2018-11-03, 13:33
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Du är så jävla sorglig att läsa. Leker så fruktansvärt smart och insatt men är egentligen copy paste rat

Vad den där nollan inte fattar är att USA står för majoriteten av världens u-landsbidrag. Dessa bidrag som verkligen tillhandahåller stabilitet och färre flyktingar. Ta exempelvis Afghanistan, bara USAs närvaro förhindrar talibanerna ifrån att ta helt över landet. Även idioten Trump har insett detta efter många om och men. Dock är det kört, jävligt kört inom 5år även om USA sätter in 50000 nya män. Ingen vinner över talibaner, Sovjet försökte.. Hursom, där är nya flyktingkrisen och jag undrar redan hur nollor såsom pub och arbetet ska lyckas vinkla det judarnas nackdel. För givetvis är det judarnas fel att talibaner finns
Citera
2018-11-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Pratar du om de islamister som Assad släppte ut ur sina fängelser? Varför gjorde han på detta viset månne?

Har du inte fattat det ännu? Det var en amnesti och uppgörelse med MB. Något du borde hylla som terrorsympatisör.
Du fortsätter och upprepa samma mantra, måste kännas tungt när Bashar sitter säkert och vunnit kriget mot orcerna?
Är det jobbigt?
Citera
2018-11-03, 23:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meryon
Ännu en efterbliven neandertalare till sunni-extrimist som glatt uttalar sig i tråden. Du kan inte ens besvara en enkel fråga korrekt: "Världen har förespråkat en övergångsregering" Vem är världen enligt dig? Dina vänner Barack och Clinton? Eller dina förebildsländer Saudia och Qatar? Jag tror att "världen" hade velat många saker, även i Sverige, vilket inte den svenska majoriteten förespråkar och har därför inte tillämpat dessa lagar. Du säger dig förespråka demokrati, men allt jag ser utstråla från ditt fula tryne är totalitarism. Den syriska majoriteten vill ha kvar Bashar al-Assad. Men vi kanske ska skita i dem nu och bara gör som dina vänner i Saudia vill? Eller? När det kommer till kritan belyses dubbelmoralen i dina påståenden på ett humoristiskt sätt.

"Syrien i betydligt värre skick än vad Irak eller Libyen var."
Vad fan snackar du om? Det pågår människohandel i offentliga utrymmen i Libyen. Kristna och andra minoriteter förföljs och lemlästas öppet. Guld i hundratals ton har stulits från landet och befolkningen som blivit ett starkt terroristfäste. Du verkar inte bry dig om vare sig mänskliga rättigheter eller omhändertagandet av religösa minoriteter när du så glatt vill ha ett kalifat som organiseras som konstitutionella teokratier med ett statsöverhuvud. Bashar al-Assads regering förespråkar en sekulär stat som inkluderar alla religösa minoriteter och ger samtliga invånare religös frihet till skillnad från många av grannländerna. Du kanska ska börja med att protestera där istället? Eller vill du inte bråka med dina vänner i Saudia som anser det kontroversiellt att låta kvinnor köra bil?

Assadregimen har redan de facto "kollapsat" då alla beslut tas egentligen av Iran och Ryssland.
Är du ett troll eller bara en produkt av två neandertalarsyskons reproduktion? Jag orkar inte ens besvara detta.

Till tidigare skribent, ignorera idioter som denna. I längden slipper du mycket felaktig information och huvudvärk.
Vad är du för tomte?

Såvida du inte har sovit under en sten eller är en sån som skulle förneka solens existens, så borde du ha förstått att omvärlden, FN, har förespråkat en övergångsregering, inte avsätta Assad militärt. Vi har en säkerhetsrådet utfärdade en resolution 2254 som uttryckligen föreskriver att det ska förekomma en politisk övergång. Ta din dammiga kunskap och s.k. expertis om detta område och kasta dig i sjön, eller gärna avlid.

Gubben, Libyen och omvärlden består inte endast av kristnas förföljelse. I din värld så är landet i misär om de kristna har de dåligt. Vi har en helt befolkning som har blivit lemlästad av den kriminell regim i Syrien. Även de kristna har lidit av Assad envisa försök att klamra sig fast vid makten. Det enda han har lyckats göra är att bygga en tron av döda syrier. Men så länge kristna har det bra så är Syrien fine .

Ingen bad dig komma med ditt skitsnack och kommentera. Du är lika efterbliven som den första, andra och de efterföljande idioterna i tråden som ser någon form av ära att försvara en kriminell regim. Det finns absolut ingen skillnad mellan dig och IS-anhängare som ivrigt håller fast vid benen på sina ledare trots de massiva brotten som de begått.
Citera
2018-11-03, 23:55
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Har du inte fattat det ännu? Det var en amnesti och uppgörelse med MB. Något du borde hylla som terrorsympatisör.
Du fortsätter och upprepa samma mantra, måste kännas tungt när Bashar sitter säkert och vunnit kriget mot orcerna?
Är det jobbigt?
Du tror alltså på fullaste allvar att ett folkligt uppror skulle upphöra om tusentals fångar släpps från fängelset? Jag tror inte det finns ett större fördummande av Assad än vad du just påvisat genom din tilltro till den förklaringen. Om ditt påstående stämmer måste Assad var den absolut mest korkade människan på denna jord.
Citera
2018-11-04, 01:53
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Är det jobbigt?

Amnesti åt fullfjättrade terrorister? Söt kille verkligen..
Citera
2018-11-04, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du tror alltså på fullaste allvar att ett folkligt uppror skulle upphöra om tusentals fångar släpps från fängelset? Jag tror inte det finns ett större fördummande av Assad än vad du just påvisat genom din tilltro till den förklaringen. Om ditt påstående stämmer måste Assad var den absolut mest korkade människan på denna jord.

Vad jag tror är irrelevant, men du har rätt att Bashar var för mild.
Detta var ett krav från oppositionen i Turkiet och negern Obama. Även ryssarna välkomnade farsen.
Bashar borde lärt sig bättre från sin far.

Noterar även att den Swan märkta debattören kallar oppositionen för terrorister. Hur ska ni ha det?
Vilka är terrorister egentligen? Hope.N. D behöver inte svara, vi vet redan att du diggar al-qaida.

https://www.washingtonpost.com/world/syria-offers-general-amnesty/2011/05/31/AGTVcgFH_story.html?noredirect=on&utm_term=.770a15 ce5e6b
Citera
2018-11-04, 03:39
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Detta var ett krav från oppositionen i Turkiet och negern Obama. Även ryssarna välkomnade farsen.

Noterar även att den Swan märkta debattören kallar oppositionen för terrorister. Hur ska ni ha det?
Vilka är terrorister egentligen? Hope.N. D behöver inte svara, vi vet redan att du diggar al-qaida.

https://www.washingtonpost.com/world/syria-offers-general-amnesty/2011/05/31/AGTVcgFH_story.html?noredirect=on&utm_term=.770a15 ce5e6b

Givet är att viss opposition är islamister, ännu mera givet är att 100% av de dårar som Assad släppte ut måste ses som terrorister. Varför? Jo Assad ville ha inbördeskrig där det fanns en falang som de facto va värre än honom själv. Cred på det shackdraget. Men hur tänker du då som menar att judarna står bakom allt.
Citera
2018-11-04, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Givet är att viss opposition är islamister, ännu mera givet är att 100% av de dårar som Assad släppte ut måste ses som terrorister. Varför? Jo Assad ville ha inbördeskrig där det fanns en falang som de facto va värre än honom själv. Cred på det shackdraget. Men hur tänker du då som menar att judarna står bakom allt.

Nu var det oppositionen som hade detta som krav, inte Bashar. Du har uppenbarligen inte hängt med från början. Läs gärna artiklarna från denna tid.
Frisläppande av bland annat zohran Aloush som bildade Jaysh_al-Islam var ett krav från terrorstaterna på arabiska halvön. Dessa gav sedan dessa grupper massa stöd i form av dollar samt politisk skydd.
Bra att du erkänner packet som terrorister. Ett fall framåt.

Vad judar har med detta och göra har jag ingen aning om.
Citera
2018-11-04, 10:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nu var det oppositionen som hade detta som krav, inte Bashar. Du har uppenbarligen inte hängt med från början. Läs gärna artiklarna från denna tid.
Frisläppande av bland annat zohran Aloush som bildade Jaysh_al-Islam var ett krav från terrorstaterna på arabiska halvön. Dessa gav sedan dessa grupper massa stöd i form av dollar samt politisk skydd.
Bra att du erkänner packet som terrorister. Ett fall framåt.

Vad judar har med detta och göra har jag ingen aning om.
Var det inte så att framförallt även Washington tryckte på?
Citera
2018-11-04, 13:22
Medlem
FlashyBears avatar
Hahaha, LOL.

Så Swan65 och Hopes.N.Dreams kritiserar Assad för att han varit för mjuk och släppt terroristerna (säger Swan nu; då kallades de för "oppositionen") precis som... "oppositionen", Obama och Hillary ville?

Ni har nog rätt. Men sedan kom Putin... och bomberna istället för amnestin - Assad är mjukis no more
Citera
2018-11-04, 13:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Haha, "för mild"? Är det så du förklarar hans dumhet? Tanken var aldrig att blidka oppositionen. Man gör det iaf inte genom att släppa lös al-Qaida-veteraner när konflikten redan var militariserad.

Jag står för mina ord och enbart mina ord, vad andra tkr är irrelevant. Den största terroristiska entiteten i Syrien är utan tvekan Assadregimen om man utgår från den skada han åsamkat den civila befolkningen.
Citera
2018-11-04, 13:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hahaha, LOL.

Så Swan65 och Hopes.N.Dreams kritiserar Assad för att han varit för mjuk och släppt terroristerna (säger Swan nu; då kallades de för "oppositionen") precis som... "oppositionen", Obama och Hillary ville?

Ni har nog rätt. Men sedan kom Putin... och bomberna istället för amnestin - Assad är mjukis no more
Var lärde du dig läsa? Var skrev jag att Assad var för mild/mjuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in