2014-01-22, 22:24
Medlem
Jag tänkte agera stalker och skicka en chokladask som "förlåtpresent" till mitt ex som jag bråkat väldigt mycket med. Problemet är att han har flyttat och hans gamla adress står kvar på eniro, ratsit osv. Kan jag på något sätt få tag på hans nya fullständiga adress, då jag endast vet gatunamnet?
Senast redigerad av enrandomtjej 2014-01-22 kl. 22:30.
Citera
2014-01-22, 22:42
Medlem
TinyPoliss avatar
Ratshit, eniro etc är sega med uppdateringar.
Har du personnummer och ditt ex har gjort adressändring så är det bara att ringa skatteverket.
Citera
2014-01-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
Har du personnummer och ditt ex har gjort adressändring så är det bara att ringa skatteverket.

Ja, det verkar ju så. Okej, det ska jag prova! Tack!
Citera
2014-01-23, 02:07
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Oftast har man eftersändning av post. Bara att skicka till gamla adressen. (fungerar nog inte om exet har skyddat boende)
Citera
2014-01-23, 02:08
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
jag önskar att mitt ex var som du
Citera
2014-01-23, 09:11
Medlem
Citat:

Åtminstone förra gången jag flyttade upptäckte jag efter några månader att jag fortfarande var skriven på min gamla adress trots att jag gjort flyttanmälan på adressandring.se, och fick göra den på nytt direkt hos Skatteverket. Jag vet inte om det var fummel från adressändrings sida, eller om ändring av folkbokföringsadress alltid måste göras separat. Jag är mitt i en flytt nu igen och anmälde flytten till båda instanserna den här gången, för säkerhets skull.
Citera
2014-01-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Oftast har man eftersändning av post. Bara att skicka till gamla adressen. (fungerar nog inte om exet har skyddat boende)

Får man eftersändning automatiskt under en viss tid? Jag trodde att det var något man var tvungen att fixa själv..
Citera
2014-01-23, 13:08
Medlem
Citat:

Jag kom ju dock på nu i efterhand att jag inte kan hans fullständiga personnummer dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in