2014-01-27, 13:24
Medlem
Spriteees avatar
Hej, kom en snubbe jag känner lite halvt och var i akut behov av cash i lördags, han ville inte säga så mycket men förstod att det rörde sig om skulder. Jag gick med på efter lite tjat och efter att han uppvisat sitt trasiga kort på att ta ut 2 000 kr till honom, mot att han förde över till mig direkt.

Han skickade sedan denna printscreen och menar att pengarna är på väg. Nu märkte jag precis att kollar man noga bakom adressfältet på printen, ser jag både hans namn, kontonr, disponibelt belopp samt saldo.
Här ser ni att han ligger redan back på sitt privatkonto, närmare bestämt -4 450 SEK.

Nu till min fråga; har ännu inte dimpt in några pengar på min bank, vet att de kan komma under dagen, men GÅR DET att föra över pengar från ett SEB privatkonto med minus i Saldo och 0.00 i disponibelt?
Eller har jag blivit blåst och måste ta saken i egna nävar?

Se bild på hans konto här:

http://i.imgur.com/RFhhr5R.jpg
Citera
2014-01-27, 14:39
Medlem
De kommer föras över först när det kommit in 6500kr.

Han har bara lagt in ett uppdrag. Man kan lägga in ett uppdrag på att för över 100.000kr imorgon, men har man inte täckning görs inte överföringen.

När du ser uttaget på hans transaktionshistorik vet du att pengarna är på väg.
Citera
2014-01-27, 14:52
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
De kommer föras över först när det kommit in 6500kr.

Han har bara lagt in ett uppdrag. Man kan lägga in ett uppdrag på att för över 100.000kr imorgon, men har man inte täckning görs inte överföringen.

När du ser uttaget på hans transaktionshistorik vet du att pengarna är på väg.
Kan man redigera/ta bort detta "uppdrag" i efterhand?
Citera
2014-01-27, 14:56
Medlem
Ja,

Om du har tex 10.000 och lägger in en överf. på 5.000kr och det är till en annan bank så går den inte iväg direkt. Då kan du senare plocka bort det uppdraget. Är det samma bank så sker det omedelbart.

Använd Swish om ni har olika banker.
Citera
2014-01-27, 23:31
Medlem
Du kan ju ha kontokredit så du hamnar minus
Citera
2014-02-04, 19:26
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Du kan ju ha kontokredit så du hamnar minus
Isf. har du ju fortfarande disponibelt.

Det har löst sig, blev lurad men fick pengarna till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in