2021-04-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Nu är visst huset till salu för 5,7 (kan inte hitta någon annons), enligt artikel.

"Renoveringen av hennes drömmars hus följdes av tv-programmet Husdrömmar. Men nu är huset klart, och Pernilla likaså. Nu är villan till salu."

https://www.ystadsallehanda.se/simrishamn/hennes-dromhus-ar-klart-nu-ar-det-till-salu-e9590c1b/

(Betalartikel)
Ingen har ens bott i huset och nu är det till salu. Här kan man vara säker på att all inredning som möbler mm är av mäklaren beställd. Tror allt handlade om gratis marknadsföring och hur man manipulerar SVT. Hon fick visa upp sig själv och sina tjänster samt fick en timme gratis reklam i SVT på bästa sändningstid. Men priset är nog lite väl saftigt och i trädgården återstår mycket jobb.

https://www.expressen.se/kvallsposten/husdrommar-pernilla--saljer-huset-for-5-miljoner-/?referrer=read-more-slider-0
Citera
2021-04-22, 00:08
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ingen har ens bott i huset och nu är det till salu. Här kan man vara säker på att all inredning som möbler mm är av mäklaren beställd. Tror allt handlade om gratis marknadsföring och hur man manipulerar SVT. Hon fick visa upp sig själv och sina tjänster samt fick en timme gratis reklam i SVT på bästa sändningstid. Men priset är nog lite väl saftigt och i trädgården återstår mycket jobb.

https://www.expressen.se/kvallsposten/husdrommar-pernilla--saljer-huset-for-5-miljoner-/?referrer=read-more-slider-0
Vill man verkligen köpa ett hus bara flr att det har varit med i tv...?
Citera
2021-04-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vill man verkligen köpa ett hus bara flr att det har varit med i tv...?
Folk blir intresserade för att de sett det, det är så reklam fungerar. De tittar lite extra på det, kanske blir de intresserade. De som köper det hade kanske inte tittat på just det huset annars eftersom de letade någon annanstans. Då skulle det inte kommit upp. Nu dök det upp i ett tv-program de slötittade på för att få inspiration.
Citera
2021-04-22, 07:06
Medlem
Citat:
Men priset är nog lite väl saftigt och i trädgården återstår mycket jobb.

Tur att tomten bara är på 699 kvadratmeter då - inklusive hus.
Citera
2021-04-22, 14:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Jo tror nog de ångrar att de tog med henne. Inte direkt meningen med programmet att ingen ens ska bo där utan det ska bara krängas vidare. Ser man programmet så är det nog så det framgår också. Hon hade inga planer på att bo där själv. Blev gratisreklam för yoga och henne och kanske även en fin liten vinst ekonomiskt för huset.
Citera
2021-04-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo tror nog de ångrar att de tog med henne. Inte direkt meningen med programmet att ingen ens ska bo där utan det ska bara krängas vidare. Ser man programmet så är det nog så det framgår också. Hon hade inga planer på att bo där själv. Blev gratisreklam för yoga och henne och kanske även en fin liten vinst ekonomiskt för huset.
Inte så liten vinst heller om hon får det begärda priset. Det skulle ge över 2 miljoner i vinst.
Citera
2021-04-22, 19:25
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Folk blir intresserade för att de sett det, det är så reklam fungerar. De tittar lite extra på det, kanske blir de intresserade. De som köper det hade kanske inte tittat på just det huset annars eftersom de letade någon annanstans. Då skulle det inte kommit upp. Nu dök det upp i ett tv-program de slötittade på för att få inspiration.
Titta ja, men köpa.
Citera
2021-04-26, 03:16
Medlem
B´stards avatar
"– Utgångspriset är 5,7 miljoner men det här handlar inte om pengar för mig. För mig handlar det om resan jag har gjort och lärdomen jag har fått. Jag har lärt mig att allt är möjligt, jag renoverade det här på fyra månader på egen hand med ett tv-team med mig.

Hon beskriver en tacksamhet över den hjälpen hon fått med huset och renoveringen.

– Jag längtar efter att få se vilka vackra själar som ska få ta vid och njuta av det jag har skapat, säger Pernilla Holmberg."

Vilket dravel, klart hon ser möjligheten att tjäna en rejäl slant.

På egen hand? Hon hade hantverkare till precis allting.

Tveksamt om hon får 5.7, det skulle innebära ca 1.9 miljoner i vinst.(1.25 i inköp, 2 miljoner i ursprunglig budget+ 0.5 miljoner i extra kostnader)
Att det skulle finnas utrymme för 50 % i vinst när man anlitar hantverkare köper jag inte, hon köpte trots allt kåken i somras, så mycket har det inte ökat sen dess. Det är dessutom inlandsösterlen och inte kustösterlen. Slutpriserna i byn ligger betydligt under detta.
Citera
2021-05-12, 22:47
Medlem
B´stards avatar
Prissänkning i Östra Vemmerlöv!
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-ostra-vemmerlov-simrishamns-kommun-tornavagen-6-17462038

-900 k. Inte så förvånande med utgångspriset om 5.7 miljoner.
Citera
2021-10-19, 13:20
Moderator
Siegfrids avatar
Verkar som om de har slut på projekt nu, kris i husdrömfabriken:
Från facebook:

Citat:
Hallå hörrni! ❤ Här kommer en liten EFTERLYSNING. Jag jobbar med programmet Husdrömmar på SVT, som följer människor som bygger eller renoverar sin bostad till något som de drömmer om. Nu söker vi med ljus och lykta efter ett projekt som ska vara klart allra senast i februari - alltså en kort tidsplan.
Jag behöver tips! Vi letar ett projekt som antingen är påbörjat men har många moment kvar, eller ett projekt i mindre skala. Vi är intresserade av allt som sticker ut - ett arkitektritat attefallshus? Buss? Ombyggnad av lägenhet med planändringar? Kanske litet till måttet men med hög ambition. Ni är privatpersoner och detta blir ingen verksamhet.
Skicka gärna in en ansökan på medverka.svt.se eller skriv en kommentar nedan. Tack! 😊

Undrar vad " Ni är privatpersoner och detta blir ingen verksamhet. " innebär, att professionella husfixare inte gör sig besvär?
Citera
2021-10-19, 17:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Verkar som om de har slut på projekt nu, kris i husdrömfabriken:
Från facebook:

Undrar vad " Ni är privatpersoner och detta blir ingen verksamhet. " innebär, att professionella husfixare inte gör sig besvär?
Någon har kanske hoppat av under inspelningen?
Eller att SVT dragit sig ur för husfixaren ställde bara upp på produktplaceringsvinklar och det började bli för fejkat för SVT?
Citera
2021-10-19, 17:39
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Någon har kanske hoppat av under inspelningen?
Eller att SVT dragit sig ur för husfixaren ställde bara upp på produktplaceringsvinklar och det började bli för fejkat för SVT?
Tror att de har beklagat sig över att de projekt de hade i produktion har dragit ut på tiden så till den grad att de inget har att spela in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in