Ja som rubriken lyder; jag är kär i en "lesbisk" tjej. Hon är egentligen inte helt lesbisk, hon kallar sig bisexuell och dras åt både könen MEN hon får bara känslor för tjejer
Vi har varit vänner i snart 3 år och jag har tyckt om henne bra mycket hela tiden faktiskt. Efter ett halvår in i vänskapen berättade hon om hennes läggning.. Då försökte jag lägga ner känslorna och inse att det aldrig skulle bli vi. Det har gått bra när vi varit ifrån varandra ett tag, men så fort vi pratar igen eller träffas bubblar känslorna upp igen. Jag har träffat lite andra tjejer, till&med haft ett förhållande. Men än har jag inte hittat en tjej jag känt lika starkt för som jag känner inför den här tjejen...
Eftersom hon ändå tänder på killar borde hon tekniskt sätt kunna få känslor för en kille? Om rätt kille dyker upp? Finns det någon möjlighet att hon skulle falla för mig eller är det helt dödsdömt? Bör jag berätta om mina känslor? Känner lite att jag ljuger för henne, särskilt när hon berättar för mig om vilken bra vän jag är

Kan även tillägga att vi var nära att gå till sängs en gång i höstas, men det gick aldrig fullt så långt pga att andra skulle sova med oss i samma rum. Vi har inte pratat om den händelsen någon gång... Borde jag ha tagit upp det?
Om inte känslorna tar slut vet jag inte om jag kommer orka vara hennes vän. Jag älskar henne verkligen, varje gång hon varit med någon tjej har jag mått skit