Citat:
Ursprungligen postat av
kattenmjau
Jag läste nog inte din trådstart så noga egentligen, men min poäng kvarstår: antingen är han så här av naturen och då är det bara leva med eller så kanske han är inne i en svacka. Hur beskriver han sin tid innan dig?
Exempelvis så låter det ju som om han inte har ork till något - kanske är han deprimerad?
Jag misstänker att han kan vara lite deppig. Han har sagt att han inte är på topp just nu, men då har jag sagt att det bästa man kan göra när man är lite deppig är att hitta på saker. Man blir ju bara mer deppig av att sitta hemma..
Citat:
Ursprungligen postat av
DrPretentious
Har en kompis som gjorde slut med sin kille för ett tag sedan mycket pga det du beskriver, total avsaknad av spontanitet och initiativtagande, vilket dödar romansen.
Jag känner igen mig i din sits. Vissa tjejer vill bara sitta hemma, medan jag vill åka till café i Sigtunas hamn, ta en weekend-trip till rom/paris/london, shopping-dag på NK, promenad utmed vattnet Alvik till Drottningholm, osv.
Ibland är man inte så "kompatibla" helt enkelt, men det behöver ju inte innebära slutet på relationen. Det finns alltid någonting som båda vill göra, gäller bara att leta.
När ens partner inte vill/orkar/har råd så är det ju tråkigt förstås, men om det är något slags grundinställning att aldrig vilja göra någonting så är det ju en osund livsinställning i mitt tycke. Vid någon punkt måste man säga stopp.
Mycket av det jag föreslår kostar ju ingenting så tror inte det är för att han inte vill lägga pengar på någonting.. Hmm.. Men det känns så dumt att det ska ta slut för en sån sak, jag tycker ju om själva personen. Tycker verkligen det här är jobbigt..
Men det kanske beror lite på hans ålder? Det kanske är ovanligare med killar som tycker om att gå promenader och så i 20-års åldern?