eller att brotten var ringa och endast gav strafförelägganden. Men allt som kan bidra till att visa vad den här pellejönsen är för en karaktär är bra.

Darwin Awards 2014 avgjordes tidigit i år. Tror Jonas är ohotad No 1.
Senast redigerad av Jomenserruatt 2014-02-28 kl. 16:28.
Citera
2014-02-28, 16:28
Medlem
VMiLavemangs avatar
Så här verkar tankarna ha gått under utvecklingen av Jonas Hägers Dubbeldejt.se och sen avhandlas ersättning för jobb utfört på Twostrokerider.se, arbetar man 22 timmar för 3000:- så kan det ju inte handla om annat än svarta pengar, något för Skatteverket att titta på kanske!?

From:jonte0ne@hotmail.com
To:exbool@hotmail.com
Ämne:RE: Twostrokerider
Sent: Wed, 21 Mar 2012 19:07:04 -0300

Här kommer en bifogad bild som förklarar hur en profil ska vara uppbyggt. Egentligen bygger hela sidan på användares profiler. Det här är några funktioner som jag kan komma på som ska fungera på sidan inskrivna som kommentarer i bilden.

Som sagt startsidan (starten för användaren) ska vara likt TSR's uppbyggnad med ett artikelflöde och sedan händelser på högerflank.

Inställningar för själva profilen som jag antar inte blir några problem. Intressen, längd, ögonfärg, hudfärg, hårfärg etc etc. Sen en egen beskrivande text om sig själv som kommer i ett annat block under det huvudsakliga uppgifterna på profilen.

Sen när man klickat "DEJTA" ska det komma upp som ett nytt meddelande för personen man valt att klicka dejta på. Det ska även gå att rekommendera kompisar för dejen om du letar efter en dejt för en polare till exempel.

Det som skulle vara najs att ha vore, om man klickar på "Galleri" på en profil kommer det upp en animerad ruta (eller inte animerad men den ploppar upp på ett snyggt sätt så att säga). Liknande "animeringar" för andra tjänster som kan dyka upp.

Mer vet jag inte riktigt, en chat, lite liveflöden, galleri etc

Hur jag ser det ska fungera för dig som site admin:
Först kör vi givetvis en grundavgift för själva starten/hemsidan.
Sen tillkommer buggfix givetvis som följer efter timpenning
Sedan vad jag hoppas på kommer det rulla på och mycket underhåll, nya funktioner etc så fort det kommer lite aktivitet på sidan.
Antingen blir vi först i sverige och lyckas eller så går det åt helvete men vafan man måste testa.
Sedan beror det givetvis på dig hur mycket du tror på iden och kan bidra med själv

Jag kommer kläcka hela upplägget så fort jag vet att det här kan vara något för dig och du känner dig säker. Det kommer förhoppningsvis inte vara gulligull som tsr utan en bred publik den här gången.

Fundera på det

From:exbool@hotmail.com
To:jonte0ne@hotmail.com
Sent: Mon, 26 Mar 2012 18:30:40 +0200

Problemet för mig är att jag inte riktigt ser hur man ska tävla mot de stora dejtingsajterna. Vad är det som gör den här unik och kommer dra folk? Finns det några planer på att marknadsföra den på något sätt? Kapital? Men viktigast utav allt, hur ska man sno marknadsandelar?? Vore ju lite tragiskt att sitta med noll medlemmar liksom. :P Och hur drar man in pengar på det hela?

En utav anledningarna till att de stora sajterna tar betalt i form utav premiumkonton etc är väl pga att folk är oseriösa och reggar fejkkonton etc?

Har aldrig testat nätdejting men där har du lite att tänka på så länge kanske. :P

From:jonte0ne@hotmail.com
To:exbool@hotmail.com
Sent: Wed, 28 Mar 2012 13:03:39 -0300

Hur mycket blev det till slut som jag ska ge dig för TSR?

From:exbool@hotmail.com
Sent: to 2012-03-29 12:44

Tja, vet inte om du såg på msn men det är 22 timmar så lite under 3000. Hade hoppats hinna klämma in fler timmar men hann ej.
Citera
2014-02-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Så här verkar tankarna ha gått under utvecklingen av Jonas Hägers Dubbeldejt.se och sen avhandlas ersättning för jobb utfört på Twostrokerider.se

Så.. Hägers egna "webbyrå" verkar haft rätt bristande kompetens eftersom han verkar lagt ut rätt mycket jobb på denna "exbol"
Citera
2014-02-28, 17:10
Medlem
VMiLavemangs avatar
Det får väl anses bevisat med nedanstående mejlkonversation med Symantec att Jonas inte bara håller på med webdesign och hantverksarbeten utan att han också var inblandad i AP Factorings verksamhet i allra högsta grad.

Så här skrev han till Internetsweden.se, där han förekom i en artikel:
"Lite lustigt att jag hängs ut som värsta busen när jag personligen håller på med wedsesign och hyrs in lite då och då för hantverksarbeten."

From: Support Solutions <support_solutions@symantec.com>
To: Jonte FBT <jonte0ne@hotmail.com>
Ämne: RE: Support Solutions Submission
Sent: to 2012-03-01 11:01

Dear Anders,

This is the answer I got from our customer service department.

I hope this helps, if you have not already registered your license please go ahead and do so.
If you need clarification on any of the below please get in touch with customer care as soon as possible.

Their email address is customercare_emean@symantec.com

Thanks and regards

Jasmin

Jasmin V. Skrutl

Support Contracts EMEA
Principal Customer Hub Agent, Dublin HUB

Symantec Corporation
www.symantec.com
support_solutions@symantec.com

-----Original Message-----
From: CBO Support [mailto:customerbusinessops@symantec.com]
Sent: 29 February 2012 12:33
To: Jasmin Skrutl
Subject: License Number: D4T1V-W7WE4-EHAM3-ZQ4UA-2VBLG-9QA

Dear Mr Skrutl

Thank you for your enquiry. Please see the detail below regarding your incident number 01247865.

Unfortunately we were not able to find your customer account in our database using the details provided in your e-mail :

License Number: D4T1V-W7WE4-EHAM3-ZQ4UA-2VBLG-9QA

In order to process your enquiry we will need you to provide any of the following information that can be found on your Symantec Certificate:

Certificate Number:
Serial Number:
Customer Number:

If you have any further partner service queries, please do not hesitate to contact us again.

Kind regards,

Cathy Skordoulis
Symantec Partner Service
Customer Business Operation
Europe, Middle East and Africa

Belgium: +32 (0)22750815
Denmark: +45 (0)35258039
Finland: +358 972519333
Luxembourg: +352 5024871094
Netherlands: +31 (0)205174717
Norway: +47 22971722
Poland: +48 (0)222030324
South Africa: 0800981122
Sweden: +46 (0)857929093
United Arab Emirates: +971 80004440138

From: Jonte FBT [mailto:jonte0ne@hotmail.com]
Sent: 27 February 2012 14:23
To: Support Solutions
Subject: RE: Support Solutions Submission

Hi

Thank you for the response. I can't find the serial number that start with an M. Here is all i got from you guys after purchasing WDE.

Partner PO # C3N290135
Date PGP May 20, 2008
Order # 1105205

CUSTOMER
Per Anders Pettersson
Kavallerivägen 30
Sundyberg, 17458
Sweden

1 PXD2DXL PGP Desktop Professional
9.8 for Mac
License Type: Perpetual
License Number: D4T1V-W7WE4-EHAM3-ZQ4UA-2VBLG-9QA
Number of Seats: 1

Does this help you at all?

Best regards

> From: support_solutions@symantec.com
> To: jonte0ne@hotmail.com
> Date: Mon, 27 Feb 2012 09:22:10 +0000
> Subject: RE: Support Solutions Submission
>
> Dear Anders,
>
> Thanks a million for your request.
>
> I can register you under your valid Symantec contract no problem and once you are successfully registered you will receive a separate mail with the necessary access details.
> However, in order to proceed with the below registration I would require the contract reference numbers, i.e certificate number, serial number (starts with M) or alternatively, the 12- digit contract (SID) number.
>
> Would you kindly send the missing information so I can process your request as soon as possible?
>
> Thanks ever so much in advance.
>
> Regards
>
> Jasmin
>
> Jasmin V. Skrutl
>
>
> Support Contracts EMEA
> Principal Customer Hub Agent, Dublin HUB
>
> Symantec Corporation
> www.symantec.com
> support_solutions@symantec.com
>
>
> -----Original Message-----
> From: jonte0ne@hotmail.com [mailto:jonte0ne@hotmail.com]
> Sent: 25 February 2012 10:01
> To: Support Solutions
> Subject: Support Solutions Submission
>
> contact_id:
> ss_id:
> software_serial: D4T1V-W7WE4-EHAM3-ZQ4UA-2VBLG-9QA
> first_name: Anders
> middle_initial:
> last_name: Pettersson
> job_title:
> phone_work: +4676322334455
> phone_fax:
> phone_home:
> phone_mobile:
> pager:
> email: jonte0ne@hotmail.com
> language: Swedish
> company_name: AP Factoring
> address: Kavallerivägen 30
> address_2:
> city: Stockholm
> state: Sundbyberg
> zip_postal_code: 17458
> country: Sweden
> product: Protect
> entitlement: Basic

Är Anders Pettersson ytterligare ett alias som Jonas Häger använt/använder eller hyr han in sig i andra hand på Kavallerivägen 30? Är det där han ligger och trycker?
Citera
2014-02-28, 18:18
Medlem
VMiLavemangs avatar
Skulle detta kunna vara ett av Jonas & Co stamställen?
Jens Forsberg mejlade över två bilder till Jonas utan kommentar.

http://www.bilddump.se/bilder/20140228181437-96.44.189.100.JPG
http://www.bilddump.se/bilder/20140228181545-96.44.189.100.JPG

Den ena bilden vill jag bestämt hävda att den är tagen i närheten av Götgatan 96 på Södermalm (zooma in och du ser Göta Fisk som ligger på den adressen)
http://www.yelp.se/biz/g%C3%B6ta-fisk-stockholm

Den andra bilden verkar vara tagen på Ölandsgatan 44, bara några kvarter från den adress på Bondegatan som Jonas är/har varit skriven på.
http://www.restaurangkartan.se/07236/Indiska_K%C3%A4llaren

Ölandsgatan är en tvärgata till Götgatan.
Senast redigerad av VMiLavemang 2014-02-28 kl. 18:20. Anledning: Stavfel
Citera
2014-02-28, 19:05
Medlem
VMiLavemangs avatar
Jag hittade en Excel-fil i Jonas inkorg med ett åttiotal namn, företag och privatpersoner, spridda över hela Sverige.
Frågan är vad alla dessa har gemensamt?
Har de eller skall de bli blåsta av Jonas & Co?

http://www.bilddump.se/bilder/20140228190009-18.187.1.68.jpg
(var dessvärre tvungen att konvertara den till en jpg för att kunna ladda upp den, någon som vet vart man kan ladda upp Excel-filer?)
Citera
2014-02-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Jag hittade en Excel-fil i Jonas inkorg med ett åttiotal namn, företag och privatpersoner, spridda över hela Sverige.
Frågan är vad alla dessa har gemensamt?
Har de eller skall de bli blåsta av Jonas & Co?

http://www.bilddump.se/bilder/20140228190009-18.187.1.68.jpg
(var dessvärre tvungen att konvertara den till en jpg för att kunna ladda upp den, någon som vet vart man kan ladda upp Excel-filer?)

Ser ut som en fil med kundprospects för hemsidebyggeri eller liknande, verkar i alla fall vara lämplig kategori för mindre hemside-erbjudanden.
Citera
2014-02-28, 19:17
Medlem
VMiLavemangs avatar
Kan Jonas ha kontor på någon av dessa adresserna som nämns i mejlet?

From:N.N. <N.N.@regus.com>
Ämne:Intresseanmälan för kontor hos Regus i Stockholm
Sent:må 2011-10-24 16:30

Hej Jonas,

Vi fick in din intresseanmälan för kontor i Stockholm via vår hemsida för ett par veckor sedan. Till att börja med vill jag be om ursäkt för att det har dröjt innan vi hört av oss.

Har ni fortfarande behov för en lösning eller har ni funnit vad ni söker redan? Vart i Stockholm är ni intresserade av annars? När behöver ni kunna flytta in och vad är den önskade konfigurationen? Vi finns på Mäster Samuelsgatan 60, Östermalmstorg 1 och Stureplan 4C alternativt i Solnaområdet.

Låt mig gärna veta när du är tillgänglig och vilket nummer jag kan nå dig på i såna fall, numret du uppgav 070793129 verkar sakna en siffra.

Bästa hälsningar,

N.N.
Regional Account Manager
Regus
Sverige: 08 505 210 77
Norge: 22 99 60 90
Danmark: 33 37 72 10
Finland: 09 251 661 15
Ireland: 1800 303 074
N.N.@Regus.com
www.regus.se www.regus.no www.regus.dk

The information in this email is confidential and may be privileged.
If you are not the intended recipient please notify us immediately by
return email at contact@regus.com
Regus PLC, 26, Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg

Avsändarens namn och e-postadress har anonymiserats.
Citera
2014-02-28, 19:26
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Ser ut som en fil med kundprospects för hemsidebyggeri eller liknande, verkar i alla fall vara lämplig kategori för mindre hemside-erbjudanden.

Det skulle kunna vara så som du säger. Jag hittade en PNG-fil som verkar höra ihop med Excel-filen.
Har ellr är Jonas Häger inblandad i något som kallas Företagsinfo?

http://www.bilddump.se/bilder/20140228192257-37.130.227.133.png
Citera
2014-02-28, 19:31
Medlem
VMiLavemangs avatar
Så är han medlem på ytterligare en sexkontaktsajt:

From:BodyContact.com <noreply@bodycontact.com>
Ämne:Inloggningsuppgifter till medlemssidan
Sent:lö 2011-10-22 05:06

Inloggningsuppgifter till medlemssidan
BodyContact är en av Sveriges största och mest seriösa kontaktsajter för sexkontakter. Vi förväntar oss att du har en seriös inställning när det gäller att söka efter sexkontakter mm och att du kommer att följa våra användarvillkor.
Användarnamn: jonte08
Lösenord: NRLYUL

Inloggningen gör du på http://medlem.bodycontact.com

Tänk på att det är skillnad på stora och små bokstäver i lösenordet. Användar du inte ditt konto inom 5 dagar så kommer det automatiskt att plockas bort. Har du problem med inloggningen, kontakta supporten genom att klicka här.

Ditt konto kommer att ligga i en automatisk 24-timmars karantän.
Se separat e-postmeddelande om hur du gör för att komma in direkt via sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in