2014-01-26, 23:52
Bannlyst
(FB) Mår dåligt av moderatorn ÅnkelGunnar den stängdes ner.

Så väluppfostrad som jag är så följde jag reglerna: först klaga hos vederbörande moderator. Skickade PM minuten efter att 'careless' bestämt sig för att låsa min tråd. Sedan ska man klaga hos admin, och det har jag gjort. Läskvitto på båda, båda har läst men ignorerat meddelandet.

Då ska man tydligen starta en tråd på denna forumsdel, precis som det sagt och står i reglerna. Precis som admin3 skrivit i den klistrade tråden. Och då gör jag det.

Vad är det då jag beklagar mig över? Jo, att jag inte får prata om mina psykiska problem bara för att det VERKAR vara ett sätt att beklaga mig över en viss moderator (dvs brott mot 0.06).

Låt säga att jag har nattliga mardrömmar om moderator X, och vill prata ut i psykdelen, kan inte jag få göra det då? Om det är relevant att uppge de detaljerna dvs.

Det känns som att man inte är "sjukligt korrekt" när man inte får vara sjuk på ett visst sätt. Jag vet att jag är sjuk i huvudet och mår dåligt, men kan jag inte få vara det då och prata ut om det på fb? Sen när är det så pass oacceptabelt att vara sjuk på ett visst sätt att man ska få sin tråd raderad?

/ Ledsen
2014-01-26, 23:58
Medlem
negerbarns avatar
Jag ställer mig på din sida faktiskt. Det är ganska tydligt i trådstarten att du inte är ute efter att få en moderatorsåtgärd ändrad, utan du beklagar dig mest över ditt mående.
2014-01-27, 00:03
Medlem
robomans avatar
Din tråd innehåller ju brott mot 0.06, så det är klart att den inte är okej. Du kan ha exakt samma frågeställningar utan att vara så specifik, så varför spenderar du en del av texten på att pränta in att ÅnkelGunnar gör en massa fel?
2014-01-27, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Din tråd innehåller ju brott mot 0.06, så det är klart att den inte är okej. Du kan ha exakt samma frågeställningar utan att vara så specifik, så varför spenderar du så stor del av texten på att pränta in att ÅnkelGunnar gör en massa fel?

Övergreppets natur är väl ganska relevant, eller? (Övergrepp, som jag känner det.. men vet att det inte är det)

Det är ungefär som att ha en psykoterapisession där man pratar om ATT det finns ens förövare och en förövelse.. men inte förövaren eller förövelsen i sig; bara för att terapeuten är paranoid om att "nä det där är ett ärende för försäkringskassan". Ganska löjligt mao. Detaljerna är alltså av terapeutiskt värde. Dessutom så klagar jag alltså inte på någon moderator, utan talar om ett psykiskt problem som jag har.

Det är ungefär som att ateism är "sanningen", och en religiös person sitter och vet att ateism är sanningen men 'känner' jesus i sin närvaro.. och mår väldigt dåligt över det.

- Jesus finns inte! Försvinn med dig!
- Jag vet. Men nu är det ju inte det jag pratar om.. jag känner hans närvaro och mår dåligt.. det kanske är en stroke?

Dessutom är det ingen hemlighet att ÅG är allmänt ogillad (fb kryllar ju av kritik som inte bannlyst). Att vara hatad är inte heller något dåligt nödvändigtvis. Jag menar, en person kan ju vara ursinnig för att denne inte får knarka ihjäl sin hamster. Sunt förnuft liksom. Jag tror att de som kan hjälpa mig, kan relatera.
Senast redigerad av AnonymAcronym 2014-01-27 kl. 00:13.
2014-01-27, 00:07
Medlem
AIKDaniels avatar
Jag måste faktiskt hålla med Negerbarn här också.

Du beskriver ditt problem mer än vad du klagar på ÅG, fast säger man något negativt om en mod i en tråd så tar väl dem det som att man klagar osv osv.
2014-01-27, 00:12
Medlem
Maeglins avatar
Vi får helt enkelt utgå från att du är helt allvarlig; du blir så pass upprörd över vad som sker på ett anonymt internetforum att du börjar fundera på självmord.

I sådana fall har du betydligt större problem än huruvida moderatorer sköter sig utifrån regelverket eller inte. Jag vill rekommendera dig att kontakta ditt landsting imorgon bitti. Förklara att du mår dåligt och funderar på självmord. Mitt förslag är att du håller dig borta från internet tills du fått hjälp. Du klarar uppenbart inte av att hantera internet just nu.
2014-01-27, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Vi får helt enkelt utgå från att du är helt allvarlig; du blir så pass upprörd över vad som sker på ett anonymt internetforum att du börjar fundera på självmord.

I sådana fall har du betydligt större problem än huruvida moderatorer sköter sig utifrån regelverket eller inte. Jag vill rekommendera dig att kontakta ditt landsting imorgon bitti. Förklara att du mår dåligt och funderar på självmord. Mitt förslag är att du håller dig borta från internet tills du fått hjälp. Du klarar uppenbart inte av att hantera internet just nu.

Du verkar inte ha förstått. Det har absolut ingenting med det att göra. Sen så förstår jag inte sen när ett psykiskt problem är för sjukt för att diskuteras på psykforat. Det låter just som det, att "näe, du är för sjuk".
2014-01-27, 00:27
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAcronym
Du verkar inte ha förstått. Det har absolut ingenting med det att göra. Sen så förstår jag inte sen när ett psykiskt problem är för sjukt för att diskuteras på psykforat. Det låter just som det, att "näe, du är för sjuk".

Om ditt varande på flashback ger dig självmordstankar föreslår jag dig i välmening professionell hjälp.

Förhoppningsvis mår du inte så dåligt som du vill påskina, är ett troll utan humor och är snart bannad och glömd. Att döma av din dikt i annan tråd kan man ju få för sig det.
2014-01-27, 03:18
Medlem
BigFatCones avatar
Hur länge har du väntat på svar från careless?
2014-01-27, 03:39
Medlem
Citat:
......
Jag tror att de som kan hjälpa mig, kan relatera.

Kan rellatera till vad? Ditt hat för moderatorn?

Å ena sidan så är denna moderator på något vis del av ditt dåliga mående?
Du tar fäste på moderatorn. Varför? Förklara.

Mardrömmar om moderatorn? Varför?

Länka till den pk-ade tråden då..
2014-01-27, 06:18
Medlem
robomans avatar
Citat:
Övergreppets natur är väl ganska relevant, eller? (Övergrepp, som jag känner det.. men vet att det inte är det)

Det är ungefär som att ha en psykoterapisession där man pratar om ATT det finns ens förövare och en förövelse.. men inte förövaren eller förövelsen i sig; bara för att terapeuten är paranoid om att "nä det där är ett ärende för försäkringskassan". Ganska löjligt mao. Detaljerna är alltså av terapeutiskt värde. Dessutom så klagar jag alltså inte på någon moderator, utan talar om ett psykiskt problem som jag har.

Det är ungefär som att ateism är "sanningen", och en religiös person sitter och vet att ateism är sanningen men 'känner' jesus i sin närvaro.. och mår väldigt dåligt över det.

- Jesus finns inte! Försvinn med dig!
- Jag vet. Men nu är det ju inte det jag pratar om.. jag känner hans närvaro och mår dåligt.. det kanske är en stroke?

Dessutom är det ingen hemlighet att ÅG är allmänt ogillad (fb kryllar ju av kritik som inte bannlyst). Att vara hatad är inte heller något dåligt nödvändigtvis. Jag menar, en person kan ju vara ursinnig för att denne inte får knarka ihjäl sin hamster. Sunt förnuft liksom. Jag tror att de som kan hjälpa mig, kan relatera.
Nej, det är inte nödvändigt att klaga på ÅnkelGunnar i en tråd som handlar om att du upplever moderatorsbeslut som övergrepp. Här har du en alternativ trådstart som jag tror hade fått vara kvar:
2014-01-27, 07:27
Medlem
Skorpion76s avatar
Flera av de trådar jag har startat har också hamnat i papperskorgen och därför måste jag säga att jag förstår hur du känner dig. et kanske är en klen tröst för dig, men u ska i alla fall veta att jag står på din sida.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in