2014-01-26, 21:47
Medlem
Hej på er flascbackare! Har använt mig av p-piller i 9 månader nu. Använde abelonelle de 6 fösta månaderna innan jag bytte till Prionelle.
Nu har jag haft illamående med jämna mellanrum under en längre period och det blir bara värre.

Idag missade jag ett piller (eller om det var 2, snurrade bort mig lite) och fick som en väldigt liten mens mitt i kartan.
Inte mycket alls, och detta har aldrig förekommit förut. Känner mig helt okunnig och undrar om det nu kan finnas en möjlighet att det är pillren som spökar tack för svar!
Citera
2014-01-26, 22:41
Medlem
ogge1337os avatar
Nu är jag kille och har inte särskilt stor koll på ämnet. Men har hört att man inte ska käka p-piller konstant utan att man ska ta uppehåll med jämna mellanrum och låta mensen komma.

Kanske är helt ute o cyklar.
Citera
2014-01-26, 22:44
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogge1337o
Nu är jag kille och har inte särskilt stor koll på ämnet. Men har hört att man inte ska käka p-piller konstant utan att man ska ta uppehåll med jämna mellanrum och låta mensen komma.

Kanske är helt ute o cyklar.

Beror på vilket p-piller. Dom tjejer jag vet som käkar äter det varje dag utan uppehåll. Finns ju något p-piller som man ska hoppa över en tid och ta sockerpiller istället så man har koll.
Citera
2014-01-26, 22:56
Moderator
Tinuviels avatar
Kontakta ungdoms/gynekologmottagningen och diskutera tablettbyte. Illamåendet kan mycket väl vara relaterat till p-pillren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in