Citat:
Ursprungligen postat av
christianlonnegren
Linköping universitetssjukhus gjorde reklam på Facebook där de sökte deltagare för behandling av sorg. Trodde först det var någon scam eller liknande men det var det absolut inte. Jag fick kontakt med studiesköterska och därifrån rullade det på relativt fort
Beklagar din sorg. Grejen med psilocybin är att det behövs ingen behandling med sjuksköterskor och läkare. Visst kan jag förstå att det är en trygghet och att man kanske inte vill köpa de här grejerna illegalt. Men det hjälper förmodligen lika bra om du gör det hemma i sängen i din ensamhet (kolla upp set and setting ordentligt. Ej att underskatta) Kanske till och med bättre i vissa fall. Vet att företaget Nysnö har där du kan betala massa pengar för att träffa psykolog osv. och så åker ni till Amsterdam och käkar tryfflar. Jag personligen ser inte att det skulle vara bättre än att göra det hemma med antingen en "sitter" eller i sin ensamhet med rätt set and setting.
Jag personligen tänkte ta mitt liv. Hade provat psilocybin-svamp tidigare kring 1G men aldrig trippat ordentligt, förmodligen för jag äter benso som drar ner effekterna av psilocybin. Så en dag när jag var extremt självmordsbenägen tryckte jag i mig 2.5G och jag kände att jag började trippa och tänkte att "fan nu när det funkar kan jag slänga i mig allt jag har" och slängde i mig ungefär 2.5G till så blev en heroisk dos och en sjuhelsikes tripp. Det räddade mitt liv. Kort sagt så fick det mig att se livet på ett annat sätt, det fick mig att få nya insikter och mycket annat. Det absolut viktigaste jag gjort i mitt liv. Det var kanske 4år sen. Har aldrig trippat ordentligt igen efter det. Är sugen nu men tyvärr är det ju olagligt och läkarna i Sverige lever på 70-talet och tror att SSRI och sån skit hjälper. Legalisera Psilocybin nu! Det räddade mitt liv och har räddat många andras. Förjävligt att det är som det är. All respekt till Mikael Tiger som forskat mycket kring detta och bra att USA blivit mer öppna nu också. Jag rekommenderar starkt. Vill du inte göra det olagligt kan du ju åka till Amsterdam och köpa lite överallt men återigen: ha en bra set and setting.