2015-03-30, 22:52
Medlem
Erik Östs avatar
###Färsk Intervju med Assad, igår kväll sändes den.

Syrian President Bashar al-Assad on 60 Minutes

Här kan man se den 13 min långa färska inslaget.
http://www.cbsnews.com/news/syria-president-bashar-al-assad-60-minutes-charlie-rose/###

Jag är intresserad av att kolla klippet men då måste man avaktivera ad-block och det vill jag inte !
Kan man kolla det på annat sätt? Ja vet att jag är inte så hemma i den här nya tekniken som teknokraterna tror att ska rädda världen men vill inte ha nån form av reklam alls när jag skall kolla seriösa filmklipp.Dessutom tillhör jag generationen som tror att datorn ska brinna upp om man avaktiverar något
Lite Off Topic kanske men jag vill bara se om han kör skjortan av västmedia igen!
Citera
2015-03-30, 23:05
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
###Färsk Intervju med Assad, igår kväll sändes den.

Syrian President Bashar al-Assad on 60 Minutes

Här kan man se den 13 min långa färska inslaget.
http://www.cbsnews.com/news/syria-president-bashar-al-assad-60-minutes-charlie-rose/###

Jag är intresserad av att kolla klippet men då måste man avaktivera ad-block och det vill jag inte !
Kan man kolla det på annat sätt? Ja vet att jag är inte så hemma i den här nya tekniken som teknokraterna tror att ska rädda världen men vill inte ha nån form av reklam alls när jag skall kolla seriösa filmklipp.Dessutom tillhör jag generationen som tror att datorn ska brinna upp om man avaktiverar något
Lite Off Topic kanske men jag vill bara se om han kör skjortan av västmedia igen!
Jag har adblock och kunde kolla på klippet. Men om du kollar ett par sidor bakåt i tråden så ser du att samma intervju har länkats innan på Youtube.
Senast redigerad av ninjutsu 2015-03-30 kl. 23:07.
Citera
2015-03-31, 01:16
Medlem
kempinhoffs avatar
En fråga som kanske redan tagits upp men orkar inte gå igenom hela forumet. Tror ni Ryssland kommer kunna ge sig in i konflikten? Det finns ju trots allt tjetjener bland ISIL och Putin bör väl göra rätt i att förstöra ISIL så de inte kan skicka stöd till tjetjenska rebeller?
Citera
2015-03-31, 08:16
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff
En fråga som kanske redan tagits upp men orkar inte gå igenom hela forumet. Tror ni Ryssland kommer kunna ge sig in i konflikten? Det finns ju trots allt tjetjener bland ISIL och Putin bör väl göra rätt i att förstöra ISIL så de inte kan skicka stöd till tjetjenska rebeller?

Jag TROR inte.
Men Ryssland är inblandad på andra sätt än direkt kontakt med IS i Syrien.

Ryssland var en anledning till att koalitionen inte kunde starta ett legitimt krig mot regimen, Ryssland använde sin veto mot förslaget.

Ryssland bistår även med vapen till just Syrien.
Iran, Syrien, Ryssland har goda "smussel" relationer.

Putin vill nog att IS ska finnas till ett bra tag, då exporteras dessa från Ryska områden till Syrien där dom kan dödas.
Citera
2015-03-31, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kempinhoff
FSB stödjer dessa som åker från Ryssland till Syrien, och hjälper SSA att slå ut dessa, FSB finns långt inne i Al-Nusras rekryteringssytem, men vill bli av med extremister i Tjetjenien, men det gör man utanför Ryssland.
Citera
2015-04-01, 17:38
Medlem
Läste att Nusra och IS gått sammans och tagit över den palestinska flyktingslägret i Damascus?
Citera
2015-04-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XK
Läste att Nusra och IS gått sammans och tagit över den palestinska flyktingslägret i Damascus?

"Militants from the Islamic State jihadist group seized control of most of the Yarmuk Palestinian refugee camp in south Damascus on Wednesday, a local Palestinian official told AFP."

http://www.globalpost.com/article/6504097/2015/04/01/seizes-most-yarmuk-refugee-camp-damascus-plo
Citera
2015-04-01, 21:15
Medlem
tigersaid86s avatar
Ja, det gick på Turkiska TV nyheter om att IS tagit ytor i Damaskus?
Citera
2015-04-04, 07:09
Medlem
Om det nu stämmer att IS tagit över stora delar av Yarmouk undrar man ju hur de lyckades komma in i området. Om man kollar in kartan för Damaskus: https://en.wikipedia.org/wiki/Cities_and_towns_during_the_Syrian_Civil_War#/media/File:Rif_Damashq.svg

Där ser man hur området runtomkring är helt under regimens kontroll med ett flertal militära baser. Och kollar man på kartan över hela Syrien så är IS knappast aktiva i området runt Damaskus eller södra Syrien överhuvudtaget.
Citera
2015-04-05, 09:06
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Om det nu stämmer att IS tagit över stora delar av Yarmouk undrar man ju hur de lyckades komma in i området. Om man kollar in kartan för Damaskus: https://en.wikipedia.org/wiki/Cities_and_towns_during_the_Syrian_Civil_War#/media/File:Rif_Damashq.svg

Där ser man hur området runtomkring är helt under regimens kontroll med ett flertal militära baser. Och kollar man på kartan över hela Syrien så är IS knappast aktiva i området runt Damaskus eller södra Syrien överhuvudtaget.

Tunnlar kanske eller?
Citera
2015-04-05, 12:52
Medlem
Xeliouss avatar
Enligt centcom har ISIS inte försvagats så mycket i norra Syrien:
Citat:
With the exception of its withdrawal from ‘Ayn al ‘Arab and Tall Hamis, ISIL’s area of influence in Syria remains largely unchanged.
http://www.defense.gov/home/features/2014/0814_iraq/ReducedOperatingAreas0315.pdf

Användaren "Olle01" som vi inte hört av på ett tag hade en massa rapporter där 40-60 byar ockuperats av kurdiska PKK-styrkor men det verkar som om ISIS fortfarande är kvar i nästan samma omfattning?
Det stärks av de flygattacker som USA fortfarande utför runt Ayn al Arab och vad jag vet är väl de flesta av flyktingarna från norra Syrien kvar i Turkiet?
40 kurder har dött av bomber i Ayn al-Arab redan så det låter som om en del haft för bråttom återvända dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
FSB stödjer dessa som åker från Ryssland till Syrien, och hjälper SSA att slå ut dessa, FSB finns långt inne i Al-Nusras rekryteringssytem, men vill bli av med extremister i Tjetjenien, men det gör man utanför Ryssland.
Du påstår alltså att Ryssland hjälper ISIS-medlemmar från tjetjenien att komma till Syrien och Irak?
Senast redigerad av Xelious 2015-04-05 kl. 13:03.
Citera
2015-04-05, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du påstår alltså att Ryssland hjälper ISIS-medlemmar från tjetjenien att komma till Syrien och Irak?
Till Syrien bara, och samordnar med SSA för att slå ut de först utav alla mål, min teori och mina påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in