2005-08-11, 19:35
Medlem
feldgraus avatar
Djurgården - Svenskdödarna (exkl. mot IFK) 0-1 efter 8 minuter. Duktigt!

/feldgrau
Citera
2005-08-11, 21:46
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Djurgården - Svenskdödarna (exkl. mot IFK) 0-1 efter 8 minuter. Duktigt!

/feldgrau

Nåja, 1-1 blev det till slut. Någon som sett matchen?

Om MFF kan drömma knarkdrömmar så kan vi väl också göra det: "Detta vänder vi i returen!"

Hur går det för Göteborg i årets internationella cupspel? Vart det Intertoto mot FC Twente och Wisla Krakow?

- F.G
Citera
2005-08-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Om MFF kan drömma knarkdrömmar så kan vi väl också göra det: "Detta vänder vi i returen!"

Hur går det för Göteborg i årets internationella cupspel? Vart det Intertoto mot FC Twente och Wisla Krakow?

- F.G

Såg själv inte matchen, vilket jag ångrade innan jag läste kommentarerna om matchen på ett DIF forum. Tydligen skapade DIF en chans på HELA matchen, alla i laget uppträdde som primadonnor. Konstig coaching av Jonevret och fåga förvånande var Barsom återigen sämst på planen. Laget blev utbuad av publiken till Jonevrets stora förtret.

Rent ut sagt förjävligt att man visar upp sådana tendenser i Europamatcher, PINSAMT! Om någon har ork så får denna person gärna komma med en kortare analys av matchen, fast kanske skönast att slippa?
Citera
2005-08-11, 22:35
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Bättre än så. Vi åkte ut mot Wolfsburg. Känns faktiskt ganska skönt i dagsläget – speciellt när Malmö håller på att få stryk av högst medelmåttiga Thun, och ni precis klarar oavgjort hemma mot mediokra Cork City – att ha åkt ut på ett sätt man inte behöver skämmas för. Men det är naturligtvis inte över än, och ingen av situationerna är ju precis omöjlig att vända.

/feldgrau
Citera
2005-08-11, 23:00
Medlem
Hobgoblins avatar
Citat:

Jodå, tyvärr såg man skiten. Matchen i sig var ungefär lika upphetsande som konstsim för rörelsehindrade i paralympics. Ingen spelare kan få godkänt idag, Dembo gjorde visserligen inte bort sig men likväl så fick jag det till noll i räddningsprocent, ett skott ett mål för Cork. För Djurgårdens del så var det bland det tamaste man sett, en målchans förutom målet och inte ett enda skott innan Kari klev in och drog på ett par skott, tyvärr nådde de aldrig fram till målet.. I övrigt fanns det varken fantasi, rörelse eller vilja att göra något och man undrar om de verkligen vill ut i Europa eller trivs bättre på gräsplaner i Ölme. Svårt att göra någon större analys eftersom det knappt existerade något spel att analysera. Uselt helt enkelt.

Ska man tänka positivt så lyckades det ju mot Kaunas förra året efter en lika tam hemmamatch. Tillslut stod man ändå där på Delle Alpi. Fast nu känns det långt borta..
Citera
2005-08-11, 23:13
Medlem
Samhains avatar
Djurgården - Cork 1-1
Halmstad - Linfield 1-1
Malmö FF - Thun 0-1

Svenks klubbfotboll visar återigen sitt fula tryne
Citera
2005-08-12, 00:02
Medlem
Boogaloos avatar
Jävla grismatch, Cork är ett av de sämre lag jag har sett DIF möta. De skulle inte ha en chans i Allsvenskan över 26 omgångar. Obegripligt att MFF släppte in 4 baljor.

Med en gnutta inställning och ett statistiskt genomsnitt i förhållande anfall/avslut så skulle vi har tryckt till dem med 3-4 bollar.

Nu blir returen grymt jobbig, de har 0-0 att spela på.
Citera
2005-08-12, 00:05
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Djurgården - Cork 1-1
Halmstad - Linfield 1-1
Malmö FF - Thun 0-1

Svenks klubbfotboll visar återigen sitt fula tryne
Primorje... Herfölge...
Citera
2005-08-12, 00:36
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Primorje... Herfölge...

Mitt inlägg var en reflektion över hur djävla dålig svensk klubbfotboll är och där inkluderar jag även AIK

R.I.P.
Citera
2005-08-12, 02:35
Bannlyst
Är verkligen svensk fotboll så här kass?

Eller är spelarna helt enkelt ointresserade av spel ute i Europa?

Citera
2005-08-12, 10:05
Medlem
Zog Ruless avatar
Så här kan det gå när ett lag tror att de är mycket bättre än vad de egentligen är. Ser ut som raset har börjat och det ordentligt.
Citera
2005-08-12, 11:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
En allmän insikt från samtliga Allsvenska toppklubbars supportrar om hur ruttna deras lag är i internationellt perspektiv är förmodligen bara bra.

Glömde nämna det igår, men Fula Gubben mötte faktiskt Djurgårdens spelarbuss (en lyxig "dubbeldäckare" i silver med stor logga) utanför Karolinska Sjukhuset när laget var på väg till Råsunda för matchen. En radda spelare satt och tittade ut apatiskt mot Norra Kyrkogården, bl a Stenman i Djurgårdens "off-field dress", dvs fin kostym och vattenkammat hår. Kan också ha varit Arneng, det där blonda svenska grisutseendet är svårt att skilja på.

Tog av någon anledning denna incident som ett gott omen inför matchen, innan jag åkte hem och käkade middag

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in