Hej!
Jag käkar ett p-piller som endast kan skrivas ut av gynekolog och har sedan i höstas försökt få en tid men det är omöjligt att hitta tid både hos privat gynekolog och UMO. Jag har kollat sedan i höstas.
Jag har då i åtanke att beställa online. Preparatet heter diane-35 och är ett väldigt starkt p-piller. Risken för blodpropp ökar om man stop-startar, vilket jag redan fått göra en gång. Den gången fick jag svåra migränattacker i två månader. Detta är den primära anledningen varför jag vill beställa online och därför slippa ytterligare ett uppehåll.
Jag tog det från början mot akne men har inte längre det minsta problem (har tagit Roaccutane sedan september) men p-pillret har fungerat väldigt bra och jag vill därför fortsätta ta det. Jag har inte haft en enda biverkning. Har 21 piller kvar.
1. Hur säkert är det? Är det en stor risk att man får ett farligt preparat? Får jag sockerpiller är det väl ungefär samma sits som att vänta på min gyntid, så den risken kan jag ta.
2. Är det lagligt att beställa p-piller online?
3. Vilka sidor är 'legit'? Jag har kollat på
http://www.euroclinix.se/diane.html men vill gärna ha någon form av bekräftelse innan jag beställer.
Tack!