2014-01-24, 23:26
Medlem
Har varit tillsammans med min pojkvän till och från i drygt nio månader, men börjar känna att det inte känns riktigt rätt. Han har börjat prata ganska mycket om att förlova sig och flytta ihop, men jag känner att detta är lite för tidigt för mig (jag är 19 han är 23). Han är dessutom min första riktiga pojkvän, medans han har haft ca 5 seriösa förhållanden tidigare. Han säger att han är redo för att "stadga sig", och att han har hittat den rätta, men jag känner mig inte lika säker. Då han är min första seriösa pojkvän, och jag bara är 19 år, så känner jag att det är alldeles för tidigt för allt detta. Har pratat med honom om det, och han säger att han förstår, men sen börjar allt om igen.

Han är dessutom ganska omogen av sig, och han har ADHD och asperger, vilket gör honom till en svår person att diskutera saker med, då han inte kan sätta sig in i min situation och förstå vad jag menar, och han kan inte diskutera samma sak för länge, för då byter han ämne totalt. Så trots många försök har vi inte lyckats diskutera detta, eftersom han alltid svävar iväg och slutar lyssna på mig. Har försökt få honom att förstå att vi har problem, men han tror fortfarande att vi har det superbra, vilket börjar bli lite frustrerande.

Men måste också tillägga att han kan vara världens gulligaste, och vara väldigt kärleksfull, vilket får mig att tveka.. Mina vänner (och mina föräldrar) ogillar honom, så kan inte fråga dom, så jag frågar er här på flashback.. Är det dags att göra slut?
Citera
2014-01-24, 23:28
Medlem
Exilits avatar
tycker du ska dumpa han
Citera
2014-01-24, 23:33
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Om han är världens gulligaste, varför hatar dina kompisar och föräldrar honom?
Citera
2014-01-24, 23:35
Medlem
Sa inte att han är det jämt, sa att han kan va det, och isåfall bara mot mig. Han brukar (för att han "tycker det är kul att provocera") sträva efter att göra ett dåligt intryck. Han är som sagt väldigt omogen..
Citera
2014-01-24, 23:38
Medlem
frihetskrigares avatar
Ni vill två helt olika saker, så ja det är nog bäst att ni gör slut.
Citera
2014-01-24, 23:39
Bannlyst
Ja det är nog dags att göra slut och gå vidare.
Citera
2014-01-24, 23:39
Medlem
När jag försöker prata om det säger han att det inte är nått problem, han kan ändra sig för min skull. Fast sen lyssnar han ju ändå inte på vad jag säger.. Tycker dessutom inte han ska ändra sig bara för min skull
Citera
2014-01-24, 23:44
Medlem
Exilits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caroliina94
När jag försöker prata om det säger han att det inte är nått problem, han kan ändra sig för min skull. Fast sen lyssnar han ju ändå inte på vad jag säger.. Tycker dessutom inte han ska ändra sig bara för min skull

du verkar ju vara helblåst, han utnyttjar dig ffs
Citera
2014-01-24, 23:49
Medlem
Oscaris avatar
Han är 23 och påstår sig vara redo att "stadga" sig?
Han har ingen aning om vad han pratar om.
Citera
2014-01-24, 23:50
Medlem
Fegyvereks avatar
Hur ofta träffas ni?

Har någon av er eget boende?
Har någon av er jobb?
Citera
2014-01-24, 23:52
Medlem
Avenss avatar
Varför måste du göra slut bara för att du inte vill stadga dig?

Kan du inte bara säga till honom att du inte alls är säker på att du vill förlova dig o sånt? Måste ju inte göra slut bara för det.
Citera
2014-01-24, 23:52
Medlem
Vi bor ca 6 mil ifrån varann, och vi träffas bara hos honom, eftersom han har lägenhet och jag bor hemma. Vi träffas några gånger i veckan (oftast helger) eftersom han jobbar och jag pluggar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in