2014-01-23, 19:32
Medlem
Hej.

Jag är en tjej som är 24 år och vill gärna ha en nära relation med någon, helst hitta en pojkvän.
Jag har varit singel sen jag var 17 i stort sett, och har nu tröttnat på det.
Jag är väldigt social och älskar att träffa nya människor i allmänhet. Hittar alltid nya vänner.
Men sen kommer ju den delen med killar.. Har svårt att i huvud taget få nära relationer med dem, men har vissa i mitt liv.
Problemet är att innan så hade jag så svårt att öppna mig för killar, nu har det dock blivit mycket bättre för jag tänker "äh". Men kan dock fortfarande bli nervös och inte lika laid back som jag kan vara annars om jag blir attraherad av någon.
Jag är inte alls intresserad av att "leka runt" och ha one night stands och liknande, vilket för mina kompisar har varit vägen till ett förhållande.. så jag bara står och stampar på samma ställe nu år efter år.. Ju längre tider går, ju mer okapabel känner jag mig för mänsklig kontakt i huvud taget..

Har någon några bra tips på hur jag kan bryta mina mönster? och förhoppningsvis hitta kärleken

Tack..
Citera
2014-01-23, 19:35
Medlem
Forcera det är ju helt fel. En kille kommer inte göra till liv fullständigt, lär dig vara lycklig så som du är.
Citera
2014-01-23, 19:35
Medlem
-rascal-s avatar
Sluta leta så löser det sig. Googla serendipity.
Citera
2014-01-23, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sabinaeriksson
Hej.

Jag är en tjej som är 24 år och vill gärna ha en nära relation med någon, helst hitta en pojkvän.
Jag har varit singel sen jag var 17 i stort sett, och har nu tröttnat på det.
Jag är väldigt social och älskar att träffa nya människor i allmänhet. Hittar alltid nya vänner.
Men sen kommer ju den delen med killar.. Har svårt att i huvud taget få nära relationer med dem, men har vissa i mitt liv.
Problemet är att innan så hade jag så svårt att öppna mig för killar, nu har det dock blivit mycket bättre för jag tänker "äh". Men kan dock fortfarande bli nervös och inte lika laid back som jag kan vara annars om jag blir attraherad av någon.
Jag är inte alls intresserad av att "leka runt" och ha one night stands och liknande, vilket för mina kompisar har varit vägen till ett förhållande.. så jag bara står och stampar på samma ställe nu år efter år.. Ju längre tider går, ju mer okapabel känner jag mig för mänsklig kontakt i huvud taget..

Har någon några bra tips på hur jag kan bryta mina mönster? och förhoppningsvis hitta kärleken

Tack..

När killen finns där så ska tjejen klaga på någonting annat och göra slut. Är så trött på tjejer.
Citera
2014-01-23, 19:40
Medlem
NovaOculuss avatar
Tänk att du skall hoppa från ett flygplan med din fallskärm.

Står du och stirrar ner i djupet så blir det inte så lätt att släppa taget och falla.

Blundar du, kopplar bort rädslan för ett kort tag och släpper så kommer du landa mjukt.

Du säger att du vill, men din kropp talar inte samma språk. Visa att du vill så kommer det att ske.
Citera
2014-01-23, 19:42
Medlem
Stessads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabinaeriksson
Hej.

Ser du inte ut som ett jävla Grottmongo så sätt dig på krogen en random lördagkväll ensam så har du 10 killar innan kvällen är slut.
Citera
2014-01-23, 19:42
Bannlyst
Har du ett snyggt ansikte, relativt snygga bröst, okej kropp, okej rumpa och är social och trevlig ska det väl inte vara några som helst problem?
Citera
2014-01-23, 19:48
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatness-90
Forcera det är ju helt fel. En kille kommer inte göra till liv fullständigt, lär dig vara lycklig så som du är.

Du har rätt att forcera det är fel, men jag måste dock påpeka att alla är inte likadana, för dig kanske det inte känns att livet är fullständigt med en kille/tjej men för TS gör de det.

Det är exakt likadant för mig, jag är en förhållande kille och jag är inte den som leker/lekt runt, och jag kan garantera att när jag har förhållande så är mitt liv fullständigt, jag älskar det..varför? jaadu vet faktiskt inte.

Slappna av TS så kommer det, jag förstår att du väntat i år men det kommer egentligen när man minst anar det

Har du några hobbysysslor? berätta gärna mer så kan vi nog komma fram till något!

Citera
2014-01-23, 19:49
Medlem
lingonkakas avatar
Om du som brud har svårt att hitta killar så beror det antingen på:

1: Du är ful som fan
2: Du har asbergers
3: Du luktar väldigt illa
Citera
2014-01-23, 19:55
Medlem
Kaustis avatar
Som många andra säger: leta inte. Men det betyder inte att du ska tvinga bort tankarna, däremot ska du sträva efter att bli så bra du kan bli. Lägger du ner tid på din personliga utveckling (träna, plugga osv.) istället för på andra människor så kommer du bli en bättre och bättre individ ju längre tiden går. Och ju bättre du blir desto fler kommer vilja ha dig.

Och våga snacka med folk. Inte för att ligga, men för att få kontakter. Det är A och O om man ska träffa folk, att våga prata med andra människor

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Tänk att du skall hoppa från ett flygplan med din fallskärm.

Står du och stirrar ner i djupet så blir det inte så lätt att släppa taget och falla.

Blundar du, kopplar bort rädslan för ett kort tag och släpper så kommer du landa mjukt.

Nej fan, ta inte det här rådet. Blundar du och hoppar utan att fälla ut fallskärmen så kommer du slå i marken skithårt.
Citera
2014-01-23, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lingonkaka

Aspergers är väl inte farligt?
Citera
2014-01-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonkaka

Själv skulle jag byta plats på 2 och tre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in