2014-01-26, 14:43
Medlem
Vid en samtyckeslag kommer det att krävas att den som initierar sex först inhämtar motpartens samtycke.

Det är ju ganska vanligt att tjejer tar första steget till sex, särskilt inom etablerade relationer. Ofta sker detta utan att tjejen eller kvinnan frågat mannen om hans samtycke. Enligt den nya samtyckeslagstiftningen gör sig kvinnan då skyldig till våldtäkt på mannen.

Jag tror att den nya samtyckeslagen är något bra just eftersom att den skulle innebära att vi får en mer jämställd fördelning mellan de som döms för våldtäkt, mängden kvinnor som döms för våldtäkt skulle kraftigt stiga. Som det är idag är det alltför få kvinnor som döms för våldtäkt.
Citera
2014-01-26, 14:47
Medlem
ninjutsus avatar
Tror ärligt talat inte det spelar någon roll då man ändå inte kan bevisa huruvida någon lämnat samtycke eller ej.
Citera
2014-01-26, 14:50
Medlem
du har ärligt talat inte fattat någonting om vad ett samtycke betyder och vad som står i lagförslaget. nästan så man tycker synd om dej som verkar så mentalbegränsad att du inte fattar skillnaden på att initiera och att genomföra. eller mer synd om dina brudar förstårs
Citera
2014-01-26, 14:50
Bannlyst
Men hur ska en kvinna kunna våldta en man? Om mannen får bånge kan det ju omöjligen vara en våldtäkt eftersom han inte skulle få upp den om han inte ville ha sex med henne. Och om han inte får upp den ja då kan ju inte han våldtas. Inte av en kvinna iaf.
Citera
2014-01-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okini2
Men hur ska en kvinna kunna våldta en man? Om mannen får bånge kan det ju omöjligen vara en våldtäkt eftersom han inte skulle få upp den om han inte ville ha sex med henne. Och om han inte får upp den ja då kan ju inte han våldtas. Inte av en kvinna iaf.
fast nog fan kan man ha bånge utan att vilja knulla.
Citera
2014-01-26, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
fast nog fan kan man ha bånge utan att vilja knulla.

Ja men fan inte tillräckligt ju. Och om man nu är i situationen där man våldtas skulle man ju förlora bången ganska snabbt.
Citera
2014-01-26, 14:54
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okini2
Bara för att man får erektion så betyder inte det att man vill ha sex. Kanske undermedvetet och instinktivt, men det räknas inte.

Ponera att jag sover och en kvinna stimulerar min penis varav jag får erektion, är det då inte våldtäkt eller sexuellt utnyttjande om hon rider mig? Hur blir det om jag gör en kvinna våt när hon sover, är det bara att köra då?
Citera
2014-01-26, 14:56
Medlem
Fattar inte vad det skulle göra för skillnad? Alltså mannen skadas ju inte precis fysiskt utav det som en kvinnan skulle ha skadats vid t.ex.våldtäkt.
Citera
2014-01-26, 14:58
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-I-Do-Is-Win
Fattar inte vad det skulle göra för skillnad? Alltså mannen skadas ju inte precis fysiskt utav det som en kvinnan skulle ha skadats vid t.ex.våldtäkt.
Och den eventuella psykiska skadan ska vi bortse ifrån?
Citera
2014-01-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-I-Do-Is-Win
våldtäkt har inte att göra med om någon skadas utan om personens vilja. vill jag inte kukarunt med damen i fråga är det våldtäkt så klart
Citera
2014-01-26, 15:00
Medlem
"Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år"

http://dinarattigheter.se/vad-sager-lagen/vad-ar-sexuella-overgrepp/juridisk-definition-av-valdtakt/
Citera
2014-01-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Bara för att man får erektion så betyder inte det att man vill ha sex. Kanske undermedvetet och instinktivt, men det räknas inte.

Ponera att jag sover och en kvinna stimulerar min penis varav jag får erektion, är det då inte våldtäkt eller sexuellt utnyttjande om hon rider mig? Hur blir det om jag gör en kvinna våt när hon sover, är det bara att köra då?
just det. en människa kan ju vara både kåt och beredd utan att vilja ha sex då eller med den. det är alltså viljan som räknas inget annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in