Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-24, 17:46
Medlem
Sesamdamans avatar
Befarar att jag fått ett virus på datan (eller vet då antiviruset satt en sak i karantän när jag ladda ned en sak) men när jag försöker återställa datan kan den inte fullända återställningen. När jag gör det så funkar det bra ända tills jag får upp skrivbordet igen. Då står det "Återställningen kunde inte slutföras. Kolla så att dina antivirus program är avstängda etc. error (ox80000) typ."

Men har testat det men funkar inte.

Så finns det något sätt där jag kan radera alla nya saker som kommit till datorn denna dag? Verkligen radera allt, då jag får med allt som kommit idag?

Vad kan jag göra?

(datorn har blivit jätte seg helt plötsligt)
Citera
2014-01-24, 18:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
Befarar att jag fått ett virus på datan (eller vet då antiviruset satt en sak i karantän när jag ladda ned en sak) men när jag försöker återställa datan kan den inte fullända återställningen. När jag gör det så funkar det bra ända tills jag får upp skrivbordet igen. Då står det "Återställningen kunde inte slutföras. Kolla så att dina antivirus program är avstängda etc. error (ox80000) typ."

Men har testat det men funkar inte.

Så finns det något sätt där jag kan radera alla nya saker som kommit till datorn denna dag? Verkligen radera allt, då jag får med allt som kommit idag?

Vad kan jag göra?

(datorn har blivit jätte seg helt plötsligt)

Ibland behöver man göra systemåterställnings manövern 2 ggr efter varandra innan det lyckas t.e.x så brukar det vara så med Bitdefender . Givetvis i felsäkert läge . Alternativt så kan du avinstallera Av`et för att kunna genomföra återställningen .

Ladda ner MBAM http://www.malwarebytes.org/free/ och scanna datorn på malware .
Citera
2014-01-24, 18:33
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ibland behöver man göra systemåterställnings manövern 2 ggr efter varandra innan det lyckas t.e.x så brukar det vara så med Bitdefender . Givetvis i felsäkert läge . Alternativt så kan du avinstallera Av`et för att kunna genomföra återställningen .

Ladda ner MBAM http://www.malwarebytes.org/free/ och scanna datorn på malware .

Grejen e den att jag har windows 8 och felsäkert läge alternativt felsäker med kommandotolk dyker inte upp vid start. Så vet inte hur jag ska göra
Citera
2014-01-25, 03:01
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
Grejen e den att jag har windows 8 och felsäkert läge alternativt felsäker med kommandotolk dyker inte upp vid start. Så vet inte hur jag ska göra
Läs i manualen om hur du fabriksåterställer (recovery) utan att först starta Windows (inte att förväxla med Windows Systemåterställning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in