2014-01-22, 20:27
Medlem
Hejsan flashback!
Det är så att.. yep jag träffade en tjej som jag gillar, men hon är inte alls den typ av tjej som jag gillar historiskt sett..
Alla mina tidigare tjejer har varigt små/ smala, yngre eller jämngamla med mig, ganska reserverade personligheter, otacksamma.. osv.. typiska 8or /9or
Men denna tjej är lite halvfet, (ja fet är hon inte men hon är inte smal heller), äldre än mig, väldigt pratglad, lättsam , hon är en typisk 5:a eller nåt sånt.. Dessutom är hon extremt tacksam, hon säger typ "va snäll du är!" 10 ggr per dag.. fattar inte varför, jag är inte speciellt snäll..
Saken är den att jag gillar henne och hon gillar mig, men jag vet att jag skulle aldrig kunna ha nån seriöst med henne (vilket hon vill ha med mig) för att mina vänner skulle skratta ihjäl sig om jag kom med denna tjej, samma med mina föräldrar, allt..
Jag är den "snygga" killen med snygga tjejerna.. i allas ögon..
grejen är att hon är den bästa tjej jag träffat någonsin, hennes personlighet är spot on, och hon är ändå okej snygg enligt mig, dessutom ser hon upp till mig som om jag vore nån gud
Men ja, va ska jag göra ? Vet att ingen i min omgivning skulle acceptera henne, de skulle skratta åt mig
Citera
2014-01-22, 20:28
Medlem
skvallertackas avatar
Är det du eller din omgivning som ska vara tillsammans med tjejen?
Citera
2014-01-22, 20:29
Medlem
ninjutsus avatar
Vad du ska göra? Växa upp kanske ..
Citera
2014-01-22, 20:30
Medlem
Säg åt henne att börja träna?
Citera
2014-01-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Är det du eller din omgivning som ska vara tillsammans med tjejen?
Ja, visst kan man se det så, men de skulle inte bjuda med henne på fester osv.. kan jag garantera.
Så att säg att: nä jag skiter i vad alla andra tycker fungerar inte så bra, om man inte tänker slänga alla vänner i sopptunnan..
Jo visst vissa skulle nog acceptera henne, men långt från alla..
Citera
2014-01-22, 20:33
Medlem
Låter som att de vänner som accepterar henne är bra vänner, de andra låter som... inga bra vänner?
Citera
2014-01-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohigh
Låter som att de vänner som accepterar henne är bra vänner, de andra låter som... inga bra vänner?
Jag vet exakt vad mina föräldrar skulle säga också :
"Varför henne ? du kan ju få mycket snyggare... du slösar bort dig osv.."
Fick höra detta en gång tidigare då jag presenterade en tjej de inte gillade..
Citera
2014-01-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arr-pirate
Hejsan flashback!
Det är så att.. yep jag träffade en tjej som jag gillar, men hon är inte alls den typ av tjej som jag gillar historiskt sett..
Alla mina tidigare tjejer har varigt små/ smala, yngre eller jämngamla med mig, ganska reserverade personligheter, otacksamma.. osv.. typiska 8or /9or
Men denna tjej är lite halvfet, (ja fet är hon inte men hon är inte smal heller), äldre än mig, väldigt pratglad, lättsam , hon är en typisk 5:a eller nåt sånt.. Dessutom är hon extremt tacksam, hon säger typ "va snäll du är!" 10 ggr per dag.. fattar inte varför, jag är inte speciellt snäll..
Saken är den att jag gillar henne och hon gillar mig, men jag vet att jag skulle aldrig kunna ha nån seriöst med henne (vilket hon vill ha med mig) för att mina vänner skulle skratta ihjäl sig om jag kom med denna tjej, samma med mina föräldrar, allt..
Jag är den "snygga" killen med snygga tjejerna.. i allas ögon..
grejen är att hon är den bästa tjej jag träffat någonsin, hennes personlighet är spot on, och hon är ändå okej snygg enligt mig, dessutom ser hon upp till mig som om jag vore nån gud
Men ja, va ska jag göra ? Vet att ingen i min omgivning skulle acceptera henne, de skulle skratta åt mig

Du är en tönt utan självförtroende eller bra självkänsla som är beroende av omgivningens bekräftelse.
Med andra ord är du inte en riktig man. Tjejen förtjänar någon bättre än dig.
Citera
2014-01-22, 20:40
Medlem
Oj, låter som att du får stå upp för dig lite, vännerna som säger sånt borde du prata vett i, dina föräldrar skall ju stötta dig kan man tycka, säg åt dem att du inte uppskattar såna kommentarer!
Citera
2014-01-22, 20:40
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arr-pirate
Jag vet exakt vad mina föräldrar skulle säga också :
"Varför henne ? du kan ju få mycket snyggare... du slösar bort dig osv.."
Fick höra detta en gång tidigare då jag presenterade en tjej de inte gillade..
Har du så pass liten snopp så du börjar lipa för att andra inte uppskattar din tjejs utseende? Be dem fara åt helvete eller sluta vara ytliga. Du kanske bör ta dig ett snack med föräldrar och vänner för att förklara hur verkligheten fungerar utanför deras ytliga bubbla av inbördes beundran?
Citera
2014-01-22, 20:41
Medlem
Pellejonsons avatar
Du följer ditt hjärta och inleder ett förhållande med tjejen. Du är din egen man, spelar ingen roll vad andra tycker så länge du är nöjd. Vill dina polare inte bjuda med henne till deras fester så skippar du dem helt och hållet. Vad fan är det för vänner du har egentligen som väljer att bjuda in folk baserat på utseende?

Jag hade varit mer orolig över varför jag haft sådana vänner. Dina föräldrar lär acceptera ditt val, även om de inte är "nöjda".
Citera
2014-01-22, 20:42
Medlem
Har inte läst hela tråden, men man väljer inte partner efter familj och vänners tycke!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in