2014-01-24, 12:12
Medlem
Bytte operativsystem igår från xp till 7 och fick problem med min Samsung Syncmaster 941MP (kombiskärm tv/skärm) som bara står och blinkar om jag går ut på internet, lånat annan vanlig skärm och då fungerar det perfekt så det är helt klart drivrutinen till skärmen, nu till problemet, hittar nya drivrutiner på nätet men då bara med program och iom att jag inte kan använda skärmen förrän jag har ny drivrutin så kliar jag mig i huvudet för utan skärmen i känner ju inte dessa program av att den existerar och laddar därför inte ner någon ny drivrutin, utan ny drivrutin så fungerar inte skärmen.
Så snälla hjälp någon hur laddar jag ner en specifik drivrutin och installerar den utan att involvera något program som scannar att den behövs ?
Hjälp har kört fast totalt !!
Citera
2014-01-24, 12:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annny
Bytte operativsystem igår från xp till 7 och fick problem med min Samsung Syncmaster 941MP (kombiskärm tv/skärm) som bara står och blinkar om jag går ut på internet, lånat annan vanlig skärm och då fungerar det perfekt så det är helt klart drivrutinen till skärmen, nu till problemet, hittar nya drivrutiner på nätet men då bara med program och iom att jag inte kan använda skärmen förrän jag har ny drivrutin så kliar jag mig i huvudet för utan skärmen i känner ju inte dessa program av att den existerar och laddar därför inte ner någon ny drivrutin, utan ny drivrutin så fungerar inte skärmen.
Så snälla hjälp någon hur laddar jag ner en specifik drivrutin och installerar den utan att involvera något program som scannar att den behövs ?
Hjälp har kört fast totalt !!

Tillverkarens hemsida ! , vet du inte hur du ska hitta på densamma - ring deras support för vägledning .
Citera
2014-01-24, 12:27
Medlem
mindgasms avatar
http://syncmaster-941mp.drivers.informer.com/
Citera
2014-01-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindgasm
http://syncmaster-941mp.drivers.informer.com/

Där finns tyvärr ingen nerladdningslänk på den sidan, inte heller har Samsung den på sin sida av någon anledning ? Hittar inte någon av deras syncmaster skärmar på deras sida ? Var inne och letade där först av allt.
Hur svårt skall det vara att hitta någonstans att bara hämta hem drivrutinen ? Ser ju att det finns en speciell för nyare versioner än xp men på varenda ställe jag hittar den så är det deras program man skall ladda ner och inte själva drivrutinen, håller på att bli knäpp här.
Citera
2014-01-24, 12:40
Medlem
Nu hittade jag den på Samsungssida men där inne låg enbart versionen till xp, borde inte de ha de nyare också när de uppenbart finns ute på nätet ?
Citera
2014-01-24, 14:04
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annny
Nu hittade jag den på Samsungssida men där inne låg enbart versionen till xp, borde inte de ha de nyare också när de uppenbart finns ute på nätet ?

Svar NEJ!
Samsung anger att Syncmaster 941MP har ett LANSERINGSDATUM á 2006.08.09
(enligt: http://www.samsung.com/se/support/model/LS19DOASS/EDC )

Det är länge sedan de utvecklade drivrutiner till nyare Windowsversioner än XP för denna apparat! Vilket du borde förstått då den troligtvis levererades med XP! Den saknar ju t.o.m. drivrutiner för Vista!

En 8 år gammal datorutrustning är det få, om någon, som supporterar med drivrutiner etc.

Tyvärr! Men jag hoppas att du på något sätt kan lösa problemet!
Citera
2014-01-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Svar NEJ!
Samsung anger att Syncmaster 941MP har ett LANSERINGSDATUM á 2006.08.09
(enligt: http://www.samsung.com/se/support/model/LS19DOASS/EDC )

Det är länge sedan de utvecklade drivrutiner till nyare Windowsversioner än XP för denna apparat! Vilket du borde förstått då den troligtvis levererades med XP! Den saknar ju t.o.m. drivrutiner för Vista!

En 8 år gammal datorutrustning är det få, om någon, som supporterar med drivrutiner etc.

Tyvärr! Men jag hoppas att du på något sätt kan lösa problemet!

Det finns ju dock drivrutiner för den för såväl vista, 7 och tom 8 ute på nätet så någon har i alla fall utvecklat nyare version för den, dock har jag som sagt inte lyckats hitta var jag kan ladda ner den bara och installera den utan att göra det med skärmen inkopplad. För övrigt så är det ju inte en ren vanlig datorprodukt, det är en vanlig platttv också det är deras kombivariant därav väldigt smidig att den sen har kanonbild och kanonljud gör att det känns som ett väldigt nerköp att byta den till en vanlig simpel datorskärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in