Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-24, 17:03
  #1
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Hej!

Har suttit och googlat och läst hur jag ska göra för att få bort strul med min pc sedan sonen slarvuppdaterade utorrent, men det är för svårt och jag fattar inte längre vad jag läser heller... Skulle så gärna vilja ha hjälp av någon som vill guida mig, otekniska människa.

Jag har hackat windows 7 64-bit home premium. Ingen skiva.

Detta har hänt:

Sonen slarvuppdaterade utorrent och vi fick in nån skit. Det dök upp en liten blå sköld längst ner till höger, Search protect, och jag fattar såpass att den ska bort. Tänkte att om jag kör systemåterställning så borde den försvinna, men av nån anledning hade det inte skapats nån återställningspunkt så det gick inte.

Ville gå in i kontrollpanelen -> system och säkerhet men det gick inte. Det kom upp en massa fönster och sedan ett felmeddelande "explorer har slutat fungera". Jag tog ett screenshot på alla de där fönstren, bra att ha kanske.

Sen gick jag in i Iobit uninstaller och hittade Search protect där. Avinstallerade den och även med deep scan så allt skulle vara borta. Här skapades en återställningspunkt. Såg att vi fått in nån annan skit också, Spigot toolbar tror jag den hette, så jag tog bort den också.

Sen startade jag om datorn. Det funkar inte, jag kommer inte in i windows längre. Felmeddelande "bootmgr is missing".

Har fattat såpass att det ska gå att boota via skiva eller usb, så jag i alla fall kan komma in i datorn. Skiva har jag ingen som sagt. Har ett usb på 8 gig. Läste att man borde formatera om men det vill jag inte, i alla fall inte förrän jag räddat undan lite bilder, musik mm. Vet inte heller hur jag ska formatera om utan skiva.

Har sökt och läst och försökt fatta hur jag ska få in windows på usb:t men nu går det bara runt i skallen. Det är väl inte fixat heller i och med det.

Har jag fått in virus? Eller är det Search protect som ställer till det? Eller vad?

Hur ska jag göra nu? Glad om nån vill hjälpa mig.
Citera
2014-01-25, 22:36
  #2
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hej!

Har suttit och googlat och läst hur jag ska göra för att få bort strul med min pc sedan sonen slarvuppdaterade utorrent, men det är för svårt och jag fattar inte längre vad jag läser heller... Skulle så gärna vilja ha hjälp av någon som vill guida mig, otekniska människa.

Jag har hackat windows 7 64-bit home premium. Ingen skiva.

Detta har hänt:

Sonen slarvuppdaterade utorrent och vi fick in nån skit. Det dök upp en liten blå sköld längst ner till höger, Search protect, och jag fattar såpass att den ska bort. Tänkte att om jag kör systemåterställning så borde den försvinna, men av nån anledning hade det inte skapats nån återställningspunkt så det gick inte.

Ville gå in i kontrollpanelen -> system och säkerhet men det gick inte. Det kom upp en massa fönster och sedan ett felmeddelande "explorer har slutat fungera". Jag tog ett screenshot på alla de där fönstren, bra att ha kanske.

Sen gick jag in i Iobit uninstaller och hittade Search protect där. Avinstallerade den och även med deep scan så allt skulle vara borta. Här skapades en återställningspunkt. Såg att vi fått in nån annan skit också, Spigot toolbar tror jag den hette, så jag tog bort den också.

Sen startade jag om datorn. Det funkar inte, jag kommer inte in i windows längre. Felmeddelande "bootmgr is missing".

Har fattat såpass att det ska gå att boota via skiva eller usb, så jag i alla fall kan komma in i datorn. Skiva har jag ingen som sagt. Har ett usb på 8 gig. Läste att man borde formatera om men det vill jag inte, i alla fall inte förrän jag räddat undan lite bilder, musik mm. Vet inte heller hur jag ska formatera om utan skiva.

Har sökt och läst och försökt fatta hur jag ska få in windows på usb:t men nu går det bara runt i skallen. Det är väl inte fixat heller i och med det.

Har jag fått in virus? Eller är det Search protect som ställer till det? Eller vad?

Hur ska jag göra nu? Glad om nån vill hjälpa mig.

Hade jag varit du hade jag helt enkelt lagt 50-100 spänn och köpt en äkta serial till windows 7, känns rätt dumsnålt att mecka med en massa piratskit ärligt talat.

Hur du skapar ett usb-minne som går att boota från
http://www.microsoftstore.com/store/...usbdvd_dwnTool
Citera
2014-01-25, 23:05
  #3
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Hade jag varit du hade jag helt enkelt lagt 50-100 spänn och köpt en äkta serial till windows 7, känns rätt dumsnålt att mecka med en massa piratskit ärligt talat.

Hur du skapar ett usb-minne som går att boota från
http://www.microsoftstore.com/store/...usbdvd_dwnTool
Jag skulle själv behöva köpa ett äkta serial till win 7, vet du var jag kan köpa det? Ser inte ut som att ms säljer det längre på sin hemsida, eller har jag läst fel tro?
Citera
2014-01-26, 00:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Jag skulle själv behöva köpa ett äkta serial till win 7, vet du var jag kan köpa det? Ser inte ut som att ms säljer det längre på sin hemsida, eller har jag läst fel tro?

Finns att köpa i flera butiker, såsom inet och komplett.
Men du kan ju lika gärna ladda ner de härifrån
http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne
och sen använda remove wat eller daz loader, fungerar precis lika bra som "äkta" windows.
Har använt crackade windows hela livet och aldrig haft några problem.
Citera
2014-01-26, 01:33
  #5
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyrostail
Finns att köpa i flera butiker, såsom inet och komplett.
Men du kan ju lika gärna ladda ner de härifrån
http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne
och sen använda remove wat eller daz loader, fungerar precis lika bra som "äkta" windows.
Har använt crackade windows hela livet och aldrig haft några problem.
Tack för kanontipsen!
Citera
2014-01-26, 09:37
  #6
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tack för svaren och hjälp med windows till usb, men det har löst sig på annat vis. En kompis kom över med windows på skiva och sen körde han nån repair-grej. Den var bränd så jag kan behålla den ifall det blir mer strul. Allt verkar funka nu och har inte hittat nåt virus eller malvare.

Angående hackat windows: Det fanns i datorn när jag köpte den begagnad och har funkat problemfritt. Tveksamt om felet hade med detta att göra, jag tror det var när jag tog bort skiten som kom med utorrent som nåt följde med som inte skulle.

Så det går alltså att förvandla mitt hackade windows till äkta för 50-100 spänn? Hur då? Och vad är anledningen till att jag borde?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback