2014-01-25, 21:22
Medlem
Det är säkert 7-8 år sedan denna händelse. Jag vet inte säkert eftersom att jag var djupt deprimerad och gick på flera olika mediciner när det hände. Eftersom att det var så pass länge sen så hoppas jag att ni har överseende med att vissa delar är lite flummiga.

Ålder:
21-22
Tidigare erfarenhet av droger: Alkohol, tobak, imovane, stilnoct (och diverse psykmediciner)
Mängd: 4 muskotnötter (möjligtvis en imovane?)

Fredag. Jag hade en riktig skitdag. Jag mådde sämre än vanligt och visste inte riktigt vad jag skulle göra åt saken. Efter som att jag var så låg att jag övervägde att ta livet av mig så kom jag på iden att testa muskotnöt. Jag kom ihåg att när jag gick på högstadiet så höll "det tuffa gänget" på med både det och att boffa bensin. Jag tänkte why not?

Sagt och gjort så knatade jag ner till affären och köpte en påse med 4 nötter. När jag kom hem så började jag genast att bearbeta nötterna med en hammare innan jag smakade på smulorna. Det smakade verkligen riktigt jävla illa. Jag insåg att det skulle bli svårt att få i sig smulorna som de var så jag blandade ner dom i lite Yoghurt och sköljde ner det med vatten. Klockan kanske var vid 14 tiden.

Eftersom att jag var djupt deprimerad och hade några självmordsförsök i ryggsäcken så var min mamma väldigt orolig för mig. När hon slutade jobbet vis 16 så kom hon förbi hos mig för att kolla att jag mådde bra. Jag minns inte riktigt hur jag kände mig då, men jag minns att morsan sa att jag inte såg kry ut. Hon gav mig en hundring så att jag kunde gå ner till macken och hyra en film.

Har ingen aning om vad klockan är men jag har ett svagt minne av att jag var på väg till macken. Här har jag en minneslucka.

Här måste klockan vara ganska mycket. Jag mår inte alls bra. (jag misstänker att jag vid det här laget även tagit en imovane) Jag är väldigt yr och min koordination är inte den bästa. Jag minns att jag ringde och väckte mamma och bad henne att komma och sova över. När jag lagt på luren så börjar jag bädda en madrass åt henne. Här är ännu en minneslucka.

Mamma har kommit och jag är så sjukt borta. Min koordination är näst intill obefintlig och jag har ingen ro i min kropp alls, dessutom är jag kissnödig hela tiden. Det känns som att jag kryper och vinglar fram och tillbaka mellan min säng och toaletten en lång tid. Jag måste ha sett ut som Johnny Depp när han sniffat eter i fear and loathing. Jag minns att mamma frågade mig vad jag höll på med och att jag bad om att få sova på madrassen i stället för henne.

Här blir allt svart tills jag vaknar nästa förmiddag i min säng. Jag mår riktigt dåligt, är trött på ett sätt som jag aldrig någonsin känt förr. Munnen är torr som en öken och mina ögon värker och min syn är suddig.

Till min stora förvåning så verkar mamma inte ha fattat att mitt beteende berodde på att jag tagit något. Det verkar som att hon trodde att jag bara mådde extra dåligt. (jag var väl rätt skum pga av den otroligt nattsvara depressionen i vanliga fall)

Mamma försökte munta upp mig och ville att jag skulle följa med henne på en shoppingtur. Jag var helt slut så jag avböjde.

Senare på eftermiddagen ringde mamma och frågade om jag ville följa med henne på bio. Först avböjde jag, men ändrade mig efter en stund. Jag var fortfarande inte normal i skallen och jag hade otroligt svårt att hänga med i filmen. Jag fattade typ ingenting av den. Men mamma verkade inte reagera utan släppte av mig hemma och for hem.

Jag mådde ännu värre än dagen innan så kvällen avslutades med att ta resterande imovane (ca 15st), panik och en natt på sjukhuset med en flaska kol.

I efterhand är det så sjukt svårt att förstå hur sjuk jag var den perioden av mitt liv. Det är nästan som att det aldrig har hänt. Hoppas att jag aldrig blir så sjuk igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in