2014-01-23, 07:56
Medlem
ozones avatar
Hejsan!

Har träffat en tjej några gånger och nu har hon precis sagt att hon bara vill ha mig som en vän. Jag har inte kysst henne eller haft sex med henne.

Grejen är den att jag inte vill ha några vänner. Eller jag har vänner men har inget behov av fler. Just nu har jag några saker jag tycker är viktigt: mina tvillingdöttrar, jobba, sova, familj. Jag har ett mål att strax köpa ett hus och arbetar stenhårt för det. Arbetar säkert 55 timmar i veckan och har ganska lite tid, ork och lust att lägga på annat än det jag nämnde ovan. Det enda jag kan tänka mig få vara med och dela på den ork jag har efter mina ungar har åkt, är ett seriöst förhållande eller enbart en tjej som är en god vän men även en knullkompis. Annars klarar jag mig utmärkt med min högra hand och en rulle toalettpapper

Okej, ska jag bara skita i denna tjej och aldrig höra av mig mer eller bör jag säga detta till henne?

Knulla/vänskap= okej.

Bara vänskap= har inte tid med dig.
Citera
2014-01-23, 08:14
Medlem
Har alltid tolkat friendzone som att tjejen inte gillar en personligt och utseendemässigt. När man är vän med denne brukar det rinna ut i sanden i sinom tid. Glöm henne och sätt in siktet på någon ny!
Citera
2014-01-23, 08:16
Medlem
"Jag är ledsen, men om det inte finns någon chans till att det blir vi två så har jag svårt att se varför vi skulle vara vänner. Vi kommer ändå inte att hålla kontakten så då kan vi lika gärna strunta i det och gå vidare. Hejdå!"
Citera
2014-01-23, 08:50
Medlem
Joppe-Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Hejsan!

Har träffat en tjej några gånger och nu har hon precis sagt att hon bara vill ha mig som en vän. Jag har inte kysst henne eller haft sex med henne.

Grejen är den att jag inte vill ha några vänner. Eller jag har vänner men har inget behov av fler. Just nu har jag några saker jag tycker är viktigt: mina tvillingdöttrar, jobba, sova, familj. Jag har ett mål att strax köpa ett hus och arbetar stenhårt för det. Arbetar säkert 55 timmar i veckan och har ganska lite tid, ork och lust att lägga på annat än det jag nämnde ovan. Det enda jag kan tänka mig få vara med och dela på den ork jag har efter mina ungar har åkt, är ett seriöst förhållande eller enbart en tjej som är en god vän men även en knullkompis. Annars klarar jag mig utmärkt med min högra hand och en rulle toalettpapper

Okej, ska jag bara skita i denna tjej och aldrig höra av mig mer eller bör jag säga detta till henne?

Knulla/vänskap= okej.

Bara vänskap= har inte tid med dig.

Du måste vara tydlig. Ett vänligt men bestämt slag i solar plexus brukar hjälpa. Du kan även skvätta katturin på henne.
Citera
2014-01-23, 09:30
Medlem
Jodkulas avatar
Jag tycker du ska trappa ner kontakten och sluta föreslå att ni ses. Om hon vill ses så säg bara att du inte kan eller hinner. Antagligen rinner det då bara ut i sanden. Om hon ställer en direkt fråga om varför du drar dig undan så kan du ju svara att "Jag ville något annat" eller nåt liknande. Då fattar hon läget och det blir inte mer drama än nödvändigt. Hålla på att halvdejta någon som inte är intresserad av en på det viset är bortkastat men det finns ju inge anledning att göra någon stor sak av det heller. Lycka till!
Citera
2014-01-23, 09:40
Medlem
Hardstekts avatar
Om ni bara har träffats några gånger. Och hon föreslår vänskap. Så är väl det ett sätt för henne att säga att hon inte är intresserad.

Jag tror inte du sårar henne om du säger att du söker något mer än vänskap. Och att du inte har behov av nya vänner. Och att det är bäst för båda om ni går åt varsitt håll.

Ni kan ju knappast ha byggt upp någon egentlig vänskap under den här tiden anyway.
Citera
2014-01-23, 11:39
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
"Jag är ledsen, men om det inte finns någon chans till att det blir vi två så har jag svårt att se varför vi skulle vara vänner. Vi kommer ändå inte att hålla kontakten så då kan vi lika gärna strunta i det och gå vidare. Hejdå!"
Den första meningen är bra, men sen blir det fel.

TS behöver inte motivera varför det inte skulle fungera med en platonisk vänskap dem emellan, bara att han inte är intresserad av en sådan.

Därigenom ger han kvinnan en valsituation: antingen träffas vi mer som man och kvinna, och ser vart det leder, eller också tar vi farväl här och inte ses något mer.

Vem vet, med lite flyt kan han faktiskt få till det i det här läget, utan att slösa tid på något han inte är intresserad av.
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Om ni bara har träffats några gånger. Och hon föreslår vänskap. Så är väl det ett sätt för henne att säga att hon inte är intresserad.
Om det bara är ett sätt för henne att säga att hon inte är intresserad så är det ju inget problem. Problemet uppstår om hon tror att det ska leda till en faktisk vänskap, alltså att de ska umgås även i fortsättningen, vilket ju TS inte är intresserad av.
Citera
2014-01-23, 12:38
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Berätta för henne om vilket "stage" du befinner dig i, i livet. Du behöver någon som kan få dig att mjukna till lite från all stress, en KK typ. Att ytterligare en vän är något som du inte skulle ha tid med. Säg som det är helt enkelt.
Citera
2014-01-23, 13:07
Medlem
Manuls avatar
När en tjej säger att hon bara vill ha dig som vän, så betyder det att hon inte är intresserad av dig som en partner. Mycket enkelt. Släpp henne och gå vidare. Hon kommer bara tycka du är pinsam om du börjar gnälla och ställa krav.
För övrigt tycker jag det är lustigt hur du utmålar dig själv som en vuxen och mogen karl som vill ha villa och ett stabilt förhållande, men sedan avslutar du med att det skulle gå lika bra om hon bara vill vara din knullkompis. . Jag tror inte att du vill ha ett seriöst förhållande, utan du vill bara få lite fett på sylen. Du verkar arbeta ganska mycket och tjänar säkert bra med pengar, så varför går du inte bara till en eskort ett par gånger i veckan?
Citera
2014-01-23, 14:38
Medlem
Katzyns avatar
Det du bör utvärdera är vad hon menar när hon säger att hon bara vill ha dig som vän.

Menar hon det man brukar mena? För det man brukar mena är:

"Jag vill inte ha dig. Men jag hatar inte dig eller nått, jag är inte arg, så alltså är vi "vänner". Vänner som aldrig kommer ses eller höras mer."

Om det är detta som avses så ska du inte säga någonting alls.

Om hon däremot verkar vilja vara vänner som i folk som hör av sig och umgås med varandra, dvs, om hon hör av sig och kommer med förslag på att ni ska ses. Ja då tycker jag lätt du kan säga som det är, att du bara vill umgås om du får knulla med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in