2014-01-24, 13:10
Medlem
RastaSouls avatar
Aloe Vera Drycken, som man hittar i diverse ATG och babbe affärer tycker jag är ofantligt god och en förträfflig tröstsläckare. (Nej MOD, jag är inte utefter att göra reklam över detta)

vad är receptet?
någon som har en ide eller källa?
Hur skulle du själv försöka imitera den? (utan anvisning då)

Misstänker (utifrån att läst innehållsförteckningen) att det är vatten, massor av socker, och 50% hackad Aloe Vera.

Har denna växt hemma själv & tänkte ge mig på ett försök att göra denna simpel blandning och se om det blir liknande, om inget avslöjande dyker upp då!
Citera
2014-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RastaSoul
Aloe Vera Drycken,
Testa att fixa till det så kan du berätta för oss hur det smakar.. Skulle varit väldigt intressant att fixa till den själv.
Citera
2014-01-24, 15:10
Medlem
Honung har jag för mig den ska innehålla också. Tycker också den ä ofantligt god.
Citera
2014-01-24, 15:20
Medlem
Rhymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RastaSoul
Aloe Vera Drycken, som man hittar i diverse ATG och babbe affärer tycker jag är ofantligt god och en förträfflig tröstsläckare. (Nej MOD, jag är inte utefter att göra reklam över detta)

vad är receptet?
någon som har en ide eller källa?
Hur skulle du själv försöka imitera den? (utan anvisning då)

Misstänker (utifrån att läst innehållsförteckningen) att det är vatten, massor av socker, och 50% hackad Aloe Vera.

Har denna växt hemma själv & tänkte ge mig på ett försök att göra denna simpel blandning och se om det blir liknande, om inget avslöjande dyker upp då!

Om jag hade testat, så hade jag bara pressat ur saften ur aloveran, alltså inte lagt i hela växtdelar blir nog inte en skön konsistens om du gör det. Möjligtvis "skalla" bladen..Ta bort det hårdare ytterhöljet.
Vet att en av dessa aloveradryckerna har vindruvor i, det är de som är fruktköttet som flyter runt där i
Lycka till! om du lyckas få de gott o lägger upp receptet så ska jag med testa
Citera
2014-01-24, 18:03
Medlem
har testat de flesta olika drycksorterna. Ingen av dem ger nån större effekt
Citera
2025-07-25, 14:42
Medlem
Aloe veran har hjälpt mig. Nu har jag använt det över 5 år dock i hemlandet i Asien. Hjälpt min mage och mående framförallt. Finns olika sätt görs det på:

1 blad
Blötlägg bladet och börja skär ut.
Gropa ut gelen och lägg i en skål med lite isvatten.
Häll ner i en blender och ha i vad som helst.
Lite line/citron, persika, annanas juice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in