2014-01-24, 19:08
Medlem
Hej Flashback

Jag har en liten fråga för er som har erfarenhet av blodgivning: får man lov att ge blod om man har tagit ipren, alvedon eller panodil? Och hur är det med kosttillskott (omega 3, biotin)?

Tar ibland ipren/alvedon/panodil i samband med mensen och behöver veta.

Tack på förhand
Citera
2014-01-24, 19:14
Medlem
C-3POs avatar
Det är inga problem att lämna blod om man har tagit vanlig värktablett. I alla fall inte någon eller några dagar efter. Jag antar att du inte lämnar blod när du har mens. Vanliga kosttillskott är inte heller något problem.
Citera
2014-01-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Det är inga problem att lämna blod om man har tagit vanlig värktablett. I alla fall inte någon eller några dagar efter. Jag antar att du inte lämnar blod när du har mens. Vanliga kosttillskott är inte heller något problem.
Det ska tydligen vara ok att lämna även ifall man har mens, men det är bara att skippa smärtlindringen i så fall Jag är tacksam för ditt svar!
Citera
2014-01-24, 21:55
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caleido
Det ska tydligen vara ok att lämna även ifall man har mens, men det är bara att skippa smärtlindringen i så fall Jag är tacksam för ditt svar!
Lycka till med givandet. Jag ska också komma igång igen.
Citera
2014-01-25, 11:15
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caleido
Ja det är okej att ge samtidigt som du har mens, men för en del är det olämpligt att blöda och samtidigt lämna 4,5 dl blod, för att det blir en för stor förlust. Men det får du känna efter själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in