2014-01-28, 11:14
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Vi är förbi den punkten för länge sen. När ännu ett SCOOP dyker upp orkar folk inte ens bry sig att läsa artikeln längre. "Opinionen" du pratar om är samma gamla fånar som skriker sig hesa på Twitter som referens till kollegorna på tidningarna. Den som inte använder Twitter kunde inte bry sig mindre om vad det twittras om. Du måste begripa att SD numera är helt skottsäkra och kommer undan med regelrätta brott om de så önskar eftersom folk är minst lika trötta på det här jävla tjatet som pågått under så lång tid. Om man vill att folk inte ska slå dövörat till bör man inte bränna av allt krut på en gång hela tiden.

Syndabocken är redan hittad. Lita aldrig på en svartskalle.
Du vet hur svenska folket funkar, de funderar inte på Daniel Assais kvalitéer, de undrar vad fan svartingen gör i SD.

Nu har ju faktiskt SDs ökning avstannat och man har minskat något i de senaste opinionsmätningarna. Jodå, kolla din älsklingssida status.st. Att SD fuskar med bidrag i partitoppen samtidigt som man utesluter andra är inget som går obemärkt förbi varken inom eller utom partiet. En proteströst på SD blir rätt meh i längden med tanke på hur klantigt partiet sköter sig.

SD är definitivt inte skottsäkra, det finns fortfarande gott om utrymme för att bli ett nytt Ny demokrati. Man har byggt ett luftslott och har massor med interna konflikter. Opinionssiffrorna kan hinna ändras åt många håll, både för SD och andra partier, det är gott om tid till valet.

Jag tror definitivt att man behöver hitta en syndabock och det fort.
Citera
2014-01-28, 11:14
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Eller att SDU ar det enda ungdomsforbund till riksdagpartier som nekas bidrag av ungdomsstyrelsen. Detta har pagatt under alla 4 ar sedan SD kom in i riksdagen, och inte en rad har skrivits i media.

Har skrivits en hel del om att SDU inte fått något bidrag..
Citera
2014-01-28, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Kul att du nämner dessa fall. Juholt fick avgå, Sahling fick inte bli partiledare. Vilka tycker du ska avgå i SD nu?
Daniel Assai har redan avgått, inte mycket mer att snacka om.
Citera
2014-01-28, 11:17
Medlem
Om blattarna kan lura till sig bidrag så kan väk svenskarna med göra det? Vad är problemet?
Citera
2014-01-28, 11:18
Medlem
Jag ser fan inte problemet här, och varför just SD när de faktiskt har ett riktigt kvinnoförbund till skillnad från V och MP.

Kvinnorörelsen inom SD har funnits längre än 2011 och bara för att man anpassar organisationen för att de ska passa in i bidragsramen har man inte fuskat med bidrag.

Hur länge ska Aftonbladet och Expressen orka köra EN SKANDAL i veckan innan de fattar att vi fan inte bryr oss, mångkulturen finns kvar, massinvandringen fortsätter och hatet från de andra politikerna mot Sverige pågår varenda eviga dag. Det finns ingen skandal i världen som kan stoppa motståndet mot mångkulturens dekadens.
Citera
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Daniel Assai har redan avgått, inte mycket mer att snacka om.

Han blev utesluten, han avgick ej!
Citera
Medlem
Qwertyzs avatar
En betydligt mer saklig och mindre krigisk artikel går att finna på DN.se:

http://www.dn.se/nyheter/politik/ex-kanslichef-sd-lurade-till-sig-miljonbidrag/
Citera
2014-01-28, 11:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Så varför gör man inte en stor sak utav att MP och V inte har något "kvinnoförbund" och samtidigt får bidrag?

Bara att läsa

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/sfs_sfs-2010-473/
Citera
2014-01-28, 11:19
Medlem
Powergirls avatar
Blir bara trött av att läsa de inlägg som försöker få bort fokus från SD och dess ledare Åkesson som genom att fiffla med protokoll snott pengar våra pengar.Givetvis är inte SD ensam om att ha fifflat med båda det ena eller det andra men den här tråden handlar vad jag kan se om hur SD topparna myglar för att tillförskansa miljonbidrag. Dessutom känns den diskussionen betydligt mer "up to date" än gamla förseelser som redan valsat runt i pressen.
Självklart måste Åkesson komma med en förklaring som känns någorlunda hållbar, hur det nu skall gå till, om han inte helt skall tappa det lilla förtroende han har hos väljarna.
Citera
2014-01-28, 11:20
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
hur tänker du då? varför ska det ta så lång tid att förklara hur det ligger till, om det är så att man inte är har ägnat sig åt bedrägeri?

Jag kan hålla med om att åkesson bör ge sin syn på saken, det är också det alla andra vill med framförallt media. Men om han först måste fundera ihop en historia och kolla så att den håller så vet jag inte hur många som faktiskt kommer tro på honom. Det är fult att ljuga, även om alla gör det handlar det också om att ta ansvar.

Så fort AB vill ha godis så ska man ge det menar du?

Jag tycker Åkesson har rätt, han ska uttala sig i lugn och ro när han faktiskt har allting på bordet.
Gör han inte detta kommer du tillbaka igen och säger "amen han kunde väntat, han behövde inte förhasta sig så han säger massa fel".
Citera
Medlem
Jag tror inte de kan hitta någon intern syndabock. Det blir för uppenbart att det är någon som ska offras för offrandets skull för att det ska finnas någon poäng med det. Det som måste ta på sig ansvaret är åkesson men får se om han vågar det.

Offtopic/ en skillnad över tid på flashback är att det är färre och färre som försvarar SD. Kan finnas många orsaker till det givetvis.
Citera
Medlem
Nightsorrows avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18245777.ab
Citat:
– Jag kallades till Åkessons kontor för att vara med och rädda situationen.

Per Björklund hade redan tidigare skickat in en ansökan om bidrag. Där skrev han att pengarna skulle gå till SD-kvinnors nätverk – men då hade pengarna hamnat utanför partiledningens kontroll.

När bidragsnämnden bad om kompletteringar i ansökan passade Åkesson, Assai och Björklund på att ändra i ansökningshandlingarna.

Med Tippex strök de över ”SD-kvinnors nätverk” i ansökan och skrev i stället ”Sverigedemokraternas Kvinnoförbund”. Men något sådant existerade inte.

– Partiet ville bara komma åt de här pengarna. Vi kryssade i att kvinnoförbundet var en sammanslutning som finns inom partiet, säger Daniel Assai.

Är väl mest detta jag stör mig på, om det stämmer, för det pekar ju på att detta gjordes med ganska stort uppsåt och att flera i partiledningen var inblandade.

Jag vill inte döma någon föräns alla kort är på bordet, men jag gillar inte vart detta är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in