Citat:
Ursprungligen postat av
MbmA
Den enda som är pinsam är du, den evige kurden Zagrosi.
Det SAA har åstadkommit trodde nog ingen av de som planerade proxykriget.
Skulle vilja kalla dessa tigrar för heroiska. Hoppas verkligen att SAA segrar.

Jag finner det otroligt skrattretande att iwtwftgs med flera hävdar att YPG fått ak-47or av regimen och att detta skulle säga något om maktförhållandet mellan YPG och regimen. Deras tes är att YPG är värdelös och att deras överlevnad helt och hållet är i handen på regimen. Grejen är den dock att dom inte fört fram ett enda bevis på att regimen gett vapen eller ammunition till YPG. Dom kommer heller inte kunna göra det för jag är insatt och jag känner till uppgifterna som finns tillgängliga på internet. Så dessa personer kom med tomt prat.
Det jag har gjort är att jag försöker bevisa samma tes som dom fast på regimen och skillnaden är att jag i själva verket fört fram tillfredsställande bevis. Enligt den här informationen så är Syriska regimens styrkor helt värdelösa och dom hade inte kunnat ha denna framgång som dom haft ifall det inte vore för Irans enorma involvering. Iran har ju iprincip lärt upp den syriska armen hur man ska kriga. Detta säger en hel del om maktförhållandet mellan Syrien och Iran.
För all del, tyck att dom är heroiska, tappra myskatter, men du hade bara kunna smek dom ifall Iran lärt upp dom.

Det är ett faktum.
Säga vad man vill om YPG, men i alla fall så har dom ryggen fri. Dom får ingen hjälp av någon. Vapnen och träningen står dom själva för.
Om jag är pinsam så är jag ovetande om det vilket betyder att det är irrelevant.