2014-01-28, 16:27
Medlem
Hej!
jag har ett bostadslån med amorteringskrav (enligt SEBS regler)
Är det någon som har lyckats förhandla bort amorteringen trots deras krav?
Citera
2014-01-28, 16:54
Medlem
har du en belåning som överstiger 75%?

Har du det så har jag svårt att se att du kan få amorteringsfritt, speciellt på ett nytt lån.
Citera
2014-01-28, 16:59
Medlem
Om det är för att du har det svårt ekonomiskt är det värt att försöka, det är i bankens intresse att du lyckas betala tillbaka lånet.
Citera
2014-01-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
har du en belåning som överstiger 75%?

Har du det så har jag svårt att se att du kan få amorteringsfritt, speciellt på ett nytt lån.
Allt är ju en förhandlingsfråga. Har du något att komma med som banken vill ha (inkomster) så är det sällan problem. Vi belånade oss till 85% på SEB utan amorteringskrav, och har först efter nåt år gjort kraftiga engångsinsättningar.
Citera
2014-01-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Om det är för att du har det svårt ekonomiskt är det värt att försöka, det är i bankens intresse att du lyckas betala tillbaka lånet.

Det är i bankens intresse att du betalar räntor. Helst så länge som möjligt. Givet den generella affärsplanen för en bank så finns det inget egenvärde för banken att du betalar igen ditt lån. Tvärtom.
Citera
2014-01-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pap01
Det är i bankens intresse att du betalar räntor. Helst så länge som möjligt. Givet den generella affärsplanen för en bank så finns det inget egenvärde för banken att du betalar igen ditt lån. Tvärtom.

Nu har väl förvisso dom flesta banker förhoppningen att lånet skall lösas för eller senare innan alla ansvariga försvinner.. Men om man inte vill se det på det sättet kan man ju ersätta "tillbaka" med "för" i mitt förra inlägg.
Citera
2014-01-29, 11:17
Medlem
Jo det är belånat till 85%
Jag får försöka helt enkelt, då vet jag att nån har samma situation och amorterar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in