Citat:
Man ska inte behöva fly någonstans. Ingen ska behöva fly sitt hemland, någonsin. Man ska kunna backa två steg så står vi där och tar dom i handen eller ännu hellre, stoppar odemokratiska krafter innan dom hinner ta till våld.
Vad jag menar med utebliven ekonomisk tillväxt är att om ett land tas med våld och ingen vill handla med dom så leder det i längden till svält och missär, sjukdomar och mera krig, inte bara lite högre arbetslöshet. Det blir en ond spiral som inte går att stoppa så länge man bara passivt tar emot folk. Landet blir dödsdömt.
Jag nämnde inte eu, jag skrev Europa. Jag tycker att varken dagens fn eller nato fyller den funktion som dom borde ha.
I förlängningen ska det räcka med att veta att dom finns för att avskräcka grupper som is.
Åter igen är pkisternas enda argument "du vill att folk ska dö, du är ond" man vägrar att förstå att det finns andra infallsvinklar. Självklart är det fantastiskt om vi kan rädda livet på dom som tvingas fly just nu, men i förlängningen så löser det inga problem, men det får man inte diskutera för då är, by default, invandring ett problem.
Problemet är att folk måste fly från första början, men den debatten har vi ju tappat för längesedan.
Vad jag menar med utebliven ekonomisk tillväxt är att om ett land tas med våld och ingen vill handla med dom så leder det i längden till svält och missär, sjukdomar och mera krig, inte bara lite högre arbetslöshet. Det blir en ond spiral som inte går att stoppa så länge man bara passivt tar emot folk. Landet blir dödsdömt.
Jag nämnde inte eu, jag skrev Europa. Jag tycker att varken dagens fn eller nato fyller den funktion som dom borde ha.
I förlängningen ska det räcka med att veta att dom finns för att avskräcka grupper som is.
Åter igen är pkisternas enda argument "du vill att folk ska dö, du är ond" man vägrar att förstå att det finns andra infallsvinklar. Självklart är det fantastiskt om vi kan rädda livet på dom som tvingas fly just nu, men i förlängningen så löser det inga problem, men det får man inte diskutera för då är, by default, invandring ett problem.
Problemet är att folk måste fly från första början, men den debatten har vi ju tappat för längesedan.
Ja att gå till källan av problemet vore ju praktiskt. Men hur har du tänkt att vi ska göra det?
Miss Universum har ju behandlat frågan fred på jorden i många år nu, men utan resultat.
Och en grupp som IS är helt omöjlig att få stopp på. Inte på något sätt utan att fysiskt sätta stopp.
Är man helt säker på i sitt huvud att man bygger ett land åt gud och hans folk så "vet" man ju också att man inte kan misslyckas. Därav deras hybris. Ingen vettig krigsstrateg skulle ju utmana hela jorden och tro att man kommer undan med det i längden.
Masspsykos och sekter brukar sluta på ett sätt. Jag ser inte att det här skulle sluta på något annat sätt. Fast utan plastmuggar.
...vi har ju trots allt fri åsikts och yttrandefrihet....kommer Aschberg ...så säg sanningen i ansikter som skattebetalare.