2019-11-27, 11:32
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
De flyger förstås lätt över den östra usa-ockuperade delens luftrum. Förmodar dock att du menar i väst och där tror jag inte att de flyger utan större problem. Eller har du andra uppgifter om det?

Dom flyger knappast i östra Syrien, dom flesta flygföretagen företas mot mål i södra Syrien, förståeligt
av kända skäl.
Citera
2019-11-27, 11:34
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom flyger knappast i östra Syrien, dom flesta flygföretagen företas mot mål i södra Syrien, förståeligt
av kända skäl.
Vilket jag just skrev att jag inte tror på. Visa något exempel om du fortfarande tror på det själv.
Citera
2019-11-27, 11:57
Moderator
vfs avatar
Citat:
Vilket jag just skrev att jag inte tror på. Visa något exempel om du fortfarande tror på det själv.

Har du verkligen missat att Israel regelbundet genomför flygattacker mot Syrien? (Främst mot Iranska mål)

Allt högkvalitativt luftvärn står under Rysk kontroll sedan september förra året vilket är mycket klokt av Ryssarna. Ryssarna vill garanterat inte skjuta ner Israeliskt flyg, dom har inget intresse av att konflikten i Syrien eskalerar
Citera
2019-11-27, 12:05
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Har du verkligen missat att Israel regelbundet genomför flygattacker mot Syrien? (Främst mot Iranska mål)

Allt högkvalitativt luftvärn står under Rysk kontroll sedan september förra året vilket är mycket klokt av Ryssarna. Ryssarna vill garanterat inte skjuta ner Israeliskt flyg, dom har inget intresse av att konflikten i Syrien eskalerar
Nej, jag missar inget gällande Syrien men avstånden är korta i södra Syrien och Israel brukar för de mesta skjuta ovan Libanon. De skulle säkert kunna flyga ovan syrien men inte utan problem och risker, vore en mycket större operation. Sedan kan flyga runt och utgå från ockuperat territorium om de behöver komma längre norrut. Finns något år gammal exempel hur de släppte en glidbomb från öster mot aleppo.
Citera
2019-11-27, 12:22
Moderator
vfs avatar
Citat:
Nej, jag missar inget gällande Syrien men avstånden är korta i södra Syrien och Israel brukar för de mesta skjuta ovan Libanon. De skulle säkert kunna flyga ovan syrien men inte utan problem och risker, vore en mycket större operation. Sedan kan flyga runt och utgå från ockuperat territorium om de behöver komma längre norrut. Finns något år gammal exempel hur de släppte en glidbomb från öster mot aleppo.

Absolut, men för riktade attacker, t.e.x den mot en ledare i islamiska jihad nyligen så används flyg "direkt" över målet. Troligen F-35 då.

Att avfyra robotar från Libanesiskt luftrum ger dessutom knappast något skydd mot S-300 om dom är grupperade i området runt Damaskus, iaf inte om det är senaste versionen.

Men av politiska skäl aktar sig ryssarna noga för att stöta sig med Israel och syrierna har inte kompetensen och inte heller sköts anvancerat luftvärn av syrierna, det har ryssarna satt stopp för
av kända skäl.
Citera
2019-11-27, 17:48
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
YPG har ingen internationell terrorstämpel. Därför vore det meningslöst att ge gruppen ett nytt namn i det syftet. I SDF paraplyet ingår grupper som inte ingår i YPG eller är kurder. Även om YPG är den största grupperingen i SDF så är det inte samma sak.

De har ingen internationell terrorstämpel för att de västs proxys i Syrien. YPG ligger direkt under KCK, alltså samma organisation som PKK. YPGs ledare skrev jag om i mitt förra inlägg, behöver inte upprepa det.

Bara för att Al-qaide ändrade sitt namn till HTS och slogs mot DAESH så blev de inte rumsrena, USA fortsatte att betrakta de som terrororganisation. Detsamma gäller PYDYPGSDF och Turkiets synsätt...
Citera
2019-11-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
De har ingen internationell terrorstämpel för att de västs proxys i Syrien. YPG ligger direkt under KCK, alltså samma organisation som PKK. YPGs ledare skrev jag om i mitt förra inlägg, behöver inte upprepa det.

Bara för att Al-qaide ändrade sitt namn till HTS och slogs mot DAESH så blev de inte rumsrena, USA fortsatte att betrakta de som terrororganisation. Detsamma gäller PYDYPGSDF och Turkiets synsätt...

ehummmm
https://www.youtube.com/watch?v=dQzFy8vr3pk
Citera
2019-11-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Fortfarande är inte Assad folkvald från början och det är han som är upphov till kriget. Så vad säger det oss med din rapportering?

Att Sagro är extremt partiskt och allt han säger skitsnack och propaganda.
Citera
2019-11-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Det kan man se bland annat av bemötandet som han får av folkmassan där han rör sig, även bland soldaterna i frontlinjen som han besöker ofta, och de har alla tillgång till vapen, men han blir hyllad allomstans där han rör sig.
Hans bild finns på massor av butiker och bilar och är det en demonstration bär de alltid hans bild och ibland även tillsammans med Putin.
När Assad kom och svor presidenteden var det stående ovationer av alla församlade och det kunde inses att en mycket populär person som Assad är kom in för att göra sin plikt.
En folkvald president skulle aldrig få det bemötande som Assad får, men sådana sekvenser visas naturligtvis inte i Väst media där bland annat EU skulle störta den folkvalda presidenten i landet och använde lögner och falsk propaganda för det syftet.

Det här är det mest skrattretande som jag har läst. Med Sagros logik så måste ju även Kim Jong-Un vara demokratiskt vald med tanke på hur folket tar emot honom.

Du är en clown.
Citera
2019-11-27, 19:03
Medlem
Citat:
Det är helt otroligt att Syrien har kunnat stå emot de myckt elaka krafterna som de har haft emot sig som är USA, Israel och EU, med finansiering även från Qatar och Saudi.
Syrien är de som haft marktrupperna och fått ta stora förluster, Iran har haft där proxy trupper från sina grannänder som de tränat upp för strider, men något större antal är det inte.
Ryssarnas hjälp har varit helt avgörande därför de har gett flygstöd till de syriska marktrupperna, med precisionsbombning så även mot terroristernas depåer och transporter.
Det man kan se av de syriska förlusterna är att de går ned kraftigt när ryssarna kom in i kriget, som sannolikt har att göra med flyginsatserna men också samverkan med de olika vapenslagen, där artilleriet alltid varit betydelsefullt för Ryssarna.
Ryssarna har alltid varit skickliga på krigsstrategi, som även de iranska officerarna är.
Ryssarna har alltid kommit med det bästa material som de har, även för att testa och kunna förbättra materialet, kriget i Syrien har också varit ett övningsfält för ryskt material och även manskap som fått känna på krig under verkliga frhållanden.
All heder till Syrien, Ryssland, Iran, Turkiet och Hezbolla, som knäppte det kaxiga USA på näsan och visade att de vinner inga krig i MÖ och ingen annanstans heller.
Nu har de som någon sista desperat åtgärd ockuperat syriska oljefält att Syrien inte skall kunna få sin egen olja, som de naturligtvis är i behov av, från sina egna oljefält.
USA trodde att de skulle vinna kriget på 30 dagar med att den syriska regeringen kollapsar, men kriget har pågått i 8 år och USA som en utskämd förlorare.

Det otroliga är att det syriska folket försökte störta diktatorn Assad och misslyckades enbart pga Ryssland.
Citera
2019-11-27, 19:09
Medlem
Citat:
EU har varit i allians med USA och Israel som ställt till allt elände i Syrien med flyktingkatastrofen, naturligtvis skall de ta sitt ansvar och städa upp efter röran som de varit med och skapat.
Auktoriteten i länderna har importerat de här desertörerna och de har kommit in till Sverige med deras välvilja, de är inga flyktingar, som jag grundligt förklarat i tidigare inlägg.

Konspirationsteorierna haglar.

Allting är Assads fel, han är en folkmördande diktator som borde betala EU för alla syrier som har kommit hit.
Citera
2019-11-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Konspirationsteorierna haglar.

Allting är Assads fel, han är en folkmördande diktator som borde betala EU för alla syrier som har kommit hit.

Flyktingsituationen är lite svår att skylla Assad på kan jag tycka iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in