2014-01-24, 17:05
Medlem
Hej

Jag är på jakt efter en bra lösenordshanterare som funkar både till OSX och iOS. Vad är era erfarenheter?
Citera
2014-01-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananmusen
Hej

Jag är på jakt efter en bra lösenordshanterare som funkar både till OSX och iOS. Vad är era erfarenheter?
1Password är det självklara valet om du använder Apple-apparater. Dyrast, men bäst. Googla "1Password 4 review" (det är nog med siffran 4 eftersom den är helt ny jämfört med 3, både på OS X och iOS).

Webbläsartillägg finns för Safari, Firefox, Chrome och Opera så att man slipper kopiera och klistra in manuellt.

Du kan testa Mac-versionen gratis i 14 dagar (eller 30, kommer inte ihåg vilket). Synkar med Dropbox, iCloud eller över det trådlösa nätverket. Man kan också välja att inte synka alls.

https://agilebits.com/downloads
Citera
2014-01-25, 02:14
Medlem
binics avatar
Jag har använt 1Password tidigare. Helt ok men gillar inte att den inte synkar via deras moln utan du måste köra med dropbox eller liknande. Blir lite omständigt då du behöver dropbox på alla enheter du ska synka med.

PasswordBox som jag själv använder nu är gratis (upp till 25 lösenord sedan kostar den en liten slant). Den är dessutom snyggare (smaksak såklart) och har flera funktioner som inte 1Password har, bland annat tvåfaktorsautentisering och 256-bitars AES kryptering (128-bitars för 1Password). PasswordBox kommer också ha stöd för att manuellt ändra antal PBKDF iterationer, vilket betyder att du kan ställa in hur svårt det blir att bruteforca ditt huvudlösenord.

1Password har också tidigare haft en del problem i krypteringslogiken som gjorde att lösenord kunde bruteforcas mycket snabbare än vad som var designat. Det har man dock löst i senare versioner.
Citera
2014-01-25, 04:27
Medlem
merlin2s avatar
till TS: hanterade till osx som operativsystem eller till webbläsare generellt?
är det webbläsare så skulle jag nog säga "lastpass"
Citera
2014-01-25, 15:39
Medlem
Föredrar själv Lastpass framför 1Pass om vi snackar webläsare.
Citera
2014-01-25, 16:12
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera
2014-01-25, 17:23
Medlem
Littons avatar
Enklast och billigast:
http://mehlau.net/pastor/
Citera
2014-01-25, 19:01
Medlem
Tack för alla tips!
Citera
2014-01-25, 20:05
Medlem
binics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litton
Enklast och billigast:
http://mehlau.net/pastor/

Vilket skräp, står ingenting om produkten ju. Den kan lika gärna skicka alla dina lösenord till ägaren...
Citera
2014-01-25, 21:07
Medlem
Littons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av binic
Vilket skräp, står ingenting om produkten ju. Den kan lika gärna skicka alla dina lösenord till ägaren...
ja eller hur. Precis som de andra ...
Senast redigerad av Litton 2014-01-25 kl. 21:48.
Citera
2014-01-25, 23:18
Medlem
LastPass har jag använt ett tag nu och jag är fruktansvärt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in